Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten reagoisitte jos huomaatte kaverin myyvän antamaanne vaatetta?

Vierailija
03.12.2011 |

No, tässä äskettäin huomasin tietyn jutun kautta että kaverini myy luultavasti samaa vaatetta minkä oon antanut joskus ja yhtä toista tuotetta myös.

Osittain sulatan asian, mutta ehkä vähän "pistelee".

Miten sinä reagoisit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nelilapsisen perheen äiti on myynyt pari antamaani lastenvaatetta kirpparilla. Ymmärrän hyvin. Kukaan ei takuulla muista mistä kaikki vaatteet ovat peräisin, elleivät ne ole nimikoituja. Ja jos haluaa vaatteista hankkiutua eroon niiden jäätyä pieneksi, niin silloin kirppari on ihan luonnollinen valinta.

Olen myös sanonut, että en halua vaatteita takaisin, niin minusta on aivan ok, että hän myy ne kirpparilla (itsekin olisin näin voinut tehdä, mutta en viitsinyt).

Vierailija
2/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sopimattomia vaatteita tartte ikuisuuksia säilöä, vaikka se lahja olisikin? Vai mitä sä tarkoitat? Myykö käyttämättömänä vai mikä tuossa on väärin?

Mä ainakin lahjoitan sopimattomat vaatteet eteenpäin. En siis myy, vaan annan kirkon keräykseen. En mä näe tuossa mitään väärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaa sinulle??

Mä ainakin myyn huutiksessa kaiken mikä on ylimääräistä, ihan sama mistä ja keneltä ne ovat peräisin. Ja onko niistä maksettu vaiko ei. Monta kympin nettoa olen tienannut lahjoituksena saamistani vaatteista, enkä näe mitään syytä miksi minun tulisi tuntea huonoa omaatuntoa. Miksi pitäisi?! Mitkä ei mene kaupaksi laitan naapuriin tai UFFiin.

Vierailija
4/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sopimattomia vaatteita tartte ikuisuuksia säilöä, vaikka se lahja olisikin? Vai mitä sä tarkoitat? Myykö käyttämättömänä vai mikä tuossa on väärin?

Mä ainakin lahjoitan sopimattomat vaatteet eteenpäin. En siis myy, vaan annan kirkon keräykseen. En mä näe tuossa mitään väärää.

No, tavallaan olis kivempi jos lahjoittaa sen minkä on saanut ja myy sitten muut.

Mutta ne on hänen omaisuuttaan nyt. Eikä tosiaan tarvii säilöä ikuisesti annettuja vaatteita.

Vierailija
5/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilta saadut vaatteet pitää säilyttää vähintään 20 vuotta. Sama saatujen koriste-esineiden kanssa. Pitää vuokrata vaikka varastohalli, jos kotiin ei mahdu. Entinen kaveri tuollaisesta tulisi.

Mutta miksi ihmeessä olet vaatteita antanut toiselle? Ehkä ei kaveri silloin pystynyt kieltäytymään?

Vierailija
6/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia sinua vaivaa, niin älä jatkossa anna vaatteita kaverille vaan myy ne, jos hän haluaa ostaa.

Itse en jaksaisi välittää, jos kyseessä olisi "joskus" annettu yksittäinen vaate (tai pari). Sitten ihmettelisin, jos olisin antanut kassikaupalla vaatetta heille käyttöön ja ne päätyisivätkin samantien, käyttämättöminä myyntiin.

Vierailija
7/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia sinua vaivaa, niin älä jatkossa anna vaatteita kaverille vaan myy ne, jos hän haluaa ostaa.

Itse en jaksaisi välittää, jos kyseessä olisi "joskus" annettu yksittäinen vaate (tai pari). Sitten ihmettelisin, jos olisin antanut kassikaupalla vaatetta heille käyttöön ja ne päätyisivätkin samantien, käyttämättöminä myyntiin.

Joo, en viitsi silloin myydä jos olen edullisesti itse ostanut, eri asia jos on joku arvokas vaate.

Niin, silloinhan asia olis eri jos antamani jutut lähtisivät välittömästi myyntiin..

Toisaalta vasta äskettäin tämän asian huomasin ja ehkä aikaisemminkin on tätä tapahtunut.

Kestän asian, haluan tietää vain miten muut reagoisivat.

Vierailija
8/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on vaikeampaa päästä tavarasta eroon kuin saada uutta tavaraa.

Ajoittain täytyy hankkiutua eroon vaatteista joita ei enää käytä (mahtui tai ei.... joskus maku ja tyyli muuttuvat, vaikka alunperin olisi ottanut mielellään vastaan toiselta saadun vaatteen ja tykännyt siitä aidosti). Fiksu joko lahjoittaa tai myy ne eteenpäin, eikä heitä roskiin!

Jos joku saisi lahjoittamastani vaatteesta muutaman roposen niin hieno homma, olisin iloinen puolestaan. Ja menee parempaan kotiin se vaate, jos sen saa myytyä, koska silloin sen saaja todella on halunnut sen (kun on valmis maksamaan).

Itse kyllä annan paljon vaatetta ja tavaraa ilmaiseksikin pois, itse asiassa yleensä annan ilmaiseksi, mutta joskus jos saan aikaiseksi voin laittaa jotain myyntiinkin. En niinkään sen rahan takia (ei korvaa siihen menevää vaivaa) vaan juuri siksi, että silloin se ainakin menee haluavalle.

Vierailija
9/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on vaikeampaa päästä tavarasta eroon kuin saada uutta tavaraa.

Ajoittain täytyy hankkiutua eroon vaatteista joita ei enää käytä (mahtui tai ei.... joskus maku ja tyyli muuttuvat, vaikka alunperin olisi ottanut mielellään vastaan toiselta saadun vaatteen ja tykännyt siitä aidosti). Fiksu joko lahjoittaa tai myy ne eteenpäin, eikä heitä roskiin!

Jos joku saisi lahjoittamastani vaatteesta muutaman roposen niin hieno homma, olisin iloinen puolestaan. Ja menee parempaan kotiin se vaate, jos sen saa myytyä, koska silloin sen saaja todella on halunnut sen (kun on valmis maksamaan).

Itse kyllä annan paljon vaatetta ja tavaraa ilmaiseksikin pois, itse asiassa yleensä annan ilmaiseksi, mutta joskus jos saan aikaiseksi voin laittaa jotain myyntiinkin. En niinkään sen rahan takia (ei korvaa siihen menevää vaivaa) vaan juuri siksi, että silloin se ainakin menee haluavalle.

Tottakai jokainen pyrkii pääsemään eroon ylimääräisestä, se on ymmärrettävää.

Se hinta vaan oli moninkertainen mitä oon ite maksanut aikoinaan.. ap

Vierailija
10/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kahta kertaa miettisi. Ap, sä olet outo.

Eri asia, kun esim. annan omat rakkaat vauvanvaatteeni siskolle käyttöön ja kerron tietenkin hänelle, että ne ovat minulle tärkeitä, suuttuisin tietysti jos ne menisi myymään.

Vierailija
11/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia, kun esim. annan omat rakkaat vauvanvaatteeni siskolle käyttöön ja kerron tietenkin hänelle, että ne ovat minulle tärkeitä, suuttuisin tietysti jos ne menisi myymään.

Kun tuo kuulostaa siltä, että haluat ne takaisin.

Jos sinä annat jotain, niin sen jälkeen se kuuluu sille saajalle ja mun mielestäni sille saa saaja tehdä mitä haluaa. En mä ota nokkiini, jos joku myy jotain mun ANTAMAA. Se ei enää kuulu mulle.

Vierailija
12/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo kuulostaa siltä, että haluat ne takaisin.

Jos sinä annat jotain, niin sen jälkeen se kuuluu sille saajalle ja mun mielestäni sille saa saaja tehdä mitä haluaa. En mä ota nokkiini, jos joku myy jotain mun ANTAMAA. Se ei enää kuulu mulle.

Mainitsin jo itse että ne on hänen omaisuuttaan nyt mutta onko eettisesti oikein myydä sellaista minkä on saanut lahjoituksena.

Ja kysymys oli miten sinä reagoisit jos sinulle tapahtuisi samaa.

Kerroinkin jo että kestän tämän asian.

Vierailija
13/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydä ne, kun ovat pieniä, että antaja voi valita antaako vai ei. Lainaksi en ota. Ja perustelu on yksinkertainen: Koska saan paljon ja ostan paljon käytettynä, niin en millään pysy perässä, mistä mikäkin vaate on tullut. Osaa kun olen säästellyt jo parikin vuotta liian isona varastoissa odottamassa lapsemme kasvamista. On yksinkertaisempaa, että mulla on vain myyntiin sopivaa lapsen vaattetta hallussani.

No nyt mulle annetaan sellaisiakin, jotka saan laittaa saman tien myyntiin. Antajakin on tajunnut, ettei käytetyn vaatteen myynnin tulo kata vaivannäköä. Mutta mulle tuo huutismyynti onkin enemmän harrastus.

Joskus kannattaa vähän miettiä, miltä se näyttää maailmanmeno toisen ihmisen näkökulmasta ja jättää se oman navan tuijotus pienemmälle.

Vierailija
14/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydä ne, kun ovat pieniä, että antaja voi valita antaako vai ei. Lainaksi en ota. Ja perustelu on yksinkertainen: Koska saan paljon ja ostan paljon käytettynä, niin en millään pysy perässä, mistä mikäkin vaate on tullut. Osaa kun olen säästellyt jo parikin vuotta liian isona varastoissa odottamassa lapsemme kasvamista. On yksinkertaisempaa, että mulla on vain myyntiin sopivaa lapsen vaattetta hallussani.

No nyt mulle annetaan sellaisiakin, jotka saan laittaa saman tien myyntiin. Antajakin on tajunnut, ettei käytetyn vaatteen myynnin tulo kata vaivannäköä. Mutta mulle tuo huutismyynti onkin enemmän harrastus.

Joskus kannattaa vähän miettiä, miltä se näyttää maailmanmeno toisen ihmisen näkökulmasta ja jättää se oman navan tuijotus pienemmälle.

No, eiköhän se joka myy verkossa, just ajattele omaa napaa??

Vierailija
15/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta tavaraa niin aivan sama mitä saaja tekee sen jälkeen kun ei itse enää tarvitse. Kunhan ei vain tuo enää takaisin!! Itse en todellakaan viitsi nähdä vaivaa että lähtisin myymään. Joko annan eteenpäin tai heitän roskiin.

Vierailija
16/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna sellaisia vaatteita jotka haluan itse säilyttää. Kaikki ne vaatteet, jotka annan - ja annan niitä paljon - annan reunahuomautuksella etten halua saada niitä takaisin ja että saa minun puolestani myydä, lahjoittaa tai viedä UFFille jos ei itseä kiinnosta.

Vierailija
17/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltä mitäkin on tullut, kun vaatteita on vaikkapa 4 isoa mustaa säkillistä (mulla ei yhtäaikaa ole ollut näin paljoa, mutta varmaan 3 vuoden aikana olen myynyt jotain tän verran yhteensä) ja saatu useilta ihmisiltä viimeisen 3 vuoden aikana?

Sorry vaan, jos mukana on mennyt joku vaate, jonka antaja "sanattomasti kuvitteli", että saa kuteensa lapsemme kulutuksen ja noin 10-20 pesunkerran jälkeen takaisin samanlaisena. (Vaikka tämä kyllä tietää, että myyn!)

terv. 14

Vierailija
18/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna lahjaksi sellaista mistä luopuminen kirpaisee. Saaja tehköön lahjalla mitä lystää, ei ole minun tehtävä haikailla sen perään.

Vierailija
19/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna lahjaksi sellaista mistä luopuminen kirpaisee. Saaja tehköön lahjalla mitä lystää, ei ole minun tehtävä haikailla sen perään.

Ei kirpaise enkä haikaile.

Vierailija
20/22 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän on ihan sama asia sitten jos vaikka suuttuisin siitäkin että kaveri MYY vaikka kahdella kympillä minulta ostamaansa käytettyä tuotetta jonka minä olisin myynyt hänelle kympillä.. ihan sama jos suuttuisin siitä että hitto, nyt se vielä nettoaa!! Kauppa se on mikä kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi