Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada kälyn mies ymmärtämään etten ole ympärivuorokautinen lapsenvahti...

Vierailija
03.12.2011 |

Käly on sairaalassa murrettuaan jalkansa niin pahasti että vaati leikkaushoitoa. Normaalisti käly on kotona kolmen lapsensa kanssa päivät ja lupasin nyt sairaalassa olo ajan (ja sen jälkeenkin niin paljon kun tarvitsee) ottaa lapset meille hoitoon kälyn miehen työpäivän ajaksi.

Ymmärrän myös että mies mielellään käy välillä myös katsomassa vaimoaan iltaisin ilman lapsia, hänellä on kerran viikossa säännöllinen lentopalloharrastus jossa käy ja kaupassakin on toki mukavampi käydä yksinään.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä että miehellä on nyt yhtäkkiä JOKA PÄIVÄ jotain mystisiä menoja töiden jälkeen (käy salilla, kaljalla ystävien kanssa, tekee ylitöitä...). Hakee lapset kotiin vasta nukkumaan meno aikaan ja aamulla tuo meille aamupalalle. Yhtenä aamuna tullessaan toi lasten pyykitkin meille kun ei ehdi itse niitä pestä... Viikonloppunakin ilmestyivät koko porukka meille heti aamusta (sekä la että su) ja kälyn mies jätti lapset minulle ja häipyi mieheni seuraksi korjaamaan autoa. Ilmestyi kyllä ajallaan ruokapöytään. Tänäänkin tulivat sopivasti aamuapala-aikaan ja kun mieheni ehdotti että ottaisivat lapset ja lähtisivät uimaan yhdessä, tuli kälyn miehelle yhtäkkiä "menoa" ja lapset jäivät meille. Jäi meidänkin lapsilta sitten uimiset väliin kun mieheni ei halunnut ymmärrettävästi 6 pienen lapsen kanssa yksin lähteä ja minulla oli pullan ja kakun teko huomisia juhlia varten kesken niin en päässyt lähtemään mukaan...

Ollaan yrittetty puhua kälyn miehelle tiukastikkin siitä että autamme niin paljon kun tarvitsee, mutta emme ole mikään ympärivuorokautinen hoitola lapsille että mies saa mennä ja rillutella vaimon ollessa sairaalassa. Lapset selvästi kaipaavat kotona oleskeluakin ja sitä että pääsisivät äitiään katsomaan sairaalaan (ovat kaksi kertaa käyneet nyt 15 päivän aikana). Viikonloppuakin saavat toki tulla meille porukalla viettämään, mutta toivoisin että kälyn mies katsoisi sitten omien lastensa perään myös paikalla ollessaan eikä katoaisi muihin hommiin tai kokonaan omille teilleen... Kälylle en ole asiasta sanonut, stressaa muutenkin lasten pärjäämistä ja minun jaksamista kuuden lapsen kanssa päivisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta, että jokainen vanhempi on vastuussa omista lapsistaan. Pitäisiköhän sinun käydä sairaalassa kertomassa toipilaalle missä mennään lasten hoidon suhteen ? Lasten äidin on pakko laittaa ukkonsa järjestykseen...

Vierailija
2/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka isovanhemmille niin saatte olla rauhassa jonkin aikaa. Ja sanotte ettei mahdu sen lapset autoon jos yrittää niitäkin ängetä tuntemattomille ihmisille (siis sinun vanhemmille mielummin, ei myös heidän isovanhemmille, jos siis onnistuu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää nyt hetken jotain poikamieselämää selvästi. Ei pääse vaimo sanomaan noista iltamenoista... Luultavasti jälkikäteen muistaa ajan itselleen hurjan rankkana, kun piti yksin lasten kanssa arkea elää.

Vierailija
4/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tarkat säännöt milloin hoidat ja tarkat ajat. Et suostu hoitamaan muulloin.

Vierailija
5/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalahoidossa useita viikkoja?

Saman kokeneena minut kotiutettiin kolmantena päivänä leikkauksen jälkeen ja sekin oli normaalia pidempi sairaalassaoloaika.

Nykyään on tapana kotiuttaa potilas sairaalasta jo leikkauksta seuraavana päivänä. Mahdollisimman lyhyt sairaalassaolo avohaavan kanssa on turvallisempaa, näin toimien potilas välttyy todennäköisesti sairaalabakteerilta.

Vierailija
6/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastamisen ajaksi.

Kipsihoito kestää 6-8 viikkoa ja sen jälkeen keppien kanssa vielä jonkin aikaa.

Olet luvannut nyt yli oman jaksamiskykysi. Sinulla on oikeus muuttaa mielipidettäsi koska hoitotaakka on ollut kohtuuton.

Kunta järjestää hoitopaikan.

Toki jos haluat vielä lapsia hoitaa sovit niin että vain lasten isän työajat.

Lisäksi sinun pitää saada korvaus tehdystä työstä, rahaa ruokaan ja palkkaa.

SINUA KÄYTETÄÄN HYVÄKSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
7/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyn mies? Veljesi?

ap:n miehen siskon mies.

Vierailija
8/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole nilkan murtumasta kyse. En tiedä mistä joku sai sellaisen käsityksen. Kälyn tapauksessa on ollut muutamia komplikaatioita ja todennäköisesti leikkaavat jalkaa vielä uudestaankin.

Sairaalassa on siis mieheni sisko. Eikös miehnkin siskoa kutsuta kälyksi, eikä vain veljen vaimoa? Näin olen käsittänyt ainakin.

Ap

Vierailija
9/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tunnustaa" että tuli luvattua liikaa ja pyytää laittamaan lapset päiväkotiin. Mielestäni voi ihan suoraan sanoa, että lupautuessasi hoitamaan lapsia ajattelit miehen työaikoja ja pidit selvänä, että lentopallot ja kaljareissut loppuu mieheltä siksi aikaa, kun vaimo on sairaalassa ja toipilaana. (Sitten pitäisi enää tehdä selväksi, että ei sekään käy, että lapset menevät päivähoitoon mutta tulevat illoiksi ja viikonlopuiksi säännöllisesti teille.)

Vierailija
10/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tuo mies käyttää röyhkeästi kiltteyttäsi hyväksi. enkä usko että käly olisi kovinkaan tyytyväinen jos tietäisi miten mies toimii!

Vierailija
11/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei varmasti lopeta niin kauan kuin hyväksytte käytöksen.

minä kyllä tekisin niin että keksisin jonkun perheen menon ja sanoisin että nyt ei olla kotona ja kertoisin sille kälylle.

Vierailija
12/12 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosissaan olisi kyse arkisin miehen työajasta ja kerrasta kahdesta viikossa kun haluaa yksin käydä vaimoaan katsomassa. Ruokakaupassa käynnin ymmärrän myös, itsekkin käyn mielummin ilman lapsia.

Alusta asti puhe oli että lapset ovat meillä miehen työpäivän ajan. Mies on normaalisti töissä 8-16. Olen tästä myös miestä muistuttanut, mutta ei noteeraa muistutteluani mitenkään. Mieheni myös eilen kävi tiukkasanaisen keskustelun hänen kanssaa. Oletimme että viesti olisi mennyt perille... ilmeisestikkään ei, kun tänäänkin vain lapset meille jätti ja katosi omille teilleen.

Olemme molemmat miehen kanssa kilttejä (minä vielä enemmän toki kun mies joka kyllä tarvittaessa osaa olla tiukkanakin) ja siksi olemme tätä näin kauan katselleet... Mutta kyllä nyt ymmärrän jo minäkin että asialle pitää tehdä jotain. En tosiaan tällä menolla jaksa kovin kauaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän