Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko vauva kokopuvut aina mielestäsi yöpukuja?

Vierailija
02.12.2011 |

Olen ostanut ihania, värikkäitä haalareita vauvalle. Öisin pidämme esim tutan vetskarillisia potkupukuja, sillä niisä ei ole painavia saumoja tms.

onko vaikkapa terätön raikkaan värikäs haalaripuku mielestäsi väistämättä yöpuku, jos näet sellaisen kolmekuisella vaikka kahvilassa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ehkä mielleyhtymä yöpukuun tulee kyllä, kun näen vauvan kokohaalarissa. Mutta pidä kaikin mokomin, mitäs siitä :) Minusta ne ovat hankalia vaipanvaihdossa.

Vierailija
2/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ehkä mielleyhtymä yöpukuun tulee kyllä, kun näen vauvan kokohaalarissa. Mutta pidä kaikin mokomin, mitäs siitä :) Minusta ne ovat hankalia vaipanvaihdossa.

Jotenkin vain miellän ne yöpuvuiksi. Mutta miksei niitä päivälläkin voisi pitää, ovat varmasti mukavia päällä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuopus on jo 1,5v ja enää kokohaalarit eivät ole päiväkäytössä, ainoastaan yöllä. Pienellä vauvalla tykkäsin käyttää myös päivällä kun oli hyvät ja lämpöiset talvipuvun alla, ei tarvi pelätä että paita nousee kainaloista tai bodyn nepparit aukeilee.

Vierailija
4/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun mielestäni bodyn kanssa vaippakin pysyy paremmin paikoillaan. Tietysti sitten on niitä velourhaalareita yms, jotka ei ole yöpukuja, mutta sellaisilla meillä ei ollut koskaan käyttöä.

Vierailija
5/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon pitäny paksuja kollegepukuja päivälläkin

Vierailija
6/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on usein vähän tummempia ja jotenkin paremmannäköisiä, ja onhan nuo velourhaalarit/potkupuvut varsinkin käteviä vauvalle näin talvella.

Minusta vauva saa olla vauva, mahdollisimman mukavat ja sopivan lämpimät vaatteet on parhaat, ei mitään tönkköfarkkuja pikkuisille, kiitos!

Olen huomannut, että trikoiset puolipotkarit ja trikoobody siinä päällä on näppärä yhdistelmä, tai sitten nuo velourhaalarit. Sukkahousutkin olis varmaan ihan hyvät....Harmi vaan että monien bodyjen jalka-aukot on liian ahtaat, kun niitä ei ole suunniteltu potkareitten päälle puettaviksi. Ja sukat ei muutenkaan vauvoilla pysy jalassa, aina tippuvat, ellei niitä tunge housunlahkeen päälle.

Vierailija
7/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sit ihailla niitä iltaisin, ja kotioloissa pitää. Oli ne senverran kalliita heräteostoksia :D

menee vaan kaikki värit hukkaan pimeässä yöllä..

aapee

Vierailija
8/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pidin vauvalla bodya, potkupukua ja collegehousuja tai aluspaitaa, bodya, puolipotkareita ja collegehousuja tai aluspaitaa, puolipotkareita ja potkupukua (plyysiset on aivan ihania ja lämpimiä). Nyt vauvan ollessa lähes 1 v. on usein käytössä body, puolipotkarit ja haalaripuku / potkuhousut tai body, puolipotkarit, collegehousut ja mekko. Itse olen pitänyt puolipotkareita vauvojen sukkahousujen korvikkeena eli alusvaatteena. Meillä ei niissä pelkissä tarkeniskaan lattiatasossa kuin korkeintaan kesällä.

Vierailija
10/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaiset ihanan pehmeät/ohuet ovat yövaatteita ja napakammasta trikoosta päivävaatteita.

Ei tuollaisilla "liikkumattomilla" vauvoilla voi oikein pitää "kankaisia" tai- sametti tai farkkuvaatteita ja jotkut collegekankaatkin ovat liian karkeita minun mielestä, veloursamettiset ja froteiset vaattet ovat myös ihania...

Vyötäröstä poikki -vaatteet on pienillä hankalia; ainakin toinen osa pitää olla body tai olkainhousut, mutta ihan pienillä kokopuku on näppärä.

Vierailija
11/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysillä on tosiaan kylmä kämppä!

Vierailija
12/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pidän talvella sukkiksia, verkkareita, aluspaitaa ja päällipaitaa, vaikka en lattialla pötköttelekään.

Meillä on se periaate, että ulos lähtiessä puetaan vaan ulkovaatteet päälle. Eli sisällä ei tartte tarjeta t-paidassa ja kalsareissa talvella.

Vierailija
13/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä noita kokopukuja päivälläkin. Esim neuvolassa on helppo riisua ja pukea.

Ja myös bodyn ja housujen päällä kakkoskerroksena jos menen kylään jollekin, missä on kylmä lattia.

Vierailija
14/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään yöpukuina, musta ovat kivoja vaatteita. Meillä tosin harvoin pidetään muuten kuin yöllä, koska vauvalla on lähes aina yllään pitkälahkeiset villavaippahousut ja villa-aluspaita, ja ainoana "päällysvaatteena" sillä on usein vain body.

Vierailija
15/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain kolmekuisella, mutta jos on taaperoikäisellä, niin se on jotenkin hassua. siis sellainen perus-puuvillainen ohut neppari/vetskarihaalari.

Velourhaalareita taas en pidä yöasuina ollenkaan, kun omilla lapsilla ei ole niitä öisin käytetty, olisivat hikoilleet itsensä rusinoiksi!

Vierailija
16/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku pukee pienen vauvan farkkuihin, kauluspaitaan ja slipoveriin :O

näitäkin on nähty.

Vierailija
17/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku pukee pienen vauvan farkkuihin, kauluspaitaan ja slipoveriin :O

näitäkin on nähty.

Joissain saamissani vauvanvaatteissa oli tosi paljon ylimääräisiä nappeja, kovia ja paksuja saumoja ja materiaali jäykkää kangasta. Mä puen pienelle vauvalle vain mukavia ja pehmeitä vaatteita, koska ajatuskin kiristävästä, painavasta ja epämukavasta vaatteesta ahdistaa vauvalla, joka ei pysty itse liikkumaan ja korjaamaan asentoaan.

Vierailija
18/18 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty yökkärinäkin, mutta siis myös päivällä.

Ja mä tykkään niistä kokopuvuista nimenomaan sen takia, että vaipanvaihto on helpompaa. Meilläkin on vauvoilla ollut talvella kaksi kerrosta vaatteita. Kun päällimmäinen kerros on potkupuku, niin ne alle tulevat puolipotkarit saa helposti vedettyä suoraksi ylhäältä, kun potkupuku aukeaa edestä ylös asti.

Ja minäkin tykkään siitä, ettei pienellä vauvalla ole mahdottoman paljon saumoja selän alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä