Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksettä käräytä epärehellisesti käyttäytyvää tuttuanne?

Vierailija
05.12.2011 |

Jos joku käyttää väärin sosiaalitukia, niin miksette ilmoita siitä kelalle vaikka nimettömänä kirjeellä? Tai jos joku tekee pimeää työtä tai myy kuititta, niin verottajalle? Tai jos joku rääkkää lastaan, niin lastensuojeluviranomaiselle?

Ollaanko me jotenkin itävaltalaisten kaltaisia, että kaikki pitäköön huolen vain omista asioistaan? Vai pelätäänkö ryvettyvämme DDR:n Stasin maineen asteelle kantelemisesta?

Eihän noi ole oikein esim. jos toinen yrittäjä tekee kaikki verot oikein ja pärjää siksi huonommin kuin joku vilunkiyrittäjä. Ei tuo ole tervettä kilpailua.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku "rääkkää" tai kohtelee kaltoin lastaan, uskon kyllä, että siihen pitää puuttua, mutta uskon, että MINUN pitää puuttua siihen ensin itse. Mennä väliin ja tarjota apuani. Hoitoapua, siivousapua, keskusteluapua. Vasta jos se ei auta, pitää hakea apua kauempaa. Ja se pitää nimenomaan nähdä avun hakemisena, ei kanteluna.

Sosiaalitukien väärinkäyttö ja pimeä työ on mun mielestä taas ihan ok. Vaikka poliitikot toisin väittää, tämä maa ja koko globaalitalous itseasiassa pyörii vain ja ainoastaan pimeän työn ansiosta. Se lisää ostovoimaa, josta valtio haluaisi veistää itselleen kunnon siivun. Mä oon sitä mieltä, että sitä rahaa ei pidä valtiolle antaa, koska siellä se menee vain tehottomaan hallintoon ja johonkin helvetin taisteluhelikoptereihin, joista ei oikean sodan tullen ole mitään hyötyä (neukuthan ampuu ne alas kahdessa minuutissa). Koska kuitenkaan kaikkia veroja ei voida kiertää, on ihan oikein, että niistä edes mahdolisimman suuri osa saadaan - vaikka sitten vähän sääntöjä kiertämälläkin - tavallisten ihmisten hyväksi.

Vierailija
2/2 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku "rääkkää" tai kohtelee kaltoin lastaan, uskon kyllä, että siihen pitää puuttua, mutta uskon, että MINUN pitää puuttua siihen ensin itse. Mennä väliin ja tarjota apuani. Hoitoapua, siivousapua, keskusteluapua. Vasta jos se ei auta, pitää hakea apua kauempaa. Ja se pitää nimenomaan nähdä avun hakemisena, ei kanteluna.

Sosiaalitukien väärinkäyttö ja pimeä työ on mun mielestä taas ihan ok. Vaikka poliitikot toisin väittää, tämä maa ja koko globaalitalous itseasiassa pyörii vain ja ainoastaan pimeän työn ansiosta. Se lisää ostovoimaa, josta valtio haluaisi veistää itselleen kunnon siivun. Mä oon sitä mieltä, että sitä rahaa ei pidä valtiolle antaa, koska siellä se menee vain tehottomaan hallintoon ja johonkin helvetin taisteluhelikoptereihin, joista ei oikean sodan tullen ole mitään hyötyä (neukuthan ampuu ne alas kahdessa minuutissa). Koska kuitenkaan kaikkia veroja ei voida kiertää, on ihan oikein, että niistä edes mahdolisimman suuri osa saadaan - vaikka sitten vähän sääntöjä kiertämälläkin - tavallisten ihmisten hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla