Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa vakituista työpaikkaa koska

Vierailija
01.12.2011 |

valitsin suuntautumiseksi mielenterveys-ja päihdetyön. Sitä ennen opiskelin 2v lapsia ja nuoria.

Päivääkään en ole suuntautumispuolen hommia tehnyt vaan 10v lasten parissa, 10kk-7v lasten.

Se ei paina mitään työmarkkinoilla+tuo että kuitenkin alan koulutus löytyy eli olen mm päivähoitolain mukaan pätevä ja saan tietty pätevän palkkaakin.

Vituttaa, vituttaa ihan silmittömästi, ja ahdistaa:(

Olen/mme eriarvoisessa asemassa niihin nähden jotka tiesivät tuon "kuntien linjauksen" opiskellessaan, me kaikki ennen v.2005 valmistuneet emme sitä tienneet koska sellaista ei oltu vielä tehty.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko, että tuo on syynä.

Vierailija
2/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, ihmetellyt aisaa ennenkin.

Ja ne mitkä aukeavat niin vaativat, tietty, kokemusta edes jonkin verran ja mullahan se kaikki kokemus on pk-puolelta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuksia! eiköhän vakipaikka löydy!

Vierailija
4/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selaiset avoimia työpaikkoja niin siellähän tuo seisoo eli odottavat/edellyttävät että suuntautmisena lapset-ja nuoret.

Että aivan turha ruveta personoimaan tätä probleemaa vaikkapa minuun ihmisenä vaikka se niiiiin av-palstamaista käytöstä olisikin.

ap

usko, että tuo on syynä.

Vierailija
5/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että myös minulla on oikeus hakea ja tehdä sellaista työtä minkä koen mielekkäänä ja jota jaksan ja haluan myöskin seur30+v tehdä.

Ja se ei ole vanhuksien hoitoa/pesemistä/nostamista yms.

ap

vanhuksia! eiköhän vakipaikka löydy!

Vierailija
6/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele pystyisikö suuntautumisen hoitamaan oppisopimuskoulutuksella?

Vierailija
7/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selaiset avoimia työpaikkoja niin siellähän tuo seisoo eli odottavat/edellyttävät että suuntautmisena lapset-ja nuoret.

Että aivan turha ruveta personoimaan tätä probleemaa vaikkapa minuun ihmisenä vaikka se niiiiin av-palstamaista käytöstä olisikin.

ap

usko, että tuo on syynä.

noin pitkä työkokemus painaa vaakakupissa paljon enemmän kuin se suuntautumisesi papereissa. Ei ole syy ei.

Vierailija
8/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletterveysalaan, niin mikset halua tehdä sillä saralla töitä.. Jos koet lasten parissa työskentelyn mielekkäämpänä, olisiko mahdollista että kävisit vielä sen lasten erikoistumisopinnot.. olet ilmeisesti lähihoitaja? Luulisi että saat täydentää koulutusta ja tehdä nuo erikoistumisopinnot, tai tehdä ne vaikka työn ohessa oppisopimusopiskelijana.. kannattaa ainakin kysyä, koska tuo erikoistumisvaihe ei varmaan kauaa kestä..ja jos vielä saat tehdä siihen liittyvät harjoittelut nykyisessä määräaikaisessa? paikassasi palkallisena.. luulisin että onnistuu..

Vierailija
9/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totista totta tämä on eli esim Vantaa, Hki ja Kerava tehnyt linjauksne että oltava lapset-ja nuoret suuntautuminen.

En tajua miksi jankkaat asiasta minulle joka elää tätä tilannetta, katsellut alan työpaikkoja iänkaiken ja kaikissa seisoo kys vaatimus ja lisäksi haastatteluissa pk pomot sanoneet asian selkeällä suomen kielellä! Mulla itse asiass aolisi jo vakipaikka ilman tuota linjausta, mutta kun pk-pomot eivät asiaa ole päättäneet vaan heidän pomonsa siellä päivähoidon johdossa kusskain kunnassa.

Joten lopeta jo tuo länkytys kun et asiasta piruakaan tiedä!

ap

ap

usko, että tuo on syynä.

noin pitkä työkokemus painaa vaakakupissa paljon enemmän kuin se suuntautumisesi papereissa. Ei ole syy ei.

Vierailija
10/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähihoitajatutkinnon suorittaneilta hakijoilta odotetaan lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelman mukaisesti suoritettua tutkintoa".

"Kelpoisuusehto: Edellytyksenä lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelman mukaisesti suoritettu lähihoitajan tutkinto tai muu vastaava tutkinto esimerkiksi lastenohjaajan tutkinto2.

ap

Vierailija
11/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin vakaa aikomus hakea opiskelmaan omaehtoisesti mutta se tyssäsi rahaan.

Olin tätä ennen 5kk täysin työttömänä saaden peräti 1000e/kk käteen joten tammikuussa alkava ja lokakuussa loppuva (näin opo koulusta minulle sanoi että aikaa menisi) opiskelu ei nyt tullut kyseeseen koska saman tulotason jatkuminen vielä 9kk ajan ei yksinkertaisesti ollut nyt mahdollista. Ansiosidonnaiseen oikeuttava aikakaan ei olisi tainnut ihan riittää enää siihen että olisin sanaut tuon opiskeluajan loppuun.

Nyt sentään sain toista työtä, mutta ei tässäkään juhlita, saan huimat 1200e/kk käteen ja siitä kun vähennetään matkakulut ym niin eipä jää ns voittoa kuin ehkä 130e/kk.

Että kyllä kannattaa työn teko tässä maassa://

Oppisopimuspaikkaa en onnistunut löytämään, soitin varmaan 15 eri päiväkotiyksikköön mutta ei, kunnalla ei ollut enää varoja satsata siihen puoleen tämän vuoden puolella ja useissa paikoissa ei ollut halukkuutta sitoutua oppisopimushlöön, siihenhän vaaditaan työyksiköstä myös 1 tietty hlö opiskelijan ns ohjaajaksi jne.

ap

Vierailija
12/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vuosia sijaisuuksia tehneiden epäpätevien epäpätevyys ei ollut riittävä syy olla vakinaistamatta työntekijöiden työtä, koska osaamisensa olivat jo vuosia riittäneet tehtävän hoitoon. Tää nyt ei ehkä auta pätkätyöläistä, joka tekee työtä silloin tällöin siellä sun täällä...

Vierailija
13/13 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteeni on aina tehty niin että kestävätelosyyskuusta toukokuun loppuun ja ulos. Ja taas etsimään uutta työpaikkaa. Tai no, oli mulla eräs työpaikka jossa työsuhde jatkui 3v ajan pätkissä kunnes lähdin sieltä itse aivan hirvittävän huonon työilmapiirin ja kiusaamisen takia (eikä kohdistunut vain minuun).

Toiseksi en ole epäpätevä.

ap

jossa vuosia sijaisuuksia tehneiden epäpätevien epäpätevyys ei ollut riittävä syy olla vakinaistamatta työntekijöiden työtä, koska osaamisensa olivat jo vuosia riittäneet tehtävän hoitoon. Tää nyt ei ehkä auta pätkätyöläistä, joka tekee työtä silloin tällöin siellä sun täällä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän