Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten nopeasti juoksu rupeaa laihduttamaan?

Vierailija
23.11.2011 |

ja kuin monta kertaa viikossa pitää juosta? Jos ihan aloittelija vasta. 10kg pitää saada pois. Konsteja en oikein tiedä.

Haluan litteän vatsan, minulla taipumusta vyötärölihavuuteen

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä olisin laskenut.

ap

mutu-tuntuma menee usein pieleen.

Vaaka avuksi ja finelin taulukot (http://www.fineli.fi/). Pari viikkoa kun laskee grammalleen mitä syö, niin näkee missä ne hiilarit piileskelee.

Vierailija
42/51 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo esimerkkipäivä syömisistä oli todella hyvä. Siihen päälle lenkkeilyä (tai muuta aerobista liikuntaa, esimerkiksi vesijuoksua, uintia, tanssia) ja pari lihaskuntoharjoitusta kotona, niin tuloksia pitäis tulla. Oman kehonkin painolla on lihaskuntotreeni tehokasta ja ohjeita tosiaan löytyy lehdistä, kirjoista ja netistäkin. Älä jää kiinni siihen ajatukseen, että tarvitset kalliin kuntosalijäsenyyden, jos sinulla ei siihen nyt ole varaa.

Itse olen tässä painonpudotusprojektin aikana miettinyt sellaista myös, että kroppaa ei saa rankaista. Nälkäisenä pitää syödä eikä jättää aterioita väliin. Tasainen ateriarytmi pitää jättinälän loitolla ja laukkuun voi aina napata terveellisiä välipaloja mukaan. Koeta ylläpitää sitä hyvää fiilistä, mikä liikunnasta, terveellisestä ruoasta ja painon putoamisesta tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuluttaa muutenkin kaloreita kun juoksemalla :D ? hessu esim istumalla 1cal/h

Vierailija
44/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on karppaamine ku vois kokeilla ja

VINKKI: JOS SUL ON NÄLKÄ, JUO VETTÄ!

Vierailija
45/51 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juoksen joka päivä tunnin verran(n.10km). Välillä juoksen myös pitemmän n. 2 tunnin lenkin. Sen lisäksi pelaan jääkiekkoa pari kertaa viikossa varusteilla ja siihen höntsyt ilman varusteita päälle. Jalkapalloakin tulee vielä pelattua viikottain kerran-pari viikossa niin kauan kun lumi ei ole maassa. Lisäksi teen jonkin verran lihaskuntoharjoitteita lenkin jälkeen. Eli parhaimmillaan tulee sellaisia iltoja, että tunnin lenkki+jalkapallo+jääkiekko. Jääkiekkoa ja jalkapalloa nyt on tullu pelailtua jo pitemmän aikaa, mutta juoksun otin mukaan vasta kuukausi sitten. Ja vaikka määrä on iso, niin ei silti kyllästytä vaan pikemminkin päinvastoin.

Saa nähdä alkaako paino laskeen. En ole lihava, mutta tarkotus olis tommosen kymmenisen kiloo saada pois, että sais taas pirkan hölkän ajan alle kolmeen tuntiin. Olen siis mies 179/80.

Vierailija
46/51 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttamaan urheilulla lainkaan, vaan kaikki lähtee siitä ruokavaliosta. Jos urheilen, mulla kasvaa nälkä niin hirveäksi, ettei mikään ruokakontrolli toimi. Voisin syödä vaikka omat lenkkivaatteeni, jos en muuta saa... Eli itse aloitan aina sieltä lautasen puolelta tuon painon tarkkailun.

Vierailija
47/51 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitot, uuniruoat ja puurot ovat halpoja ja terveellisiä ruokia! Ja sopivat myös lapsille. Salille ei tarvitse mennä, voit tehdä kuntosalijuttuja kotona. Eikä siihen tarvita mitään ihme laiteita tai edes painoja, aluksi oma keho riittää. Jos on oma piha siinä voi tehdä vaikka mitä voimistelua! Jos tilaa on sisällä, niin sekin on hyvä. Monista urheilulajeista on vain tehty niin fiinejä että ihmiset luulee että kaikesta tarvitsee maksaa. Uiminen on tosi hyvää liikuntaa, se tosin voi maksaa jonkin verran riippuen kunnasta missä asut. Se ei rasita nivelijä ja koko keho liikkuu+ veden vastus nostaa sykkeen korkeammalle. Lapsienkin kanssa voi tehdä vaikka jumppaa. Ja jo 10min täysillä tehty jumppa on tehokas! Ei se aika ole tärkein vaan se kuinka tehokkaasti sen käyttää.

Vierailija
48/51 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta olen nyt juossut eikä vaikuta painoon mitenkään.

Vierailija
49/51 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä hiukan samaa mieltä kuin ap. Laihduttaminen on tavallaan kallista. Jos sen haluaa tehdä terveellisesti. Kala ja kunnon broileri maksavat paljon. Samoin kasvikset enemmän kuin peruna. Rahkat enemmän kuin sokeroidut jugurtit. Hyvä ja terveellinen ruoka on kalliimpaa. Halvallakin saa toki tehtyä vaikka kaalikeittoa. Itse söisin kalaa ja kanaa joka pvä,.en vain raaski ostaa. Pitää tyytyä halvempaan jauhelihaan ja "jatkaa" ruokaa esim.soijalla ja kidneypavuilla.

Vierailija
50/51 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse juoksen joka päivä tunnin verran(n.10km). Välillä juoksen myös pitemmän n. 2 tunnin lenkin."

Kuulostaa aika kovalta tahdilta. Välipäiviä pitäisi olla ja muutenkin välillä kevyempiä lenkkejä. 2 tunnin lenkki on aika kova jos vain juoksee liikunnan ilosta eikä maraton ole kulman takana. Osa juoksee ylipäätään liikaa ja liian usein mikä voi tuoda mm. polviongelmia ja muuta vastaavaa. Lenkkien pituus tai aika ei ole olennaisin juttu vaan pitää oppia kuuntelemaan omaa kroppaansa.

Juoksua ei kannata muutenkaan aloittaa sinänsä pelkän laihduttamisen innoittamana. Juokseminen kuluttaa energiaa ja kroppa vaatii sen että syö myös normaalisti. Tavallaan se juokseminen vain lisää nälkää koska kroppa tarvitsee polttoainetta. Juokseminen ja nälissään oleminen ei ole hyvä yhdistelmä. Juokseminen on liikuntaa, kunnon nostamista ja hyvää oloa. Se ei ole mikään "laihdutuskeino" sinällään.

Juoksuharrastus kannattaa aloittaa muutenkin varovasti ja fiksusti. Alkuun ei todellakaan tunnin lenkkejä vaan enemmänkin 20 min. Ihan alkuun vaikka parin kilsan lenkkejä ja 4-5 kilsan lenkit ovat varsin tehokkaita jos niissä saa hyvän ja tasaisen vauhdin (eli ei juokse veren maku suussa - mutta ei ihan hitaasti hölkkääkään). Tärkeää on alkuun ottaa vaihe jossa ikään kuin "testaa" kroppaansa ja etenee pienin askelin. On täyttä puppua että tehokas juoksulenkki olisi min. 30-40 minsaa tai vaikka 1h. Näitä "neuvoja" ei kannata aloittelijoiden kuunnella.

Vierailija
51/51 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen virhe on pelätä ja totella NÄLKÄÄ. Laihdutuksen jälkeinen nälkä kestää 2 - 3 vuotta, jos ei lihota itseään takaisin hieman yli laihdutusta edeltänyttä painoa. Mut siis tosiaan jopa kolmekin vuotta pitää kärvistellä nälässä ennen kuin hoikkuus on ansaittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan