Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi V*tun maitoallergia on pilannut mahdollisuuden toiseen lapseen!!

Vierailija
02.12.2011 |

Nyt kun vauva on huutanut 8 kk putkeen niin sain vihdoinkin lähetteen allergiasairaalaan. Olen yrittänyt monta kuukautta kertoa neuvolan terkalle ja lääkäreille oireista, mutta eivät uskoneet kun vasta nyt. Ja selvät oireet maitoallergiasta todettiin.

Mieheni ei enää suostu toiseen lapseen (aikasemmin halusi), koska ei jaksa seuraavaa vuotta, uuden lapsen kohdalla, kuunneella huutoa ja heräillä yöllä rääkymisen.

Olen itse ollut ainoa lapsi ja tiedän, miltä tuntuu olla lapsena yksin esim kesät ja muutenkin ketään kelle jutella näin aikuisenakaan vanhempien tilanteesta. Olisin niin halunnut lapselleni kaverin! Ja nyt ei tule onnistumaan!

Itkettää!!

MIKSI neuvola ja muut terveydenalanammattilaiset eivät ole uskoneet aikaisemmin?? Tuntuu, että minulta on riistetty toinen lapsi!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. 3 vuotiaana oireet vähenee

Vierailija
2/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydät lääkäriltä vakuuden siitä että yhdellä oleva maitoallergia ei tarkoita sitä että kaikilla tulevilla lapsillannekin tulisi sellainen olemaan.

Sitten totea että koska sinä haluat lapsen, niin sinä et mitään pillereitä syö tai kierukoita laitata, ja että jos mies ei halua lapsia niin hoitaa ehkäisyn itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki tai sääntö ei määrää, että se toinen lapsi on tehtävä just nyt. Mies voi muuttaa mielipiteensä, kun näkee miten lapsen kanssa eläminen ja oleminen ajan myötä ja maidon poistuttua elimistöstä muuttuu.

Näin kävi meillä, sillä erolla että esikoinen karjui kurkku suorana ensimmäiset 1,5v. Emme olleet vielä silloinkaan saaneet allergiadiagnoosia, ja ensimmäiset 2v mies sanoi, että toista lasta ei ole eikä tule. Lopulta mies kuitenkin tavallaan antoi periksi, kun tiesi että minä haluan toisen. Esikoiselle maitoallergiadiagnoosi on saatu vasta vuosi sitten, ja hän on nyt 6-vuotias. Diagnoosi tuli, kun toisella lapsella todettiin ensin laktoosi-intoleranssi ja sitten maitoallergia, kun laktoositon ruokavaliokaan ei oireita lopettanut (tosin tämä toinen ei huutanut edes vauvana, mutta minä imetin pitkään enkä itse käytä paljonkaan maitotuotteita). Maitotuotteet jäivät koko perheen ruokavaliosta, ja vasta silloin lääkärit ja neuvolan terkkakin totesi, että ohhhoh, ehkä se olikin maito mikä aiheutti myös esikoisen oireet (itkuisuus, kärttyisyys, väsymys, suolisto-oireet, unihäiriöt), ne kun jäivät pois maidon mukana.

Meillä mies halusi jopa kolmannen lapsen, ja itse olen ajatellut imettää tämänkin lapsen vähintään vuoden ikään, ja olla alusta asti antamatta mitään lehmänmaitotuotteita.

Vierailija
4/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei seuraavan kanssa ole enää niin vaikeaa, koska silloin osaat tarvittaessa hakea ajoissa apua ja tiedät allergioista jo muutenkin niin paljon, että pääsette helpommalla, jos niitä on.

Eihän tämä nyt tarkoita, että taas pitää 8kk kestää. On muitakin lääkäreitä maailmassa kuin neuvolan "oma" eikä sekään varmaan sivuuta isomman sisaruksen allergioita mietittäessä pienemmän mahdollisia itkun syitä.

Ei allergia maailmaa kaada, kun se vaan tutkitaan ajoissa. :-)

Vierailija
5/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset uskonut itse itseäsi ja lopettanut maidon käytön omasta ruokavaliostasi jos imetit?

Niin minä tein, kun lapsi oli 3kk. Testetihin vietiin vasta 11-kuisena ja 1v1kk siirryttiin soijakorvikkeeseen, kun lapsi alkoi reagoida rintamaidon kautta myös viljoihin ja en jaksanut enää dietata.

Vierailija
6/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erona heissä on se, että ensimmäinen huusi vuoden, toinen kaksi viikkoa. Toisen kohdalla kun oltiin jo fiksumpia, että osattiin etsiä yksityisen asiaan perehtyneen lääkärin kanssa sopiva ruokavalio. Tämä toinen nukkuikin 3kk -> yhdellä heräämisellä ja 5kk alkaen koko yöt. 1-vuotiaana oli vain korvike ja 3 ruoka-ainetta, 1,5-vuotiaana parani lähes kokonaan.

Niin, allergia on hoidettavissa oleva sairaus, eli vaikka olisi hyvin allerginen, se ei silti tarkoita sitä, että tarvisi kärsiä oireista kovin paljoa.

Joten kenties saat miehesi vielä suostumaan toiseen, kunhan vain rauhassa sulattelette asiaa :)

Ja sitä paitsi on aivan hyvin mahdollista, jopa todennäköistä, että toinen lapsenne EI olisi allergikko.

Vierailija
7/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vaan jotenkin, että tämä on niin lopullista mieheni puolelta.

Ja lisää verenpinetta saan kun ajattelen neuvolaa, joka ei usko minua kun kerron oieista ja jaksamisesta huutavan 7kk "koliikki"vauvan kanssa!

Eli ensin pistettiin koliikin syyksi, vaikka huusi ympäri vuorokauden. Sitten ohitettiin vihreä ja limainen kakka normaalina koliikkikakkana. "Noh, ummetustahan on kaikilla lapsilla" ym

ARGH!!

ap

Vierailija
8/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vakuutus, olisi myöskin pulla uunissa.

Vierailija
9/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä juotat vauvalle toisen eläimen maitoa? Lehmänmaitohan on maailman yleisin allergeeni. Myös imettäessä vastuullinen äiti jättää maitotuotteet kaupan hyllylle, tosin järkevä aikuinen nyt ei muiden eläinten vauvanruokia litki aikuisenakaan.

En voi uskoa että ensin kidutat pientä, puolustuskyvytöntä lasta 8 pitkää, kivuliasta kuukautta, tajuamatta edes jättää maitotuotteita omasta dieetistäsi pois ja tarjoamatta vauvallesi muita ruokamahdollisuuksia, ja sitten vielä passiivisena syytät maitoallergiaa. Tilanteen tyhmyys suututtaisi mutta ennemmin surettaa pienen lapsen kohtalo. Ei se ilkeyttään ole itkenyt, kipuja se on kärsinyt, ja syynä oma piittaamaton äiti. Se henkilö jonka olisi kuulunut suojella vauvaa kaikelta.

Tuollaiselle kusipäälle ei kuuluisikaan toista lasta, ensimmäisenkin hoito aivan retuperällä. Toivottavasti otat opiksesi ja kehityt vastuullisemmaksi vanhemmaksi.

Vierailija
10/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Harmillista lukea tällaista. Minä menin oman maitoallergikon kanssa yksityiselle lääkärille,koska neuvolassa eivät uskoneet ja neuvolalääkäri oli ihan tööt... Ja minun lapseni oli niin allerginen lehmän maidon proteiinille, että sai siitä hengitystieoireitakin. Onneksi pystyin imettämään, koska mitään sopivaa korvikemaitoa ei hänelle löytynyt yhdeksään kuukauteen. Etsin korvikemaitoa, koska lapsi herkistyi äidinmaidon kauttakin ja minun piti olla raskaalla imetysdieetillä, josta oli pois maito, vehnä, ruis, ohra, muna jne. Menimme allergialääkäri Tiina Tuomelalle (pääkaupunkiseutu). Jo yhdellä käynnillä hän osasi auttaa meitä todella paljon! Suosittelen tätä lääkäriä. Hän löysi lapselle sopivan erikoiskorvikkeen ja vitamiinivalmisteen. Hän oli ensimmäinen lääkäri joka otti minut vakavasti. Hän katseli, miten imetin vauvaa, jolla alkoi heti posket helottaa punaisina. Hän sanoi heti, että minulla on vaikeasti allerginen vauva-

Allergiasairaalan lääkäreistä ilmeisesti aika moni on siedätämisen kannalla,joka tarkoittaa sitä, että lapselle annetaan ruoka-aineita, joista hän saa oireita, mutta oireita hoidetaan kortisonivoitein ja allergialääkkein. Esim. Atarax, joka on myös rauhoittava lääke!!!! Itse en halunnut antaa lapselleni lääkkeitä enkä ohentaa jo muutenkin herkkää ihoa kortisonivoitein. Siksi valitsin itse tuon lääkärin, jota niin paljon kehuttiin allergisten lasten vanhempien keskusteluissa nettipalstoilla.

Vaikka lapseni allergioita ei hoidettu siedättämällä, hän parani niistä kuitenkin noin kaksivuotiaana. Hän sai ruokavalioonsa vähitellen uusia ruokia. Hänen ei tarvinnut huutaa vatsavaivoja juuri yhtään.

Se minkä vuoksi aloitin sinulle kirjoittamaan on tämä: Minulla on nyt vauva, joka ei ole allerginen millekään(ainakaan vielä), vaikka edellinen oli niin vaikeasti allerginen maidolle ja viljoille! On ollut tosi helppo vauva ja ihana hoitaa... Toivon, että miehesi lämpenee asialle toisesta lapsesta ajan kanssa kunhan saa nauttia siitä, että lapsenne on oireeton ja ihana oma itsensä. Siksi suosittelen, että varaatte heti ajan yksityiselle alllergialääkärille. Vaikka tuolle Tiina Tuomelalle tai jollekin toiselle, joka ajattelee allergioiden hoitoa lapsiystävällisesti eikä siedätyksen avulla... Se maksaa kelakorvauksen jälkeen noin 70€(voi olla että on vähän noussut) ja se kannattaa!

Ja älä painosta miestäsi toisen lapsen suhteen nyt. Aika parantaa haavoja... Tsemppiä maitoallergisen vauvan hoidossa! Mitä maitoa teillä nyt juodaan? Kaupastakin saa nykyään sellaisia, jotka ei välttämättä aiheuta niin pahoja vaivoja.

Vierailija
11/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joko hyvin hidasälyinen tai vain julma. En tajua miksi kukaan syöttäisi toiselle tietoisesti 8 kuukautta sellaista ruokaa joka ei sovi, ja sitten vielä syyttää lääkäreitä ja muita tilanteesta.

Vierailija
12/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Ja kympille tiedoksi: ellrgioiden hoidattaminen yksityisellä ei maksa sen enempää kuin vakuutusmaksut.

Vierailija
13/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Ja kympille tiedoksi: ellrgioiden hoidattaminen yksityisellä ei maksa sen enempää kuin vakuutusmaksut.

Kokemusta on maitoallergisesta lapsesta, ja kyllä vaan vakuutuksesta oli meille iso apu. Käynti asiansaosaavalla allergologilla maksaa, eikä ihan yksi käynti riitä, lisäksi tulevat vielä monet testit ym. Meillä tosin allergia oireile iho-oirein, joten rasvat/ym lääkkeet tulivat myös vakuutuksen kautta (ISO raha).

Vierailija
14/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät on jonot hänelle, mutta joka penni on hintansa arvoinen. Me esim. maksoimme PALJON julkisen puolen "hoidosta" osastojaksoineen sairaalassa, eikä saatu juurikaan apua. Sen sijaan Tiinan luona kävimme vain pari kertaa, ja oli ihan mieletöntä saada välittömästi kunnon konkreettista apua, joka kantoi pitkälle eteenpäin. Nyt meillä kaksi vaikeista allergioista parantunutta lasta - ilman huutamalla siedätystä, joka tosiaan tuntuu olevan valitettava muotitrendi nykyään lasten allergioiden hoidossa.

Vierailija
15/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon.

Kokemusta on maitoallergisesta lapsesta, ja kyllä vaan vakuutuksesta oli meille iso apu. Käynti asiansaosaavalla allergologilla maksaa, eikä ihan yksi käynti riitä, lisäksi tulevat vielä monet testit ym. Meillä tosin allergia oireile iho-oirein, joten rasvat/ym lääkkeet tulivat myös vakuutuksen kautta (ISO raha).

Mutta yksityislääkärikin voi laittaa lähetteet julkiseen sairaalaan esim. altistuksiin ja verikokeisiin. Näin tehtiin meillä.

Vierailija
16/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisella ei ollut vaivoja kun en maitoa juonut ja täysimetin 8-10kk molempia.

Luulimme toista lasta aivokuolleeksi kun se ei huutanut niin lujaa.

Vierailija
17/17 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauva nukkui tällävälin ensimmäisen kokonaisen yönsä! Ihanaa.

No nyt kun päästiin jo sinne sairaalaan ja altistus tehtiin (sokkoaltistus on vielä kesken, mutta oireita syntyi heti A-maidosta) niin tuli taas se huutava vauva takaisen.

En vaan uskonut itseeni tarpeeksi. "Teidän vauva on selvästi omatahdoinen ja tempperamenttinen" Ja koliikkiin vetosivat tosiaan siihen 4 kuukauteen asti. Sitten tuli ummetus.

Varsinkin kun lääkäreitä oli pari ja pari neuvolan terkkariakin sanomassa, että on vaan sitä tempperamenttia niin uskoin sitten heihin.

Stten kun tuli 7 kk täyteen niin soitin neuvolaan ja vaadin kaiken mahdollisen.

Meillä on vauvavakuutus, mutta en jotenkin älynnyt käyttää sitä ja nythän ollaan jo päästy sinne allergiasairaalaan asti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän