Ilkeily keskustelupalstoilla
Mikä tarve joillakin ihmisillä on kirjoittaa lähes kaikkiin keskusteluihin pelkkiä provo-kommentteja? Paljon hyviä kysymyksiä mutta vielä enemmin todella ilkeitä ja asiaan kuulumattomia vastauksia. Onko kyseiset ihmiset valmiita myös naamatusten sanomaan samat asiat? Nimettömänä ja naamattomana on helppo huudella. Onko mahdollisesti kyseessä oman pahan mielen purkaminen vaiko vaan järjen köyhyys?
Kommentit (30)
Minustakin viihdettä on se että ihmisille tulee hyvä mieli eikä se että vain "ns. viihdyttäjälle". Ja kaikki eivät aloittele viestiketjuja vain ajankuluksi vaan ihan asiasta.
Tunnetko oikeassa elämässä ja naamatusten ohjailemaan keskustelua, määrittelemään toisten puolesta mitkä ovat sopivia lähestymiskulmia asiaan? Haluatko seurassa päättää kaikkien muiden puolesta, mikä on hauskaa huumoria ja mikä kökköä ilkeilyä.
Mä olen kasvotustenkin aika samanlainen kuin täällä: besserwisser, asiat leikiksi lyövä ja joskus myös lillukanvarsiin takertuja. Omaa pahaa mieltä ei tarvitse täällä tai kasvotusten purkaa, mutta jokaisella on varmaan tuttavapiirissä piilovittuilijoita tai suoraan aggressiivisia. Tai sellaisia tiukkiksia, jotka eivät voi hyväksyä
kuin oman tapansa. Voi vain kuvitella, miten tällaiset käyttäytyvät anonymiteetin suojin,
Ihan samanlaista täällä on kuin monilla muillakin internetin keskustelupalstoilla, joille kirjoitetaan nimettömänä. Ei tämä erotu mitenkään erityisen ilkeän naljailun paikkana.
puretaan sitä pahaa oloa anonyyminä kasvottomille teksteille. ei tarvitse omalla pahalla ololla loukata läheisiä.
Ihan samanlaista täällä on kuin monilla muillakin internetin keskustelupalstoilla, joille kirjoitetaan nimettömänä. Ei tämä erotu mitenkään erityisen ilkeän naljailun paikkana.
Ei pidä paikkansa! Olen eläessäni osallistunut ihan vakituiseen moniin keskustelupalstoihin eikä MISSÄÄN ole näin ilkeää porukkaa. Er on selvä esim kaksplussaan, jossa on paljon rennompi ja ystävällisempi meininki,m vaikka toki sinnekin joskus eksyy näitä ilkeitä, liekö vauvalta tulleet.
Jos joku ei ole huomannut ilkeilyä täällä, on varmaan sitten itse ilkimys itse koska joka ketjussa pakkaa joku olemaan jonka kenkää puristaa. Mutta eihän sitä enää huomaa jos on täällä pitkään ollut... Eräskin perheenäitituttuni on nykyään todella ilkeä, mutta hei - hän on vaan täällä palstalla notkunut.
Jos joku ei ole huomannut ilkeilyä täällä, on varmaan sitten itse ilkimys itse koska joka ketjussa pakkaa joku olemaan jonka kenkää puristaa. Mutta eihän sitä enää huomaa jos on täällä pitkään ollut... Eräskin perheenäitituttuni on nykyään todella ilkeä, mutta hei - hän on vaan täällä palstalla notkunut.
Niin, kannattaa pitää varansa, kyllä varmasti alkaa livenäkin pikkuhiljaa muistuttaa tätä ilkimysprototyyppiä täällä,kun aikansa täällä ilkeilee.
MILLAINEN OLISI parhaimmillaan.
Näillä keskustelupalstoilla OLLAAN SELLAISIA KUN OLLAAN pahimmillaan, ilkeimmillään jne kun sosiaalista kontrollia ei ole ja VOI OLLA anonyymi. Tätä on tutkittu jo jonkinverran.
tätä palstaa lukiessani sisäisen ilkimykseni. Tietämättömät ja pöljät avaukset, joissa on useita kirjoitusvirheita - empatiani napsahtaa nollaan ja sisäinen provoilijani ja vittuilijani nostaa päätään. Se on sitä viihdettä.
En ole edes saanut vielä herneitä nenään mistään keskustelusta. Luultavasti johtuu siitä, että en ole avannut tänne keskustelua, joka käsittelisi vaikeita, henkilökohtaisia ongelmiani.
Olen eri mieltä aloittajan kanssa ilkeilystä. Mielestäni sitä on muuallakin runsaasti, vähintään yhtä häijyä ellei häijympää. Henkilöt saavat muualla bannia ja myös keskusteluosastoja on muutettu vain rekisteröityneille tarkoitetuiksi, jotta asiallisuus säilyisi (sekään ei aina auta). Suoli24:ssä keskustelu on yleensä älyllisesti niin matalalla, etten jaksa käydä siellä. Kirosanoja on luettavissa melkein joka kommentissa, keskustelua siellä ei juuri ole, kaikenlaista huutamista kylläkin. Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella.:)
luen kyllä aika paljon ketjuja täältä mut jos havaitsen selvän provon tai jonkun "turhan" mikä ei itseäni kiinnosta niin en sitä edes avaa saatika että jaksaisin vaivautua kommentoimaan. Vastaan asiallisesti ja yritän olla avuksi jos vaan jotain aiheesta tiedän ja joskus jätän vastaamatta vaikka tietäisinkin. Omalta osaltani yritän siis pitää av:n "puhtaana"...
Kyllä tää osaltaan on "viihdettä" mulle, hauskojahan noi ketjut (esim. "törkee kassaneiti-vapaa kassa...") lueskella ilman et mun tarvii siihen mitään kommentoida :)