Idiootein lahja, jonka olet saanut mieheltäsi?
Mun mies on useampana jouluna ostanut mulle lahjaksi Raha-arpoja!! Nyt jos tänä joulunakin niitä tulee,niin mä räjähdän.. Ihan oikeasti.. Ilmeisesti se ajattelee, et jos arvalla voitan jonkun summan, niin sitten saan ostaa itelleni jotain kivaa, vaikka korun tms. Muutenhan korujen jne. ylellisyysjuttujen ostaminen tai ylipäätään minkään ostaminen mulle on rahan tuhlausta.. Joo, mut taidan olla vaan pikkumainen ja lapsellinen.. :-(
Kommentit (78)
Itse olen saanut vain kivoja joululahjoja. Ihanan mukin, kauniita yöpaitoja, pyjaman (omasta toiveestani!), lautapelejä... hän kyllä kyseleekin mitkä minusta olisivat kivoja lahjoja ja minähän luettelen. Kissanpentu on aina listalla mutta ei ole vielä pukki tuonut...on pukkiparka tosin itse kissoille allerginen.
Imuri, tiskikone, moppi tms. lahjana olisi minusta loukkaava... Vähän sama kuin lahjana olisi rahaa asuntovelan lyhennykseen tms. Sen sijaan esimerkiksi laatuveitsi tai aiemmin mainittu teenkeitin olisivat kivoja, kun tykkään ruuanlaitosta ja rakastan teetä. Siivous- ja tiskihommat taas eivät kuulu lempipuuhiin, mutta jos joku rakastaa imuroimista, voisi hän erikoisen hyvästä imurista ilahtuakin...
ollut idiootti mutta.... Sain exältä joululahjaksi housut ja puseron. No okei, en ollut niitä toivonut mutta huonompaakin olisin voinut saada. Mutta, sekä pusero ja housut olivat auttamattomasti pienet. Hihat ja housun lahkeet olivat kymmenen senttiä liian lyhyet ja puristivat pahasti. Ex suuttui täysillä kun sanoin vaihtavani ne isompiin heti joulun jälkeen. En kuulemma rakasta häntä jne...
Ei ihme että on ex.
Siis oli ottanut vaan kännykällä ihan karmean kuvan musta ja käynyt teettämässä siitä valtavan paperisuurennoksen, sitten oli vielä ripustanut sen ylläri mun kodin seinään (ei siis asuttu yhdessä) ..semmoiseen seinään mihin olin just laittanut kamalan kalliin tapetin josta olin kauan haaveillut. Olin aivan järkyttynyt kun tulin kotiin ja näin karmean kuvan kauheissa kehyksissä siinä mun seinällä, heti miehen mentyä vessaan tsekkasin vahingot taulun takaa ja olihan se juntattu hirveällä megaruuvilla ja töröttävällä propulla siihen tapettiin. Sanoin kyllä asiasta. Miksi ihmeessä olisin halunnut oman kuvani seinälleni ja vielä semmoisen vahvan tapetin päälle. Olisi edes ollut joku kaunis yhteiskuva eikä eikä mitään käydä salanpäiten toisen seinään junttaamassa. Oli oikeasti noin metri kertaa metri kokoinenkin.
Voin vain kuvitella. Olisi ollut herttaista jos hän olisi kuvan naulannut oman kämppänsä seinään.
ex.llä on synttärit kesällä. Oltiin tavattu alkuvuodesta, kesällä mainosti omia synttäreitä, lehtiä oli jätetty auki ja ympyröity lahjatoiveita. Järjestinkin ihan kivat synttärit, siis vieraita ei ollut, mutta sai mieluisan lahjan ja ostin kakun jne jne. Minulla on synttärit itsenäisyyspäivänä eli yleisenä vapaapäivänä. Mähän odotin kuuta nousevana mitä mulle tehtäisiin ja ei mitään. Kun katsoimme linnan juhlia kysyin toiselta eikö tiennyt että on mun synttärit. Niitä ei tarvi juhlia kun on niin lähellä joulua. Selvä. No, joulun vietimme erikseen ja päivää ennen kummankin matkustamista mies soitti ja sanoi tulevansa hakemaan joululahjansa. Sama juttu, taas oli vinkkejä annettu pitkän aikaa. Tuli ja ihmettelin kun tuli tyhjin käsin. Sanoi pokkana mullahan oli just synttärit, ei kai jouluna erikseen pidä lahjaa antaa. Mies lensi pihalle, lahjan palautin ja onneksi sain rahat siitä takaisin.
Jotain omaisuutta mies jätti kotiini, siis pari vaatetta, muutama kirja jne ja myin ne kesällä kirpparilla ja sain syntymäpäivälahjaan käyttämäni rahat takaisin.
Kyllä yritti pyytää omaisuutta takaisin, pyysin palauttamaan synttärilahjan ja kun ei suostunut siihen, en enää vastannut hänene viesteihin enkä puhelinsoittohin.
Ei enää ikinä näin idioottia miestä !
Palovarottimet ja sammutuspeitto olivat mielestäni osoitus välittämisestä. Mies halusi varmistaa sinun olevan turvassa.
Oliko lie luullut purukumiksi, mutta aika ankea lahja sekin olisi ollut :)
wunderbaum, ruskeaa pakkausteippiä (oli tarvinnut "paketoimiseen" niin päätti pistää lahjaan mukaan), autoraapan, korin, jonka sisään lahjat oli pakattu sillä teipillä. Ja lopuksi A4 paperin, jolle oli kirjoitettu kuulakärkikynällä "v***sti onnea".
Minun lahjat ostetaan huoltoasemilta. :D Eikä ole muuten parantunu vuosien varrella. Mutta minkäs teet...
johon oli kirjoitettu:
KODIN LAKI
Vaimon tulee:
1§ käyttäytyä siististi, eikä kysellä turhia2§ luovuttaa jäljellä olevat talousrahat, sekä antaa tilitys käytetyistä
3§ olla pyytämättä uusia vaatteita. Mies huomaa itse, jos uusia tarvitaan
4§ olla huomaavainen ruokapöydässä ja antaa miehen lukea lehtensä häiritsemättä
5§ olla menemättä kahvikutsuihin ilman lupaa tai järjestämättä niitä kotona
6§ huolehtia miehen vaatteista purnaamatta
7§ rakastaa miestään kaikissa tilanteissa ja juhlia hänen kanssaan ainakin kerran viikossa
Että tämmöistä, joo mun mies äänestää persuja ja se on muutenkin juntti-idiootti.
ja muutenkin suurin osa näistä lähinnä hauskoja, ei sellaisia joista loukkaantuisin.
mentiin naimisiin, miehen sukulaiset antoivat meille kortin jonka välissä oli rahaa. Mies avasi kortin, pisti setelit taskuunsa (kaikkien nähden). En vieläään tiedä, paljonko antoivat.
oma mieheni antaa aina kalliita huolella mietittyjä lahjoja, yleensä lahjakortteja. Olisin itse tyytyväinen paljon vähempäänkin ja tykkäisin esimerkiksi saada jotain käytännöllistä, vaikka kodinkoneen.
mutta arvat on mun mielestä ehkä juntein lahja IKINÄ. Anteeksi vaan.
Äidille ostin joskus 10-veenä laihdutusteetä :D Äiti sanoi kyllä, että jos se olisi keneltäkään muulta tullut niin olisi loukkaantunut. Mutta mä olen saanut aina kuunnella sen läskiangsteja joten tykkäs.
Mutta en ymmärrä sitä, että jokaiseen lahjaan liitetään ihme sivumerkityksiä; ikään kuin lahjan antaja yrittäisi vihjailla jotain. Esim. itse en voi ostaa omalle isälleni mitään: jos ostan saippuaa ja dödöä, hän käsittää sen vihjeeksi siitä, että haisee pahalle. Mitään hän ei harrasta, ja pusero tmv. joka joulu ja syntymäpäivä on jo niin ennalta-arvattavaa, että se on tylsää.
Omalta mieheltäni olen saanut mm. höyrypesuri, paistinpannu, uima-allas (jota käyttää eniten lapsi), vatkain. Kaikki mieluisia lahjoja. Olisin enemmän hämilläni, jos ostaisi epäsopivia vaatteita, meikkejä tmv. henkilökohtaisia lahjoja, kun ei ne kuitenkaan olisi mun maun mukaisia.
Exältä tyhmin lahja oli kamalan hajuinen hajuvesi. Oli kysynyt, mennäänkö jouluna kihloihin ja odotin sormusta.
Mistä te rakkaat ihmiset luulette miesten oppineen - tai jääneen oppimatta...- mitä naiselle tulisi ostaa lahjaksi....? Jos(....) nainen tässä kohtaa ajattelee miehen oppineen asian toiselta mieheltä niin keneltä tämä on sen oppinsa saanut? Jatkuuko ketju Aatamiin asti vai onko jossain nainenkin? Ja jos ei ole niin miten se on mahdollista?
Minä olen ostanut naisille aina kovalla yrityksellä lahjoja joissa on sen saajaa mietitty. Naisten suhtautuminen ja reaktiot ovat vähintäänkin yhtä laajalla skaallalla kuin miesten naisille ostamat lahjat....Joskus tuntuu etteikö naiset oikeasti tajua minkälaisia toimintamalleja naiset miehille tässä maailmassa opettavat................
Siis oli ottanut vaan kännykällä ihan karmean kuvan musta ja käynyt teettämässä siitä valtavan paperisuurennoksen, sitten oli vielä ripustanut sen ylläri mun kodin seinään (ei siis asuttu yhdessä) ..semmoiseen seinään mihin olin just laittanut kamalan kalliin tapetin josta olin kauan haaveillut. Olin aivan järkyttynyt kun tulin kotiin ja näin karmean kuvan kauheissa kehyksissä siinä mun seinällä, heti miehen mentyä vessaan tsekkasin vahingot taulun takaa ja olihan se juntattu hirveällä megaruuvilla ja töröttävällä propulla siihen tapettiin. Sanoin kyllä asiasta. Miksi ihmeessä olisin halunnut oman kuvani seinälleni ja vielä semmoisen vahvan tapetin päälle. Olisi edes ollut joku kaunis yhteiskuva eikä eikä mitään käydä salanpäiten toisen seinään junttaamassa. Oli oikeasti noin metri kertaa metri kokoinenkin.
Tässä kohtaa miehen maailma naisen maailman. On hölmö kuvitellut typeryyksissään että nainen näkee yrityksen, lahjan tärkeyden(ja sitä kautta naisen.........) miehelle sekä sen vaivannäön mitä mies on tehnyt lahjan eteen. VÄÄRIN!
Lopulta mies oppii ettei kannata antaa mitään henkilökohtaista ja tunteita näyttävää, vaan että pitää ostaa hienoa ja kallista. Sitten mies ostaa lopulta niitä moppeja ja lattia harjoja, ainakin jos on yhtään asennetta tai ajatusta.........mutta hyvä naiset :D:D
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhea, alkoi ihan naurattaa! 😂 Ehdotan tätä voittajaksi. Mitäköhän mies on tuossa ajatellut... Ymmärrän joka pointin, joka itseäsi ärsytti ja mikä teki asiasta hämmentävän. Huh...