Jos eka lapsi syntyi imukupin avulla, syntyikö myös toinen?
Eli jos ensimmäisen lapsesi syntymää piti avustaa imukupilla, tarvittiinko sitä myös toisen tai kolmannen lapsen synnytyksessä? Tarvitsiko imukupin avulla vetää oikein kunnolla vai avustaa vain hieman? Oliko synnytyksissä muita selviä eroja? Itseä jo jännittää toinen synnytys...
Kommentit (23)
ja vauva vedettiin lopuksi imukupilla n, 3,5 kg.
Seuraava syntyi all ekahden vuoden päästä.Taisin olla sairaalassa reilut puoli tuntia ennen kuin vauva oli maailmassa. Se oli siis nopea luomusynnytys. Toki välilihaa jouduttiin vähän napsaisemaan (ilman puudutusta...; ), kun entinen epparihaava ei antanut periksi.
Olen itse tosi tyytyväinen, että synnytin sairaalassa, jossa vältetään välilihan leikkaamista. Leikataan vain, jos on pakko. Itselläni ei tarvinnut leikata, koska vauvan pää oli jo näkyvissä. Sydänäänten heikkenemisen vuoksi imukuppi otettiin kuitenkin apuun. Sain tosin repeämiä, en tiedä, sainko paljon vai tavanomaisesti. Näkee sitten, antavatko parantuneet repeämät paremmin periksi kuin parantunut epparihaava ;)
ap
Mulla eka lapsi 3,4 kg pikkasen tarjontavirhettä ja vedettiin imukupilla, aika reilut repeämät jotka kyllä korjattiin asiallisesti eikä niistä mitään vaivaa. Toinen lapsi yli 4,5 kg ja tulla tupsahti luomuna, ilman ongelmia. Eli ei se koko vaan se tarjonta.
ja vauva vedettiin lopuksi imukupilla n, 3,5 kg.
Seuraava syntyi all ekahden vuoden päästä.
Taisin olla sairaalassa reilut puoli tuntia ennen kuin vauva oli maailmassa. Se oli siis nopea luomusynnytys. Toki välilihaa jouduttiin vähän napsaisemaan (ilman puudutusta...; ), kun entinen epparihaava ei antanut periksi.