Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En imettänyt, koska inhosin sitä. Muita?

Vierailija
02.12.2011 |

Tätä ei saa missään ääneen sanoa, vaan pitää aina väittää, ettei maitoa tullut. Nyt anonyymina kuitenkin tunnustan, enkä usko että olen ainoa ;)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut edes kokeilla.

Mutta kun esikoiseni oli kaksi viikkoa, halusin sittenkin kokeilla.

Nyt imetän neljättäni. Mutta uskon kyllä, että on minun lisäksi muitakin ihmisiä, joita imetys ällöttää. Minusta oli ahdistava ajatus, että minusta tursuaa maitoa, jota joku toinen ahnaasti imee.

Vierailija
2/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi loppui kolmeen kuukauteen. Seuraavaa lasta en imettäisi varmaan kuin ihan alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä edes hävetä myöntää sitä. Ei ollut mun juttu.

Vierailija
4/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkoslapsen kohdalla lopetin, kun oli 1kk. Mies oli samaa miesltä, että parempi lopettaa kuin kärvistellä.

Sattumoisin hän on lapsistano vähiten imetetty ja eniten älykäs.

Vierailija
5/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...imettäny ku kuukauen, ja siitäki pumppasin puolet. Imettäminen oli ahdistavinta mitä oon ikinä kokenu :((

Vierailija
6/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuliasta kuin mikä, epämiellyttävää..

Vierailija
7/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta tuntui inhottavalta..."

"Minua stressasi..."

"Minä en jaksanut..."

Ihan sama mitä lapselle tapahtuu, kunhan itseään ei tarvitse rasittaa tai sietää mitään epämukavuutta. Aina saa pari tupakkaa polttaa raskaana tai jättää imettämättä, ettei oma mukavuus kärsi...

Vierailija
8/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta en ole ikinä imettänyt kun ne "pakolliset" sairaalassa.

Vierailija
9/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta tuntui inhottavalta..."

"Minua stressasi..."

"Minä en jaksanut..."

Ihan sama mitä lapselle tapahtuu, kunhan itseään ei tarvitse rasittaa tai sietää mitään epämukavuutta. Aina saa pari tupakkaa polttaa raskaana tai jättää imettämättä, ettei oma mukavuus kärsi...

kun juju on se että lapselle ei tapahdu mitään vaikka sitä ei imetetä. Mutta luoja että toivon että sä et lisäänny ja sun tyhmät geenit periytyy sun imbesilli raukoille;)

Vierailija
10/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin muista syistä, mutta luulen että olisin inhonnut sitä.

Vierailija
11/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on äärimmäisen kummallista, että tämä luonnollinen asia on joillekin niin ällöttävää. Ihan kuin ei olisi kaikki kotona jos joku tällainen ällöttää. Tyyliin kun on niitä pakko-oireisia, jotka esim. pesee käsiään monet kerrat bakteerien pelossa, niin minusta tämä menee samaan kastiin sellaisten kanssa.

Vierailija
12/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa niinkin tavallinen asia kuin piikit. Pyörryn helposti rokotuksissa. Inhoan myös verta ja minua alkaa huipata, kun puhutaan vaikka leikkauksista.

Ihan tavallisia juttuja nekin. Imetys ei ällötä enää.

Vierailija
13/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää selittää! Musta se on parhaimmillaan ihanan rentouttavaa, voi mennä sängylle makaamaan ja lueskelemaan ja välillä katsella, kun pieni tyytyväinen vauva syö silmät kiinni.

Vierailija
14/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kyllä ymmärrä miksi imettäminen olisi jotenkin ällöttävää.

Noh, alkuaikana nännit kyllä kipeytyivät, mutta koko imetystaipaleen (vauva 5 kk) olen kokenut erittäin ihanana. Parasta on herkkä läheisyys vauvaani ja hänen luottamuksensa. Ihaninta on se pieni tyytyväinen huokaus, jonka hän päästää, jos on ollut kova nälkä, ja vihdoin pääsee rinnalle. Voi että! Olen niin onnellinen, että pystyn imettämään!

Vierailija
15/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on äärimmäisen kummallista, että tämä luonnollinen asia on joillekin niin ällöttävää. Ihan kuin ei olisi kaikki kotona jos joku tällainen ällöttää. Tyyliin kun on niitä pakko-oireisia, jotka esim. pesee käsiään monet kerrat bakteerien pelossa, niin minusta tämä menee samaan kastiin sellaisten kanssa.

miten muuten sun järki juoksee kun vertaat jotain mistä joku ei tykkää/tykkää johonkin sairauteen liittyvään oireeseen?? Onko ihmiset sairaita jos kaikki ei tykkää samasta kun nyt esimerkiksi sinä?

Vierailija
16/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää selittää! Musta se on parhaimmillaan ihanan rentouttavaa, voi mennä sängylle makaamaan ja lueskelemaan ja välillä katsella, kun pieni tyytyväinen vauva syö silmät kiinni.

mahataudissa kerran oksensinkin vauvan päälle vähäsen kun en ehtinyt siirtää sitä pois:( ajattelin että pian tähän tottuu mutta oksetus senkun vaan jatkui ja itse lopetin sitten kun en halunnut olla kokaajan sairaana. Että näinkin paljon voi äklöttää ihan kirjaimellisesti OKSETTAVAA PUUHAA.

Vierailija
17/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahataudissa kerran oksensinkin vauvan päälle vähäsen kun en ehtinyt siirtää sitä pois:( ajattelin että pian tähän tottuu mutta oksetus senkun vaan jatkui ja itse lopetin sitten kun en halunnut olla kokaajan sairaana. Että näinkin paljon voi äklöttää ihan kirjaimellisesti OKSETTAVAA PUUHAA.

Kuulostaa todella oudolta! Mistähän tuollainen voi johtua? Joku trauma omasta lapsuudesta?

Vierailija
18/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä lasta yritin imettää pari viikkoa, mutta inhotti niin, että lopetin lyhyeen. Toista ja kolmatta lasta en edes aloittanut imettämään. En ole päästöstäni salaillut, kaikki tietävät, että lapseni ovat pulloruokittuja ja mukuvuussektioilla saatuja!

Vierailija
19/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu inhottavalta. Mulla on nännit ollu aina TOSI herkät ja vaikka lapsen imeminen ei sinänsä kipeää tehnyt kun haavat ja sienitulehdus oli parantu, niin se vaan tuntui inhottavalta.

Sitä paitsi pulloruokinta oli helpompaa; tissit suihkusi, kolme rintatulehdusta, maitoa valui koko ajan, koko ajan tukoksia, herumiskipu jotain aivan käsittämätöntä (tuntui kuin koko rinnan sisus olisi poltettu nokkosilla), tosi pahoja haavoja heti alkuun, jotka eivät meinanneet parantua. Siinä jäi vauvan tyytyväiset öninät oman kipuvaikerruksen alle.

Vierailija
20/31 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu inhottavalta. Mulla on nännit ollu aina TOSI herkät ja vaikka lapsen imeminen ei sinänsä kipeää tehnyt kun haavat ja sienitulehdus oli parantu, niin se vaan tuntui inhottavalta.

Sitä paitsi pulloruokinta oli helpompaa; tissit suihkusi, kolme rintatulehdusta, maitoa valui koko ajan, koko ajan tukoksia, herumiskipu jotain aivan käsittämätöntä (tuntui kuin koko rinnan sisus olisi poltettu nokkosilla), tosi pahoja haavoja heti alkuun, jotka eivät meinanneet parantua. Siinä jäi vauvan tyytyväiset öninät oman kipuvaikerruksen alle.

pelaamista ollenkaan. Mä joudun käyttämään rintakumeja (näistä muuten varmaan on apua herkkänännisillekin) ja niidenkin peseminen ärsyttää.

Kyllä mullakin imetys sattui aluksi, mutta n. kuukaudessa se loppui.