Hei mitä siitä seuraa jos ei tee joulusiivousta?
On ollut henkisesti rankka syksy ja mä olen aivan puhki. Tuntuu, että pyykki-tiski-ruoanlaitto-lahjanhankinta-oravanpyörässä on ihan tarpeeksi.
Mitä siitä seuraa että ei kaikki olekaan tiptop?
Jääkö Joulu tulematta?
Kommentit (28)
En minä kyllä jaksaisi mitään suursiivousta tehdä jouluksi. Ennemmin sen jälkeen, kun joka paikka on täynnä neulasia. Imurointi, tuuletus, tasojen pyyhkiminen ja siistiminen ja puhtaat tekstiilit saavat riittää. Joulu on tullut joka vuosi tähänkin saakka. Avainsanoina stressittömyys, hyvä ruoka ja iloinen mieli. Tosin täytyy sanoa, että joulusaunan puuttuminen pari joulua sitten tuntui hyvin oudolle mutta kyllä se joulu tuli silti.
Ja usko pois, vuosi menee vähän nopeammin kuin edellinen. Niin käy vanhetessa.
Ota iisisti. Ei tapahdu pahoja eikä hirveitä. Voi tapahtua ihan hyviä juttuja, kuten että olet virkumpi ja onnellisempi jouluna. Ja perhe sen myötä kukoistaa, kun äiti on tyytyväinen.
itseäni haittaisi, jos tietäisin, etten ole siivonnut. Se on vähän sama, kuin jos on kulahtaneet alusvaatteet, niin ei sitä kukaan huomaa, mutta itsellä on huono fiilis.
Mä olen tänään aloittanut ns joulusiivouksen, eli käyn läpi olohuoneen kirjahyllyineen päivineen, lasten pikkusälät palautetaan omistajilleen jne. Lopuksi pesen ikkunat, että on kiva laittaa kyntteliköt paikoilleen.
Meillä tehdään joulusiivous aaton aattona kello 19. Tarkoittaa sitä, että vaihdetaan lakanat, imuroidaan, raivataan tasot, pyyhkäistään kostealla ja viritetään puhtaat matot lattialle. Aikaa tähän neljällä ihmisellä menee tunti tai pari. Meidän joulu tulee muista asioista kuin kaappien siivouksesta. Joulun tuoksuista, kynttilöistä, musiikista. Rauhoitutaan ja nautitaan. Siivota ehtii ensi vuonnakin.
Ota vaan rauhallisesti äläkä stressaa jos olet jo valmiiksi ihan poikki. Kynttilänvalossa ei kaikki edes näy.
Meillä ei ainakaan ole. Oli kyllä joskus, sitten rupesin ajattelemaan ja totesin, että hullua raataa viikko ja olla jouluna ihan puhki. Kyllä se joulu tulee, vaikka ei ole niin tiptop. Jouluksi tehdään normaali viikkosiivous, ei mitään muuta.
rotat valtaavat asuntonne, rutto alkaa jälleen levitä ja loppujen lopuksi koko valtakunta kaatuu ja syy on sinun.
Ota ihan rauhassa vaan. Meillä ei vielä koskaan ole tehty oikeaoppista joulusiivousta, eikä tehdä tänäkään vuonna.
Mitä siitä seuraa että ei kaikki olekaan tiptop?
Siitä seuraa vähän rennompi joulu, josta äitikin nauttii :)
Korkeintaan joku täällä päivittelee etteikö kaikki muka teekään joulusiivousta. Hyi mitä sikoja.
Mutta itse en ole KOSKAAN tajunnut miksi jouluksi pitäisi siivota sen paremmin kuin normaalisti arkenakaan. Riittää kun on perussiistiä. Ja kaikilla on hyvä olla.
Meillä tehdään joulusiivous aaton aattona kello 19. Tarkoittaa sitä, että vaihdetaan lakanat, imuroidaan, raivataan tasot, pyyhkäistään kostealla ja viritetään puhtaat matot lattialle. Aikaa tähän neljällä ihmisellä menee tunti tai pari.
Meidän joulu tulee muista asioista kuin kaappien siivouksesta. Joulun tuoksuista, kynttilöistä, musiikista. Rauhoitutaan ja nautitaan. Siivota ehtii ensi vuonnakin.
Lapselle ostan uuden tuttiparin, niistä se ilahtuu varmasti.
Tosin aion itse kyllä tehdä normaalin viikkosiivouksen jouluksikin.
Perjantai-iltana tai lauantaiaamuna imuroin, vaihdan lakanat, pesen vessan, pyyhin pölyt ja siivoan keittiön perusteellisesti. Kotona oleskellessa sotku alkaa ärsyttää, varmasti ärsyttäisi joulunakin.
ei meilläkään sen kummemmin jouluksi siivota kun on muutakin hommaa. Jynssään kaapinperukat muulloin.
Vietät sittn jouluyön kellarisellissä kuulusteltavana.
No ei vain.. En aio kyllä itsekään hulluna huhkia siivouksen kanssa.
Sain omassa kotonani nuorena siitä ihan tarpeeki. Talo puunattiin joulukuun aikana katosta lattiaan, astiat pestiin kaapeista, matot pestiin.. Tähän meni viikkoja ja äiti oli ihan stressissä aina ja jouluaattona se sit tykkäs rentoutuakin oikein viimeisen päälle viinipullojensa kera, kun oli ansainnut sen viikkojen rehkimisen päätteeksi. Hmm..
Lehdessä oli muuten viikolla juttua joulusiivouksesta, siinä neuvottiin että älä ainakaan enää aattona siivoa ja sit toisessa kohdassa sanottiin, että vaihda raikkaat petivaatteet aattoaamuna. Jotenkin nauratti, kun eikös tuokin ole sit siivoamista. ;)
vielä kolmenkin vuoden päästä oma äitini päivittelee sitä, kun en eräänä jouluna ollut laittanut pöytäliinaa kunnolla sileäksi eli hyvissä ajoin tarkastanut kyseisen liinan tilannetta vuoden kaapissaolon jälkeen, vienyt pestäväksi ja silitettäväksi, vaan pesin joululiinan viime tingassa omassa pesukoneessa ja jouluaattoaamuna hädissäni silittelin. Oli vaan pahalainen niin pahasti vesirypyillä, ettei siitä kunnolla sileää tullut vaikka käypäinen olikin.
Ja mullehan siis joku pöytäliina on tekemättömien asioiden listalla se joku viimeinen.
Ei huvita äitiä kutsua koskaan kylään, kun hän aina löytää jotain valittamista pölyistä tai rypyistä.
vois pukki ja isovanhemmat olla hieman hämmentyneitä. Tosin isovanhemmat varmaan hieman siivois niin, et pukki ei ois ihan niin hämmentynyt.
ei tehdä joulusiivousta koskaan erikseen. Siivotaan syksyllä ja keväällä vähän paremmin ja tarkemmin, jouluksi tavallinen viikkosiivous. Aina on joulu tullut eikä ole anoppikaan nyrpistellyt nenäänsä, vaikka on jouluvieraana ollut.