Onko teidän vauva käynyt esittäytymässä unessa
ennen kuin tiesitte olevanne raskaana? Viime yönä näin unta, että olin vihdoin raskaana. Muistan että vauvalla oli ihanan isot vaaleansiniset silmät :)
Kommentit (40)
Äitini kertoi että hän oli nähnyt unta jossa sai pienen tytön mutta ihmetteli miten se oli mahdollista kun hänen miehensä oli kuollut - mies eli siihen aikaan ja heillä oli kaksi poikaa. Äitini jäi kuitenkin leskeksi nuorena, löysi uuden miehen ja sai tämä unessa nähdyn tytön vuosien jälkeen :)
Minä näin pitkään unia poikavauvasta. Ensin näin unia raskausajasta, sitten synnytyksestä, sitten vauvasta joka kehittyi ja kasvoi joka unessa. Tiesin vauvan nimen, vaikka en ollut "nimennyt" sitä.
Näitä unia näin ehkä kymmenen parin kuukauden aikana.
Huvittavinta on se, että elämäntilanne ei todellakaan ollut ajankohtainen perheen perustamiseen. Parisuhdekin veteli viimeisiään.
Mutta jotenkin aavistan, että minulle syntyy vielä joskus tuollainen poika ja aion nimetä hänet kyseisellä nimellä, koska se tuntuu ainoalta oikealta nimeltä.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:49"]
Äitini kertoi että hän oli nähnyt unta jossa sai pienen tytön mutta ihmetteli miten se oli mahdollista kun hänen miehensä oli kuollut - mies eli siihen aikaan ja heillä oli kaksi poikaa. Äitini jäi kuitenkin leskeksi nuorena, löysi uuden miehen ja sai tämä unessa nähdyn tytön vuosien jälkeen :)
[/quote]
Oletko sinä se unen pieni tyttö? =)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:17"]
Kyllä. En ollut tuolloin vielä raskaana. Vauva oli todella kaunis tyttövauva ja kaikki ihastelivat sitä. Tulin melko pian tuon unen jälkeen raskaaksi, mutta raskaus jouduttiin keskeyttämään sairastumiseni vuoksi. Se oli traumaattisin kokemus elämässäni. Vauva oli terve ja hyvin kehittynyt ja ilman sairastumistani olisi erittäin epätodennäköisesti mennyt kesken. Tuon surun (suren ja tunnen yhä syyllisyyttä) jälkeen en voi koskaan hankkiutua raskaaksi. Jouduin tappamaan oman toivotun esikoiseni. Sairauteni on psyykkisellä puolella, joka uusiutuisi todennäköisesti myös seuraavassa raskaudessa. Vaatii lääkehoidon, joka on sikiölle haitallista. Jos olisin tiennyt tästä, en olisi ikinä hankkiutunut raskaaksi. Anteeksi avautuminen, mutta piti saada johonkin purkaa tämä :'(
[/quote]
Voi ei :( Olen todella pahoillani! Muista että se mitä tapahtui ei ollut sinun syytäsi! Et sinä tahallaan alkanut sairastelemaan. Etkä voinut tietää että sinulle puhkeaa tuommoinen sairaus. Vaikka tämä kuulostaa kliseiseltä niin suru ei häviä, mutta se ikäänkuin pehmenee ajan myötä.
Mutta älä rakas ihminen syyllistä itseäsi!
En tiennyt muillakin olevan näitä kokemuksia! Minullekin poika esittäytyi, sain tietää nimen ja sukupuolen ja sen että olen radkaana vihdoin, 2 vkoa ennen edes raskaustestiä!
ja nämä samat "naiset" sanovat että uskonto on väärin :DD
Minä näin unta, että tulin vihdoin raskaaksi ja sain pojan. Olimme tuolloin puolisoni kanssa yrittäneet tuloksetta lasta jo melkein 10 vuotta ja luopuneet hoidoista. Olin niin varma tuosta pienestä pojasta, että menin seuraavana päivänä kirjakauppaan ja ostin vauvakirjan. Bussissa istuessani kirjoitin siniseen vauvakirjaan pojan nimen, jonka olimme sopineet antavamme lapselle, jos tämä olisi poika.
Vuotta myöhemmin havahduin siihen, että olin jo toista viikkoa kipeä eivätkä kuukautiset olleetkaan alkaneet. Alavatsaa jomotteli kuten kuukautisten alkaessa, joten tein sen varmaan ties kuinka monennen kymmenennen testin. Plussa! Samoin seuraavat 6 testiä. :-D
Tiesin, että tässä se nyt sitten on, se pieni poika, jonka olin nähnyt unessani vuosi sitten. Kävin ostamassa vauvalle vaaleansinisen peiton ja pienet tossut, ja varasin ajan yksityiselle ultraan: olin raskaana jo viikolla 10! Saimme pienen, terveen pojan ja poika vauvakirjansa, peittonsa, tossunsa ja nimensä, jonka olin kauan aikaa sitten kirjoittanut tuohon vauvakirjaan.
Minä näen vauvaunia tuon tuosta. Viimeksi, jo jokin aika sitten, näin sellaista unta että olin viimeisilläni raskaana ja aivan paniikissa koska joudun oikeasti synnyttämään. Herätessäni olin helpottunut että se oli vain unta. En ole ajatellut välttämättä hankkia lapsia, minulla on mm. synnytyspelko.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:56"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:49"]
[/quote]
Oletko sinä se unen pieni tyttö? =)
[/quote]
Kyllä ^_^
Mä näin viime syksynä unen jossa sain kaksoset, toisen nimi oli Onni. Kuukausi tästä tein positiivisen raskaustestin ja ultran mukaan odotan poikaa. Kaksosia ei sentään ole tulossa :)
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:23"]
Mä näin viime syksynä unen jossa sain kaksoset, toisen nimi oli Onni. Kuukausi tästä tein positiivisen raskaustestin ja ultran mukaan odotan poikaa. Kaksosia ei sentään ole tulossa :)
[/quote]
Lisään tähän vielä että kuopuksen synnyttyä oltiin vielä sairaalassa koko perhe ihastelemassa uutta tulokasta ja mulle tuli siinä yhtäkkiä vaan mieleen että tästä puuttuu vielä yksi. Meidän ei pitänyt edes tehdä lisää lapsia, mutta nyt 12v myöhemmin on siis iltatähti tulossa.
Näin unta viimeyönä raskaudesta enkä muista muuta kuin että se oli poika, toivon todellakin että tämä on ennusteeni :)
Itse olen nähnyt vauvoja "etukäteen".
Oma esikoinen tuli uniin jo hyvissä ajoin ennen kuin edes tapasin hänen isänsä. Asiasta oudon tekee se, että olin kirjoittanut asiasta päiväkirjaan, ihmetellyt mikä on tämä poika (ja tuntomerkit) joka tuntuu pyörivän ihan päivisinkin silmänurkassa.
Sen jälkeen olen nähnyt sellaisia silmänräpäyksen ilmestyksiä. Tämä ensimmäinen, tiesin kyllä ystäväni yrittävän lasta ja olin kirkossa sytyttämässä kynttilää edelliselle, keskenmenneelle raskaudelleen. Kun käännyin, ihan hetken näin vakavan tummahiuksisen tytön seisovan siinä käytävällä.
Ystäväni oli jo silloin raskaana, ja hän sai tyttären.
Sitten oli toinen kerta, kun näin samanlaisen silmänräpäyksen ajan lapsen, joka virnuili suu korvissa, erityiset vaatteet päällään. Noin kuukauden päästä ystävä soitti ja kertoi olevansa raskaana. En olisi arvannut, että oli hänen lapsensa, kuka kävi näyttäytymässä.
Mulla ekan lapsen kohilla näin unta että edesmenny mummi tuli käymään ja sano vaan että et taida löytää hyvää lapsen nimeä, sehän voisi olla vaikka * ja kertoi tytön nimen. Nimi annettiin tytölle.
Heti tytön syntymän jälkeen näin unta että tyttö sairastui ja jouduttiin viemään sairaalaan. Lääkäri otti tytön ja jäätiin miehen kanssa odottamaan. Siinä odotellessa hoitsu toi meille vauvan joka oli sinisiin puettu poika. Yritin valuuttaa hoitajaa ettei vauva ollut meidän, että oltiin tyttöä käyttämässä siellä mutta hoitaja valuutti että kyllä tämäkin nyt on teidän. No saatiin poika alle vuoden ikäerolla tyttöön.
Kolmannen kohdalla uni oli jotenkin spesiaali, siinä vauva oli poika mutta sille laitettiin jänniä enkelinaruja kiinni mitkä loisti sellasta taikapölyä. Vauva syntyi ja sairastui heti synnyttyään. Koko elämä ollut ylä ja alamäkeä mutta poika on yksi päivänpaiste ollut aina. Siitä saa kuulla ihan ventovierailtakin että pikkumiehessä on jotakin erityistä :)
Viime yönä näin unta että valittelin äipälle huonontunutta oloa.. Isä toi raskaustestin jossa selvästi kaks viivaa. Sitte se siinä lällätteli et vauvahan sieltä tulee. Ihmettelin että miten se sen testin sai ku en ees tehny testiä mut siihen isä vaa nauro että salamatkustajat testataankin salaa.. No toivon että tää matkustaja olis nyt kuitenkin jonkun muun matkustaja. Vauvahaluja ei omaa itellä kyllä ole ;)
Esikoinen kävi esittäytymässä. Tunsin jo tuolloin nykyisen aviomieheni mutta en tiennyt että meistä tulisi pari ja saisimme yhteisiä lapsia. Unessa ollut poika oli aivan isänsä näköinen.
Epäilen olevani raskaana ja viime yönä näin unen jossa pieni sikiö makasi pienessä laatikossa.
Uni kai tarkoittaa etten ole raskaana tai että tulee keskenmeno...
Olen nähnyt unessa kaksi pientä, vaaleatukkaista tyttöä istumassa laiturilla ja onkimassa kalaa.. Olen mies, eikä mulla ole edes puolisoa. Mitä tuo uni tarkoittaa, tuleeko mulle puoliso ja lapsia??