Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisinkö esikoiseni synnytyksen ajaksi hoitajallemme?

Vierailija
03.12.2011 |

tilanne tämä: olen raskaana ja mies on ehdottomasti tulossa synnytykseen mukaan. esikoinen on vauvan syntyessä 2,5v tomera lapsi. hän on pk:ssa mutta jää kotiin, kun jään äitiyslomalle. vanhempamme ja sisaruksemme asuvat todella kaukana eikä samassa kaupungissa ole sellaisia ystäviäkään, joille jättäisimme lapsemme. meillä on pari kertaa kuussa muutaman tunnin kerrallaan ihana lastenhoitaja, jota kaikki rakastamme ja johon luotamme täysin. hän asuu vain muutaman pysäkin päässä kodistamme, mutta ei tietenkään ole aina kotona passissa, vaan opiskelee ja käy myös vanhemmillaan tunnin ajomatkan päässä noin kerran viikossa. uskon, että hän suostuisi tulemaan meille synnytyksen ajaksi mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta mitäs jos hän onkin poissa kaupungista / tentissä / toisella hoitokeikalla? toki voimme ottaa esikoisen mukaan (ei tosin varmaan kiva kuunnella supistelevaa äitiä automatkaa) ja isä odottaa hänen kanssaan, kunnes hoitaja tulee hakemaan lapsen kotiin.

meillä on vielä aikaa keksiä joku ratkaisu, mutta mistä ihmeestä saamme ketään lapsenvahdiksi HETI?? ja hoitajan pitäisi tietenkin olla myös tuttu.. miten te olette ratkaisseet saman ongelman?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä tullut ajatelleeksi, että joillakin on tästä kamala päänvaiva. tai siis tietenkin on, jos lähipiiri ei ole lähellä, meillä anoppi+appi samassa talossa ja mun sisko parin sadan metrin päässä ja vanhemmatkin samassa kaupunginosassa.

t.painin saman ongelman kanssa kuin ap

Vierailija
2/8 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoon ja ajamaan sairaalaan. Harva synnytys alkaa ihan ilman ennakkovaroitusta. Itselläni synnytys kesti kaikkineen kolme tuntia ekasta supparista vauvan parkaisuun, ja siinä meinasi tulla kiire esikoisen hoidon kanssa.

Sovitte sen hoitajan kanssa, että ottaa taksin, teidän kustannuksellanne tietenkin, sieltä missä sitten onkin heti kun h-hetki koittaa.

Jos hän sattuu olemaan siellä vanhemmillaan, ja sinä et kertakaikkiaan voi odottaa, niin menet sairaalaan, mies odottaa hoitajan ja tulee heti perässä. Tuskin ehdit synnyttää siinä välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalailin heti kauhukuvia toisen lapsen tunnin synnytyksistä:D eli kun olen melko varma synnytyksen käynnistymisestä, kerkeää hoitaja varmaankin hyvin meille ennen lähtöä, vaikka siinä menisi tunti tai jopa kaksi.

ap

Vierailija
4/8 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä olis sopiva korvaus hoitajalle? taksi tietenkin, jos sillä helpoiten pääsee mutta maksaisimmeko samaa tuntipalkkaa (11e pyöristyksineen) kuin yleensä? vai jotain "hätäapupalkkaa"?:D jos hoitaja olisi meillä esim. 05-14, riittäisikö 9x11=99e + taksit vai olisiko kohtuullista maksaa enemmän? kuitenkin ihan eri juttu tulla aamuyöllä herätettynä tai kesken luentojen hätyytettynä kuin kolme viikkoa etukäteen sovittuna?

ap

Vierailija
5/8 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot yhtään auki tai kaulaa kadonnut äitiyslomalle jäädessäs, niin synnytys voi edetä nopeasti. Mulla ekan synnytys kesti supistusten alusta puolitoista vuorokautta. Toinen tuli ekasta supistuksesta vajaa neljässä tunnissa ja siinäkin mulla meni tunnin verran että tajusin että se onkin synnytys, eikä mahatauti(pitkä polttava kipu mahassa). Mulla oli paikat jo ollut kuukauden pehmeänä ja auki vähän. Synnytin siis toisen yksin, koska mies lähti viemän esikoista hoitoon kun olivat vieneet mut sairaalalle. Lapsen kanssa jutusteltiin supistusten välissä mukavia.

Vierailija
6/8 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoitaja asuu noin lähelläkin. onnea hyvän hoitajan löytymisestä:) jos tulee kamala kiire niin voisiko jonkun naapurin kanssa sopia, että hän olisi lapsen kanssa sen hetken, että hoitaja tulee, naapurit kun on yöt yleensä aina paikalla?

Vierailija
7/8 |
03.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ikinä tullut ajatelleeksi, että joillakin on tästä kamala päänvaiva. tai siis tietenkin on, jos lähipiiri ei ole lähellä, meillä anoppi+appi samassa talossa ja mun sisko parin sadan metrin päässä ja vanhemmatkin samassa kaupunginosassa.

Vierailija
8/8 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitaja kerran esikoiselle tuttu ja turvallinen, niin teilläkin on luottavainen mieli ja hyvä olla synnärillä, kun tietää kaiken olevan hyvin. hoitajanne hoitaa lastanne varmaan enemmän kuin osalla apuun tulevat isovanhemmat:) ja tosiaan, jos soitatte hoitajalle heti kun supistukset alkavat, hän kerkeää varmaan mistä vain (paitsi ehkä toiselta työkeikalta?) 1-2 tunnissa teille, jolloin voi olla että ette ole vielä kerinneet edes lähteä synnyttämään. mies jää sitten esikoisen kanssa odottamaan hoitajaa, jos äidin täytyy lähteä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi