Valaistuminen.
Kertokaa oletteko kokenut valaistumisen, siis oikeasti.
Minkälaisessa tilanteessa ja mistä tiedätte että kyseessä oli oikea valaistuminen.
Kommentit (10)
minulle oivaltamista. Kun se lamppu syttyy oikein kunnolla.
Yleensä asiat liittyvät minuun itseeni, tai vaikka jonkun "viisaan" sanomiseen, jota en ole aiemmin ymmärtänyt.
Kokemus on hieno. Asian näkee aivan päivänselkeästi ja kirkkaana ilman mitään epäselvyyttä. Se on hiuksenhieno hetki, joka menee ohi.
Mulle valaistuminen tarkoittaa sitä, että kokemusta ja kokijaa ei enään ole. Se on ajatukseton tila jonka tietoisuus tiedostaa.
mutta meditaatiossa olen tullut siihen suuntaan.
...ihan pimeässä, nyt kun ulkoakaan ei loista enää mitään valoa kahden aikaan yöllä.
Sitten laitoin valot päälle ja valaistuin täysin. Oikein häikäisi.
"En ole kokenut täydellisesti,"
Täydellinen valaistuminen on mahdollista silloin kun mieli on tyhjentynyt täydellisesti ajatuksista, muistikuvista ja mielikuvista, siis silloin kun ajatustoiminto loppuu kokonaan.
Havahdumme, kun emme enää samaistu tunteisiin (tunteet ovat ohimeneviä) emmekä enää määrittele asioita ja muita ihmisiä erilaisten leimojen (kaunis, ruma, kallis, arvostettu...) kautta.
"En ole kokenut täydellisesti,"
Täydellinen valaistuminen on mahdollista silloin kun mieli on tyhjentynyt täydellisesti ajatuksista, muistikuvista ja mielikuvista, siis silloin kun ajatustoiminto loppuu kokonaan.
Täydellinen valaistuminen tulee rankan ajatustyön seurauksena, joskus tarvitaan vuosikausien prosessi siihen, että heittää harhakuvitelmat nevadaan ja alkaa oikeasti elää.
Olen lopettanut meditoinnin. Mistä motivaatiota aloittaa uudelleen?
Olen lopettanut meditoinnin. Mistä motivaatiota aloittaa uudelleen?
Meditointi edellyttää meditoijaa. Täydellinen valaistuminen edellyttää ettei meditoijaa ole.
pieniä valaistumisia, kun joku asia valkenee..