Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hölmöö olette tehneet autokoulussa?

Vierailija
09.11.2005 |

Piristäkää vähän, tässä kun oli ajotunti, niin sammuttelin lahjakkaasti autoa useaan otteeseen niin, että oli jonoa takana.. Ei siinä mitään, mutta se oma reagointi harmittaa, kun melkein itkettää ja on paniikissa noinkin pienestä asiasta.. :(

Kahden viikon päästä ajokoe ja niin pelottaa, että olen liian epävarma auton käytössä.. Pitäisikö olla varma?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi hölmö, olisi pitänyt jättää se kiukusta kihisevä akka johonkin kadunreunaan autoonsa istumaan ja kävellä autokoululle vaatimaan kunnollista opettajaa.

Muuta hölmöä en nyt muista, mutta aikaakin on kulunut jo 15 vuotta.

Vierailija
2/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, elät jännittäviä aikoja. Muistan vielä sen ajokoetta edeltävän ajan ja jännityksen. Opettaja (uusi sellainen sitten loppujen lopuksi) joutui juuri ajokoetta edeltävällä tunnilla tekemään äkkijarrutuksen kun en huomannut yhtä oikealta tulevaa autoa. Ajokoe meni kuitenkin ihan hyvin, vaikka jännitinkin tosi paljon.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme harjoitelleet kentällä (sellainen hiekkakenttä, jota käytettiin mm. pysäköintipaikkana) ja sitten opettaja arvioi minun taitojen riittävän matkaan kentältä koululle (haloo! yhtään teoriatuntia en ollut vielä käynyt, olin 17v...). no, kentältä tielle oli tietty kärkikolmio, jota en huomannut ja opettaja sai juuri ja juuri auton pysäytettyä ennen tielle menoa. vasemmalta tuli autoilija, jolla oli hieman liian suuri tilannenopeus (liukas kevät sää, jäinen tie) ja yritti väistää meidän taakse (oletti että me tulemme tielle). auto osui juuri minun oven takaosaan :/ onneksi en loukkaantunut, auton ovi painui sisään ja vähän käsivarsi tärähti. onneksi oli iso ja turvallinen auto (joka ei mennyt aivan lunastukseen :)). poliisit paikalle ja juttu käräjille. en ollut tilanteessa syyllinen vaan toisen auton kuljettaja oli ajanut liian lujaa ja ohjasi väärin kun suoraankin olisi voinut ajaa.

enempää _suuria_ mokia en tehnyt ja inssistä pääsin ekalla kerralla. sammumisia sattui monesti ja vieläkin yli 10v ajamista takana sattuu sammumaan :) kyllä se siitä!

Vierailija
4/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans auto sammuili moneen kertaan ja vilkut meni eri suuntiin tai pyyhkijät meni päälle vilkkujen sijasta. Kerran yritin vahingossa vääntää pakkia päälle motorilla ku olis pitäny laittaa vitonen...

Silti paniikista huolimatta inssi meni läpi heti ekalla vaik jännitti hirveästi. Just suoritin kakkosvaiheen ja huomasin että olen kehittynyt huimasti siitä mitä olin alussa. Jokainen tekee autokoulusta riippumattakin virheitä välillä ajaessa, priima ajoja ei taida ollakkaan. Jokainen liikennetilanne hetkittäistä. Kyllä se siitä!

Vierailija
5/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan nostaa vain kytkintä liian nopeasti ylös ja siihen sammuu sitten uudelleen ja uudelleen.. No, onhan tässä kai aikaa opetella vielä. :)

Vierailija
6/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin että hajotan koko auton jos sinne ajan niin vetäisin rohkeasti vaan pyörätielle yksisuuntaista vastaan :) Sitä asiaa sitten opettaja ihmetteli vartin parkkipaikalla ja sen jälkeen aina ennen ajoa hän varmisti tiedänkö ulkolämpötilan sillä hän valisti minua, että jos on paljon plussa asteita, ei voi olla jääkökköjä sinä päivänä auratussa lumessa :)

Toinen oli, että ennen kirjallisia harjoittelin vielä tietokoneella autokoulun tiloissa kysymyksiä ja opettaja tuli katsomaan loppusuoralla miten sujuu. Sehän meni ihan nappiin, opettaja sanoi, et voi mitenkään epäonnistua kokeessa. Ihmettelin että miten niin?!? Opettaja vastasi: teit moottoripyöräkorttia varten olevan harjoituskirjallisen.

(ihmettelinkin miksi yksi kysymyksistä oli, että mikä näistä on väriltään paras moottoripyöräilijän asusta...mut tiesin!) Ja pääsin oikeista kirjallisistakin läpi, en tosin virheettä, josta tuleekin tämä kolmas hassu sattumus nimittäin naisen logiikka....

Yksi kysymyksistä: Pitääkö minun pysähtyä? Kuvassa metsätie, jossa näkyy kaatunut puu osittain tiellä, vastasin, että ei sillä miehelläni oli silloin pieni auto ja katselin että sillä hurauttais hyvin ohi eikä tekis tiukkaakaan! Mut kunnon kansalainen olis kuulemma pysähtynyt ja siirtänyt sen, että siitä tuli virhe...

Vierailija
7/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vauhdikkaasti että takana ajanut kuorma-auto oli ajaa perään. Autokoulun opettaja meinas saada halvauksen.

Muuten en ollut opettajaan tyytyväinen, monta asiaa mun piti itse pyytää opettamaan, esim. peruuttaminen, joka tulee aina inssissä. Hän ei opettanut mua peruuttamaan, ennenkuin itse sitä älysin pyytää! Ajoin kortin 32 vuotiaana, juuri kävin kakkosvaiheen ja inssi ja teoriakoe menivät ekalla läpi. Sanoin inssittäjälle suoraan, että mua jännittää ihan kamalasti, no hän sitten lätisi niitä ja näitä koko matkan, välillä sanoi vain mihin piti ajaa. Ajokoe oli ohi ennenkuin ehdin huomatakaan! Eli kerro vaan suoraan jos jännittää, tai tietysti ensin katso minkä tyyppinen inssittäjä sulla on. Mulla oli nainen.

Vierailija
8/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis omalla autolla liikenteessä koska kortin olin jo saanut, lopuksi piti ajaa autokoulun auton viereen parkkiin ja liian suurella nopeudella pimeässä kolautin sitten autokoulun auton peiliin...kyllä nolotti, onneksi ehdin korjata suuntaa sen verran ettei mennyt keulat ruttuun molemmista. Että pientä se on se auton sammuminen...

Vierailija
9/9 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänhän tuo katsoi kuin hölmöä... Mutta kukas niistä selvän ottaa, autoista! (En todellakaan tiennyt juuri mitään autoista ennen autokouluun menoani...)

Minä myös väistin kävelytielle eka kertaa kadulla ajaessa ajotunnilla. :) Syy: " auto tuli vastaan!!!" Hui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi