ideoita..??? sairasteluita jo ihan liikaa!
kaikki verikokeet katsottu, tulehdusarvot katsottu, munuaisten toiminta katsottu, kilpirauhasten toimintaa tutkittu...
kaikki oli hyvin.. mutta silti sairastelen ihan liikaa ja alkaa jo voimat loppua sairasteluun ja työnantaja ei tietenkään tykkää, vaikka ei sitä ääneen sano...
ja alkaa olla jo itsellenikin liikaa...
lapsi on aloittanut päiväkodit 1 v sitten ja siitä lähtien olen ollut ehhä viikon terveenä...
Poltan n. 5-8 savuketta päivässä
Syön hyvin ja monipuolisesti, töissä fyysinen homma joten ei jää voimaa liikunnalle, en ulkoile hirveästi viikolla, lapsen kanssa sitten viikonloppuna, syön vitamiinejä, myös hedelmiä aika paljon... D-vitamiiniä päivittäin...
Olisko ideoita, että mitä voisi vielä tutkia??
Tupakan yritän koko ajan jättää pois, tilasin sähkötupakan jos se auttaisi lopettamista...
Kommentit (21)
joihinkin ne taudit vaan puree paremmin.
Tosin juoksu on sellainen harrastus, että se parantaa vastustuskykyä, joillain juoksijoilla on tapana kertoa, että flunssat on loppuneet.
otat deetä?
mä otan 20 mikrogrammaa päivässä, ei yhtään flunssaa tänä vuonna
Nostin oman päiväannokseni 40-50 mikrogrammaan.
Tupakasta tosiaan olisi hyvä päästä eroon.
Omien lasteni kanssa pystyn suhtautumaan sairasteluun ennaltaehkäisevästi. Jos esim on ollut kuumeinen funssa, yleiskunto siksi laskenut ja huomaan lapsen olevan taas sairastumassa, annan hänen levätä kotona ilman kuumettakin pari päivää. Näin pystyn estämään tautikierteitä ja pitempiä poissaoloja töistä.
Onneksi minulla on mahdollisuus joustaa töiden suhteen. Voin tehdä etätöitä ja jos en päivän aikana ehdi tekemään niitä tarpeeksi, niin voin tehdä illalallakin, kun mies tulee kotiin hoitamaan lapsiamme.
niitä otan joskus kaksi..
eli annosta voisin lisätä siihen 20 joka pvä...
otat deetä?
mä otan 20 mikrogrammaa päivässä, ei yhtään flunssaa tänä vuonna
ap
Nostin oman päiväannokseni 40-50 mikrogrammaan.
Tupakasta tosiaan olisi hyvä päästä eroon.
Omien lasteni kanssa pystyn suhtautumaan sairasteluun ennaltaehkäisevästi. Jos esim on ollut kuumeinen funssa, yleiskunto siksi laskenut ja huomaan lapsen olevan taas sairastumassa, annan hänen levätä kotona ilman kuumettakin pari päivää. Näin pystyn estämään tautikierteitä ja pitempiä poissaoloja töistä.
Onneksi minulla on mahdollisuus joustaa töiden suhteen. Voin tehdä etätöitä ja jos en päivän aikana ehdi tekemään niitä tarpeeksi, niin voin tehdä illalallakin, kun mies tulee kotiin hoitamaan lapsiamme.
lapsi ei sairastele... tai tottakai on flunssiä ollut, mutta minä niitä kerään enemmän, käsiä pesen aina kun mahdollista, en esim. syö jos en ole käsi pessyt...
taidan tänään mennä apteekin kautta ja katselen D tuotteita vielä tarkemmin läpi...
ap
flunssaa vuodessa, nyt noin viisi. D-vitamiinilla ja käsipesun tihentämisellä sain vähennettyä. Tarkkaile myös kosketteletko huomaamattasi nenääsi, suutasi tai yleensä kasvojasi päivän mittaan.
Mullakin lapsia enkä saa kaikkia räkätauteja. Syön dvitamiinia ja kasviksia + hedelmiä.
Mutta sairastelukierrettä on vaikea saada loppumaan, sillä elimistö sairastuu helpommin jos ei ole ehtinyt toipumaan kunnolla siitä edellisestäkään taudista. Luulen, että helpottaa kun saatte kunnon välin taudeista, niin seuraavat eivät tule niin helposti.
Itse kiinnitän omaan ja lapsen käsihygieniaan erityistä huomiota. Käsidesiä kannattaa käyttää ja koettaa välttää sitä, että lapsi yskisi päin omaa naamaa (vaikeaa tietysti jos pieniä lapsia).
Lapset kun kasvaa, niin eivät sairastu ihan jokaisen päiväkodin pöpöön ja et sitten sinäkään saa niitä niin paljon. Laiha lohtu tietysti tässä vaiheessa. tupakanpoltto varmaankin rasittaa keuhkoja ja voi sitten flunssat kestää sitä kautta kauemmin? Ahdistaako hengitys, jos niin onko astma tutkittu?
joka sisältää tutkimattomia kemikaaleja?
Tarkoitan sähkötupakkaa.
lapsikin jo itse oppinut, että käsiä pitää pestä :) mieskin on sen jo oppinut :)
astmaan ei ole oireita...
ap
Yskää, nuhaa, kuumetta?
Mykoplasma tosiaan voi oireilla monta vuottakin. Välillä helpottaa ja sitten taas iskee. Googletapa.
Jos ei sekään, niin onko sulla mahdollisuutta mennä muutaman kerran viikossa infrapunasaunaan? Monilla kuntosaleilla on nykyään. Mun ystävä sai siitä helpotusta flunssakierteeseen. Googletapa sekin.
Tsemppiä!
Gefilusmaito ja muut gefilustuotteet käyttöön. Maitohappobakteereita myös kuurina purkista. Xylitolit aina ruokailun jälkeen. Tämä estää bakteereita kiinnittymästä nieluun ja kasvamasta siellä tauteja aiheuttaen.
joka sisältää tutkimattomia kemikaaleja?
Tarkoitan sähkötupakkaa.
on monta ihmistä jotka ovat jo 6 kk olleet ilman tupakkaa ja kaveripiirissä myös monet siirtyneet... mielestäni siinä joka tapaukseesa vähemmän myrkkyjä kuin oikeassa tupakassa ja en ajatellut siihen jäädä koukkuun(toivottavasti en) vaan kuukaudeksi otan ja sillä koitan lopettaa kokonaan tupakoinnin, koska motivaatio on nyt korkealla ja tarvitsen vain vähän apua..
ap
Gefilusmaito ja muut gefilustuotteet käyttöön. Maitohappobakteereita myös kuurina purkista. Xylitolit aina ruokailun jälkeen. Tämä estää bakteereita kiinnittymästä nieluun ja kasvamasta siellä tauteja aiheuttaen.
käsiä edelleen pestään kaikki hyvin :)
ap
lihasheikkoutta, jatkuvaa kurkkukipua, voimattomuutta..
ap
myöskään hieroa silmiä käsillä ellei ole juuri pessyt niitä. Tai nuolaista sormia kaupassa jotta saisi hedelmäpussin auki. Tällaiset pienet jutut, joita yleensä tekee ihan ajattelematta, voivat vaikuttaa sairasteluun.
lihasheikkoutta, jatkuvaa kurkkukipua, voimattomuutta.. ap
Teillä tuntuu kaikkien ehdottamat konstit olevan jo käytössä, joten on kyllä täysin käsittämätöntä, että silti sairastelette noin valtavasti. Onko kosteusvaurion mahdollisuus olemassa asunnossanne?
"Pitkittynyt yskä tunnusomaisin oire
Mykoplasman tunnusomaisin oire on pitkittynyt kuiva yskä. Sairastuneilla esiintyy usein myös kuumeilua, kurkkukipua ja heikkoa oloa. Osa potilaista saa taudin edetessä keuhkokuumeen.
Vaikka mykoplasman oireet sekoittuvat helposti talviaikaan liikkeellä oleviin virustautien oireisiin, tavallisesta virusflunssasta eli nuhakuumeesta se on helppo erottaa.
–?Päinvastoin kuin mykoplasmassa, nuhakuumeessa oireena on yleensä valuva nuha ja limainen, lohkeava yskä.
– Jos oireet ovat kovat, lääkärille kannattaa hakeutua. Hoidettunakin yskä saattaa kestää viikkoja, Vuorinen sanoo.
Hoitamattomana oireet saattavat jatkua jopa vuosia. Pahimmillaan tauti voi vaurioittaa hengitysteitä ja joissakin harvinaisissa tapauksissa aiheuttaa vaikeaa ihottumaa tai keskushermostoinfektion."
Lääkäriin ja selvittämään asia, jollei ole jo vasta-aineet otettu!
olen jo isännöitsijään ottanut yhteyttä ja tätäkin jo ollaan tutkimassa..
ap
voisin ensi viikolla soitella lääkärille.. kiitos kaikille
ap
ihanaa päivää kaikille :) menen hakemaan lisää D vitamiiniä :)
mutta ihmisten vastustuskyvyissähän on perinnöllisiä eroja. Itsellä useampiakin kavereita joiden elintavat ovat paljon terveellisemmät kuin minulla (vaikka omanikin ovat kohtuu terveelliset, en siis ole mikään sipseillä elävä puburuusu :) mutta silti sairastelevat koko ajan ja minä en juuri koskaan.