Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitöskirja: lapset nukkuvat ulkona 3 x pidemmät päiväunet kuin sisällä

Vierailija
05.12.2011 |

paras nukkumislämpötila -5 celciusta

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä pienen vauvan äitinä muistan myös haaveilleeni tuosta usein. Olisi tosi ihanaa. Ihänia ne pehmeät lämpimät makuupussit ja se, kun koppa tulee ihan täyteen sitä fylliä. Sinne sitten keskelle tuutimaan raikkaaseen ilmaan, aah.

Vierailija
22/23 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut omien vauvojen kohdalla, mutta taapero kyllä nukkuu sisälläkin kolmen tunnin unia. Vauva taas ei osaa nukkua sisällä kuin pieniä unia, ulkona taas kolme tai jopa neljä tuntia!

Että taaperomme nukkuu unipussissa vieläkin 2,5-vuotiaana, en tiedä vaikuttaako se, mutta on nukkunut 1-vuotiaasta asti lähes aina katkeamattomat yöunet,10-11h joka yö..muistan että hän rentoutui silloin jo ulospuettaessa vauvana, ja kun nostin vaunuihin, niin oli jo unessa.... Eli voi sillä "kapaloinnillakin" olla merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä ulkona nukkuu kerran niin hyvin, niin miksi ette ala itse ihan vakituisesti nukkumaan unianne parvekkeella tai terassilla? Talvellakin voisi nukkua ihan hyvin kun kerran -5 on paras lämpötila. Siellä voisitte tyytyväisinä laskea lampaita eristyksissä muusta perheestä, sopisi teille ihan kivasti.

No arvaa, että olen haaveillut tästä mahdollisuudesta lukuisia kertoja- että joku rakkaudella pakkaisi minut lämpimiin vaatteisiin ja vaunuihin ja laittaisi raikkaaseen ilmaan nukkumaan. Ja ennen kaikkea saisin nukkua ilman jatkuvia yöherätyksiä kokonaisen yön :D

Etkö aikuisena ihmisenä osaa ihan itse pakata itseäsi? Vedät toppavaatteet ylle ja menet makuupussiin ja pihalle. Alat siellä nukkumaan ihan vakituisesti. Jos lapsi sisällä vähän nyt yöllä narahtaa, niin nopeastihan se oppii että äiti ei tule ihan heti paikalle kun ei ole edes samassa tilassa, vaan pihalla. :)