Mitä ihmiset rupeaa tekemään jos alennetut Kelan tuet ei riitä elämiseen ja laskuihin?
pakko joku on sähköt maksaa ja muut laskut
ruokaa saa ruoka-avusta ja voi elää kitualiaamminkin
mutta alkaako lopulta si sällissota tai ryöstely kun sossukelan rahat ei riitäkään? tuleeko nälänhätä
valtio, keksi jotain! Alkon pääjohtaja sillä aikaa tienaa 450 000 e vuodessa ja POstinpääjohtaja miljoonan.
Kommentit (680)
itse aion ottaa kaikki tuet irti ja mennä ulkomaille töihin ja en maksa veroja Suomeen ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Moni tarvitsee jopa toimeentulotukia palkkansa lisäksi! Eikö teille mene jakeluun, että Suomessa on surkeat palkat duunareilla. Kuvitteletteko te, että esim. 1600e/kk bruttona tienaavan elävän tässä maassa? Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !
ruoat saa mummojen ja lasten käsistä
Vierailija kirjoitti:
ruoat saa mummojen ja lasten käsistä
Tätä mää olen veikannut ja pelännyt.
Aloittaja ainakin taitaa pidentää rivien välejä.
Vai mitä meinaat?
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
No mitä työtä tarjoat, paljonko on palkka ja koska aloitan?
Ihmiset lähtevät listimään huonoja päätöksiä tehneitä poliitikkoja ja joutuvat vankilaan täysi ylläpidolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Moni tarvitsee jopa toimeentulotukia palkkansa lisäksi! Eikö teille mene jakeluun, että Suomessa on surkeat palkat duunareilla. Kuvitteletteko te, että esim. 1600e/kk bruttona tienaavan elävän tässä maassa? Jos teillä ei ole osoittaa kaikille sellaista työtä, jossa on riittävä palkka elämiseen, niin tukkikaa turpanne tuosta "töihin menosta" !
No mulla bruttotulot 1700/kk, enkä ikinä ole tukia hakenut. Hyvin pärjään. Omistusasunto, jonka palkastani maksanut. Mihin olet omat rahasi tuhlannut, kun et pärjää?
Jos mallia katsoo muualta maailmasta niin:
1) Tukeutuu lapsiin (yleisin)
2) Vähentää kulutusta menojen tasalle
3) Hankkii lisätuloja kerjäämällä tai muuten
4) Kuolee nälkään (harvinaista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Mulla kokoaikstyö mutta palkka vain 1200 e/kk verojen jälkeen,en saa toimeentulotukea tai mitään tukia Kelasta. Kelan mielestä tienaan jopa liikaa!! Luojamme kiitos että olen yksinasuva ja lapseton!! Pakko oli ottaa viikonlopputöitä vastaan jotta pärjäisi! Monilla ihmisille varsinkin kelalla tuntuu olevan käsitys että kunhan yksinasuva just ja just pystyy maksamaan vuokran,veden,sähkön, netin niin muuta ei tarvitse,ei tarvitse syödä, ei tarvitse hygieniavälineitä ei tarvitse ylipäätänsä kuin katon pään päälle ja työpaikan jossa nippanappa saa sen verran että pystyy perus asiat maksamaan!
Kysymys kuuluu, kuinka kauan menee, että köyhä kansa alkaa nousta barrikadeille?
Kun perhe on nälissään, töitä ei saa ja velat jää maksamatta, niin mitä tekee vanhemmat?
Ihmiset menee töihin ja muuttaa halvempaan, promille heistä itkee vauva palstalla ja kuolee kadulle.
Kaikki on ihan itsestään kiinni, turha tässä on hallitusta syyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Töiden löytyminen on sinun vastuulla, niinkuin oma elämäsi muutenkin.
mä lähden vi ddu Espanjaan vetää keittoo tai Aasiaan!
https://www.tiktok.com/@danielhellmano/video/7357777449301593377
Ihan sama onko palkkaa vai eläkettä jos 1200,- € on kaikki millä pitää koko eläminen kustantaa....ei tule mistään luukuilta tuo rsha vaan on iha omalla työllä ansaittu...se on vaan sovitettava menot tulojen mukaan, mitä ihmettä täällä työkykyiset ihmiset vinkuvat!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Töiden löytyminen on sinun vastuulla, niinkuin oma elämäsi muutenkin.
Ai eikö olekaan töitä tarjolla, mitä sitten täällä huutelet? Mene töihin!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset menee töihin ja muuttaa halvempaan, promille heistä itkee vauva palstalla ja kuolee kadulle.
Kaikki on ihan itsestään kiinni, turha tässä on hallitusta syyttää
Näytä nyt vaikka sinä esimerkkiä siitä barrikadeille menemisestä kun sellaisia ei ole liiemmälti näkynyt.
No niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Kohta saadaan huutokauppaan!
Vierailija kirjoitti:
miten olisi työt....
Tai yhteiskuntarauhan lopettaminen...
miten olisi työt....