Aika karmea tuo Jorvin hoitajien ja kätilöiden moka. Voi vauvaparkoja :/
Kommentit (27)
Se aine vaikuttaa sekunnissa joten miten voi olla mahdollista et ensimmäisen jälkeen kaksi muutakin vauvaa sai ainetta???
kun pääsee taas mollaamaan sairaanhoitajia/kätilöitä.
Muistakaa ottaa ne hirret pois ensiks omista silmistä, ennen ku meette toisen silmästä tikkua kaivamaan...
Syyllisiä ovat tuota ainetta antaneet hoitajat!!!!!
Mutta olen sh, ja jos itse mokaisin noin, niin itkisin varmaan ainakin vuoden ja potisin syyllisyyttä loppu elämäni. :(
Luulisi, että sen ensimmäisen alkaessa kakoa ja muuttua siniseksi, olisi tullut katsoneeksi, mitä purkissa taas olikaan.
Yksi voi olla vahinko. Kolme "vahinkoa" mun on valitettavasti pakko panna lainausmerkkeihin.
Juu, ihan saatanan varmaan ne teki sen tahallaanHuoh!
Yksi voisi olla vahinko. Mutta mitä kertoo hoitajasta, jos ei tarkista ainetta, jonka syöttämisen jälkeen vauvan suu ja ruokatorvi ja hengitystiet palaa tukkoon sekunneissa? ANtaa vaan seuraavallekin? Tai tarkastaa, mutta laittaa aineen vain takaisin paikoilleen varoittamatta muita?
En ymmärrä, miten tuollainen voi olla vahinko. Jos se ei suorastaan ole tahallista, se on ainakin törkeää ja tuottamuksellista huolimattomuutta.
Vähän sama kuin joku ammuskelisi haulikolla torilla ja olisi sitten sitä mieltä, että vahinkohan se, kun johonkunhun osui... Ekan laukauksen vois vielä ajatella, että oli vahinko eikä tiennyt,e ttä haulikko oli ladattu, mutta kolmannen kohdalla on kyllä jo pakko tietää.
Luulisi, että sen ensimmäisen alkaessa kakoa ja muuttua siniseksi, olisi tullut katsoneeksi, mitä purkissa taas olikaan.
Yksi voi olla vahinko. Kolme "vahinkoa" mun on valitettavasti pakko panna lainausmerkkeihin.
Juu, ihan saatanan varmaan ne teki sen tahallaanHuoh!
Yksi voisi olla vahinko. Mutta mitä kertoo hoitajasta, jos ei tarkista ainetta, jonka syöttämisen jälkeen vauvan suu ja ruokatorvi ja hengitystiet palaa tukkoon sekunneissa? ANtaa vaan seuraavallekin? Tai tarkastaa, mutta laittaa aineen vain takaisin paikoilleen varoittamatta muita?
En ymmärrä, miten tuollainen voi olla vahinko. Jos se ei suorastaan ole tahallista, se on ainakin törkeää ja tuottamuksellista huolimattomuutta.
Vähän sama kuin joku ammuskelisi haulikolla torilla ja olisi sitten sitä mieltä, että vahinkohan se, kun johonkunhun osui... Ekan laukauksen vois vielä ajatella, että oli vahinko eikä tiennyt,e ttä haulikko oli ladattu, mutta kolmannen kohdalla on kyllä jo pakko tietää.
varmaan moka on huomattu aika pian, mutta samaan aikaan on kahdelle muullekinehditty antaa. Esim. verikokeiden aikaan vauvoille annetaan tuota, niin moni vauva saa liuoksen samaan aikaan kun näytteenottaja tulee kierrolle. Siinä sitten on kolmeen suuhun kolme eri hoitajaa ehtinyt tuota suikata, ennen kuin oireet tuli ilmi.
tehdään niin, että sokeriliuosta vedetään jokaiselle vauvalle omaan ruiskuunsa ja siitä annetaan tarpeen mukaan. Ja se on jokaisen vauvan omassa sängyn päädyssä. Eli sitä ei anneta suoraan pullosta. Eli siksi on voinut ehtiä kolmekin sitä saamaan ennen, kun huomattu.
Vauvamme syntyi Jorvissa kun tuo vahinko tapahtu, ja se tapahtui tammikuussa 2010 eli lähes 2 vuotta sitten. Kun tilanne paljastui, niin samantien kätilö kävi kiertämässä kaikki huoneet ja kertomassa asian ja lisäksi lastenlääkäri tutki jokaisen vauvan. Vahinko oli vakava ja valitettava, ja aiheutti paniikkia joillekin äideille, mutta sen selvittämisestä ei minulla ainakaan ole valittamista. Onni onnettomuudessa ettei vauvastamme otettu sinä yönä verinäytettä (siinä yhteydessä virhe tehtiin).
Vauvat eivät muuttuneet mitenkään sinisiksi, vaan söivät ja /tai hengittivät huonommin ja itkivät enemmän.
En nyt halua lähteä hoitajia syyttämään, heitä rangaistaan sen mukaan mikä oikeaksi katsotaan. Ja eivätköhän he ole saaneet kärvistellä tuskissaan tuon virheen vuoksi aika lailla...
Vauvoja vaan käy niin mielettömästi sääliksi. Onneksi ne kuitenkin selvisivät hengissä!