Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen väärin??? Neuvoja, please!!!

Vierailija
01.12.2011 |

En ymmärrä, miksi en saa arkea pyörimään kunnolla! En vaan repeydy tarpeeksi joka suuntaan ja tuntuu, että teen kaikki asiat puolksi.

Mulla on kaksi lasta, 3-vuotias ja alle 1-vuotias vauva. Ensinnäkin molemmat nukkuvat huonosti. 3-vuotiaalla kestää illalla helposti kaksikin tuntia sängyssä, ennen kuin nukahtaa. Sitä ennen huutaa meitä luokseen jatkuvasti ja jos ei mennä, alkaa rääkyä. Haluaisi nukahtaa meidän viereen niinkuin vauva. Vauva siis nukahtaa tissille (!), vaikka ennen ei näin ollut. Se oli jokin aika sitten kipeä ja siitä jäi tuo tissijuttu, kun ei syönyt ja nukkunut muuten. Nyt pitäisi löytää sen verran voimia, että jaksaisi tassutella sitä pari yötä. Sitten voisi varmana esikoinenkin paremmin.

Mutta siis pahinta on arki ja se, ettei mikään pyöri. Mulla esikoinen on parina päivänä viikossa kerhossa sillä aikaa kun olen kuopuksen kanssa kotona. Itse olen parinä iltana viikossa taas töissä ja sillä aikaa lapsille tulee kotiin hoitaja. Mies lähtee aamulla yhdeksän aikaan töihin ja tulee illalla kahdeksan maissa. Minun vastuullani on koko kodinhoito, johon kuuluu kaikki, mitä kotona pitää tapahtua, sekä siis lapset päivisin ja tuo työ. Lisäksi mulla on eräs oma projekti, jota yritän edistää illalla lasten käytyä nukkumaan, käytännössä siis klo 22-24. Sellaista luppoaikaa ei oikeastaan ole, paitsi nytkin tietysti istun tässä valittamassa, vaikka pitäisi siivota.

Ongelma on se, että kotona hommat ei lopu ikinä, ihan joka päivä ja koko ajan teen jotain, mutta aina meillä on lattiat likaiset tai sotkuista tai pölyistä tai vessa/kylppäri likaiset tai pyykit/astiat koneessa paikalleen vietävänä ja seuraavat odottamassa. Ne päivät, jolloin menen iltaisin töihin, siivoan hullun lailla, että kehtaan päästää hoitajan sisään. Kun lähden tÖihin, olen ihan uupunut ja stressissä ja työrupeaman päälle sitten palaan kotiin, jossa lapset itkee vuorotellen sängyssään.

Päivällä yritän käydä lsten kanssa ulkona tai tehdä jotain kivaa kotona, mutta sitten kun tullaan takaisin, pitää heti alkaa laittaa ruokaa, sitten syöttää lapset (ja sen jälkeen keittiö on aina ihan kaaos ja ruokaa joka paikassa) ja äkkiä mennä nukkumaan. Jos ollaan kotona, en malta vaan leikkiä, kun pitäisi siivota edes vähän.

Ja siis mä en ole mikään himosiivoaja, yritän vaan pitää paikat suunnilleen järjestyksessä, ja ne ei todella edes pysy niin, kuten sanoin. Mâ en vana YMMÄRRÄ, mitä teen väärin ja miten mun aika ei vana riitä tähän! Koko ajan on kiire ja koko ajan olen kireänä ja usein jopa tiuskin lapsille. Ja siis ihan KAIKESTA suoriudun huonosti, kodista, lapsista, työstä, omasta projektista. Parisuhteesta nyt ei kannata edes puhua, se on paussilla. Neuvokaaa, JOOKO!!!

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
02.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sotkujen olla, kyllä ne sitten jossain vaiheessa ehtii siivota. Ei ole mikään pakko siivota perusteellisesti joka ilta leluja pois tai imuroida joka viikko jos ei jaksa. Tuleehan sitä sotkua mutta opettele sietämään sitä. Tai sitten hankitte siivoojan.

Itse puuttuisin tuohon nukkumisasiaan ensimmäisenä. Jos nukuttaminen vie kaksi tuntia joka ilta niin siitä jää valtavasti aikaa viikossa omille hommille.

Mitäpä jos tekisitte 3-vuotiaalle sellaisen unikoulun, että nukuttaisitte pari yötä hänet. Niin että iltasadun luettuanne, toinen vanhemmista jäisi lapsen viereen istumaan. Pari iltaa niin ja sitten huoneen ovelle istumaan iltasadun jälkeen. Parin yön jälkeen pois huoneesta oven taakse ja sitten kokonaan omiin hommiin. Huutoa syntyy aivan varmasti mutta tiukkana vain että nyt on yö ja nyt nukutaan, ei muuta. Ei silittelyjä, ei juttelua.

Vauvan opettaisin myös nukahtamaan muuten kuin tissille, varsinkin kun vauvalla oli kai ikää jo vuosi. Iltamaito on kiva lopetus päivälle mutta sitten vauva omaan sänkyyn. huutoa tulee varmasti siitäkin, mutta sitkeällä tassuttelulla tai hiukan ehkä huudattamallakin pääsette eteenpäin. Sekin voisi auttaa että isä nukuttaisi.

Toinen mihin puuttuisin on 3-vuotiaan syöminen piirrettyjä katsellen. Siitä tulee ylimääräistä sotkua.

Ehkä kuitenkin yksi muutos kerrallaan, aloittakaa niistä nukkumisista. Vaikka vauvasta ensin niin ehkäpä jo sekin rauhoittaa isomman. Tsemppiä, unitaistelussa sitä tarvitaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla