Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella pienisieluinen: Reissuvaimo ei ole yksinhuoltaja!

Vierailija
02.12.2011 |

Itse olen yksinhuoltaja. Mies sairastui vakavaan mielenterveydelliseen sairauteen ja tuskin tulee koskaan kuntoutumaan niin, että kykenisi edes itsestään huolta pitämään.

Kun sitten joku, jolla on mies samassa taloudessa tienaamassa ja tekemässä viikonloppuisin yhteistä taloa, niin suututtaa. Henkinen yksinhuoltajuus on ihan muuta kuin se arkisista rutiineista huolehtiminen yksin (mikä tietysti voi olla sekin haastavaa). Tieto siitä, että jos minä joudun sairaalaan ym, ei lapsilla ole huoltajaa ym. Itse joudun kaiken kustantamaan ja tässäkin takaraivossa välillä pelko, että entä jos joudun työttömäksi jne.

Onko minussa mielestäsi vikaa, kun minusta reissuvaimo ei ole yksinhuoltaja?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulosantisi on sekavaa.

Vierailija
2/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, eivät he ole yksinhuoltajia, mutta kyllä sekin hemmetin raskasta on, varsinkin jos toinen on pitkiä aikoja poissa. Minä jaksan ihan hyvin ne matkat, jolloin mies on sen viikon pois, mutta jos on 2 - 3 viikkoa ja viikonloppuja usemman peräkkäin, alan uupua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kanssasi aivan ehdottomasti samaa mieltä.

Vierailija
4/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reissumiehen puoliso ole yksinhuoltaja. Sillä on kuitenkin se puoliso, vaikkakin vähemmän läsnä mutta kuitenkin. ja perheellä myös puolison TULOT, mikä vaikuttaa aivan helvetisti koko perheen elämiseen.

Yksinhuoltaja on vastuussa kaikesta, koko ajan. Viikonlopuksi ei tule pelastajaa kotiin.

Vierailija
5/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja on äiti jolla ei ole ollenkaan puolisoa.Ei taloudellisessa mielessä,ei hoitoavullisesti,ei muutenkaan.

Vierailija
6/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden äiditkään eivät ole yksinhuoltajia teknisesti vaan yhteishuoltajia.

nimim. 24/7 100 %

Vierailija
7/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se tuoksi käyttämäkseni sanaksi muuttui? Suuttumuksesta?

Jjuuri tästä puhun mitä kerrot. Uuvut, jos miehesi on 2-3 viikkoa ja viikonloppuja pois esim kuukauden. Sinulla on kuitenkin miehen työn tuomat tulot, tieto siitä, että mies tulee. Mieti, jos miestä ei olisi, perheen käytettävsissä olevat tulot heikommat ja kaikki rutiinit vuodesta toiseen vain sinun vastuullasi. Olisiko hieman eroa yksinhuoltajalla ja sinun tilanteellasi?

Ja ei, eivät he ole yksinhuoltajia, mutta kyllä sekin hemmetin raskasta on, varsinkin jos toinen on pitkiä aikoja poissa. Minä jaksan ihan hyvin ne matkat, jolloin mies on sen viikon pois, mutta jos on 2 - 3 viikkoa ja viikonloppuja usemman peräkkäin, alan uupua.

Vierailija
8/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli turhaan "kerskut" tai käyt jotain ihme luuserikisaa nyt päävoitosta.

Vierailija
9/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jokin muu huoltaja.

Mikä muuten ap on mielestäsi? Kun ei ole puolisoa, ei taloudellisesti eikä hoitoavullisesti?

Yksinhuoltaja on äiti jolla ei ole ollenkaan puolisoa.Ei taloudellisessa mielessä,ei hoitoavullisesti,ei muutenkaan.

Vierailija
10/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käynnistää yritystään, joten meidän perhe elää yksin minun tuloillani eli minä en elätä vain itseäni ja kahta lasta, vaan myös miestä.

Ja meidän arki on rakennettu niin, että kaksi aikuista jakaa tämän. Lasten koulu- ja harrastuskuskaukset jne.

Eli ei tässä nyt niiiiin kamalasti eroa ole.

Vierailija
11/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta jollakulla voi olla yksinhuoltajuus vaikka etävanhempi osallistuisikin lapsen hoitoon.

Sehän on juridinen termi.

Niiden äiditkään eivät ole yksinhuoltajia teknisesti vaan yhteishuoltajia.

nimim. 24/7 100 %

Vierailija
12/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuskyyteihin ym? Ainoastaan noilla työmatkoilla hoidat asiat yksin?

Yhdessä olette varmasti myös päättäneet nuo taloudelliset asiat. Aiotko elättää perhettä, jos miehen yritys ei esim tuottaisi seuraavaan 5 vuoteen mitään? Kymmeneen vuoteen? 15 vuoteen?

Jos miehesi on vain työmatkoilla ilman että koskaan osallistuu arkeen ja kustannat perheen elatuksen seuraavan 15 vuoden ajan 8 ja myös tiedät sen etukäteen), niin sitten voi sanoa, että olet yh.

Hän käynnistää yritystään, joten meidän perhe elää yksin minun tuloillani eli minä en elätä vain itseäni ja kahta lasta, vaan myös miestä.

Ja meidän arki on rakennettu niin, että kaksi aikuista jakaa tämän. Lasten koulu- ja harrastuskuskaukset jne.

Eli ei tässä nyt niiiiin kamalasti eroa ole.

Vierailija
13/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole minä ainakaan mistään semmoista kuullut/lukenut enkä liioin itseäni sellaisena pidä.

Minulla mies viikkoja poissa kotoa ja kyllähän se raskasta on. Joskus miettii, että olisi helpompaa olla se yh niin ei tarvitsisi miettiä sitä, koska se mies tulee ja kuinka pitkään pystyy olemaan nyt kotona. Yh:na useimmiten isä ottaa lapset vähintään joka toinen viikonloppu hoitoon ja äiti saa levähtää. Reissuleski ei sitä omaa aikaa saa välttämättä viikko kausiin. Mutta en valita, oma valinta niin kun yksinhuoltajuuskin useimmiten..

Vierailija
14/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan keskimäärin rankempaa kuin reissuleskellä. Mutta miksi reissuleski ei saisi valittaa? Onhan hänellä luultavasti rankempaa kuin sellaisella, jonka mies on iltaisin kotosalla. Tuollainen "mulla-on-rankempaa-kuin-sulla"-kilpailu ei auta mitään. Itse voisin sanoa, että mitäs valitat, multa kuoli lapsi, mulla on siis rankempaa kuin sulla. Tällä logiikalla kukaan ei saisi ikinä valittaa mistään, pitäisi vaan hampaat irvessä painaa, kun jollakin toisella on kuitenkin aina vaikeampaa.

Vierailija
15/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä firman kanssa usein käy niin, että eka viisi vuottakin on epävarmaa. Tiedän koska olen itse yrittäjä.

Ja jos mies on kuukaudesta 2 - 3 viikkoa työmatkalla ja sen viimeisenkin päivän painaa yrittäjän työpäivää, niin eipä ihan hirveästi kyllä osallistu arkeen.

Väitätkö muka että YKSINHUOLTAJA on vain, jos TIETÄÄ olevansa aivan yksin seuraavat 15 vuotta?

Mistä kaikki nämä uusperheet sitten kumpuavat? Itse en tiedä kuin yhden ainoan naisen, joka ei ole mennyt uusiin naimisiin - ja hän on etä-äiti, jolla on ainokainen lapsensa lähinnä viikonloppuisin ja lähi-isä asuu 100 metrin päässä kadun päässä.

Vierailija
16/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavien vuosien ajan.

Jos joutuisit liikenneonnettomuuteen ja kuolisit, niin minne lapsesi joutuisivat? Lopettaisiko miehesi nuo matkat, vai menisivätkö sijaisperheisiin ym?

ja kyllä firman kanssa usein käy niin, että eka viisi vuottakin on epävarmaa. Tiedän koska olen itse yrittäjä.

Ja jos mies on kuukaudesta 2 - 3 viikkoa työmatkalla ja sen viimeisenkin päivän painaa yrittäjän työpäivää, niin eipä ihan hirveästi kyllä osallistu arkeen.

Väitätkö muka että YKSINHUOLTAJA on vain, jos TIETÄÄ olevansa aivan yksin seuraavat 15 vuotta?

Mistä kaikki nämä uusperheet sitten kumpuavat? Itse en tiedä kuin yhden ainoan naisen, joka ei ole mennyt uusiin naimisiin - ja hän on etä-äiti, jolla on ainokainen lapsensa lähinnä viikonloppuisin ja lähi-isä asuu 100 metrin päässä kadun päässä.

Vierailija
17/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissuleski käyttää itsestään yksinhuoltaja nimitystä. No, kun luet avauksen, niin kyseessä onkin ydinperhettä elävä rouva, joka valittelee :)

Vierailija
18/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monin tavoin helpompaa kuin jollakulla toisella: on työpaikka, ystäviä, harrastuksia, omaisuutta jne.

Yksinhuoltajaksi en vain kutsuisi ihmistä, joiden lapsilla on toinenkin huoltaja.

Sulla on varmaan keskimäärin rankempaa kuin reissuleskellä. Mutta miksi reissuleski ei saisi valittaa? Onhan hänellä luultavasti rankempaa kuin sellaisella, jonka mies on iltaisin kotosalla. Tuollainen "mulla-on-rankempaa-kuin-sulla"-kilpailu ei auta mitään. Itse voisin sanoa, että mitäs valitat, multa kuoli lapsi, mulla on siis rankempaa kuin sulla. Tällä logiikalla kukaan ei saisi ikinä valittaa mistään, pitäisi vaan hampaat irvessä painaa, kun jollakin toisella on kuitenkin aina vaikeampaa.

Vierailija
19/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1515323/yksinhuoltaj…

reissuleski käyttää itsestään yksinhuoltaja nimitystä. No, kun luet avauksen, niin kyseessä onkin ydinperhettä elävä rouva, joka valittelee :)

Vierailija
20/46 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään uusperheet on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan