Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysta munasarjassa.

Vierailija
01.12.2011 |

Apua!

Eilisen gyunekäynnin tulos: 5cm kysta toisessa munasarjassa.

Uus käynti 7vkn päästä. Ja jos ei muutosta parempaan, leikkauspöydälle.

Just juu, tässäkö mun elämä sit oli.....vasta 42v.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistettiin kysta munasarjasta viimeviikolla. Kysta on vaaraton eikä tarvitse edes poistaa mitään radikaalisti vaan imetään tyhjäksi.

Vierailija
2/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmissa munasarjoissa kystia useita. Mikäs siinä? Ärsyttävintä on se, että ne aiheuttaa keskivartalolihavuutta, insuliiniongelmia ja diabetesta.

Vai tajusinko nyt väärin, tarkoititko kasvainta etkä kystaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa operoitu 2 kertaa (eka kerran "punkteerattu", mikä lienee oikea termi), uusiutui ja sitten leikattiin tähystyksessä. Ei vaikuta elämään mitenkään.

Vierailija
4/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin toisessa munasarjassa jo vuoden 10 cm kysta, seurataan ja leikataan myöhemmin. Ne on itse asiassa aika tavallisia ja vaarattomia.

Häviävät joskus itsestään.

Vierailija
5/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla noin dramaattinen. Multa leikattiin 28v (nyt oon 35v) 10cm-kokoinen kysta munasarjasta tähystyksellä. Ei ole uusinut, eikä mitään muutakaan. Vaarattomiahan nuo pääosin ovat. Mulla munasarjasta jouduttiin samalla poistamaan pätkä, mutta oon tuon jälkeen tullut kaksi kertaa helposti raskaaksi.

Vierailija
6/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi joku kysta kiertyä jotenkin ja olla vaaarallinen. Mutta nyt kyllä herää kysymys että jos muilla on operoitu, miksi mulla ei?? Vai onko se vaan niin turhaa, jos on PCO ja niitä tulee aina uusia?

Vierailija
7/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusi kulkee munasarjojen kautta kusiputkeen ja tulee sitten sieltä pikkureiästä pois, toiminnon aikana on kuuntelijan helppo aavistaa onko lörppöhuulet vai viivapillu, jos suhisee on largelabia.

Vierailija
8/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin pois ihan avoleikkauksella. Olin 17v. Lapsiakin olen saanut, eli eipä tuo maailmaani kaatanut.

Vierailija
9/9 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin pois ihan avoleikkauksella. Olin 17v. Lapsiakin olen saanut, eli eipä tuo maailmaani kaatanut.

Kysta puhkesi ja sen sisältö liiskasi sisäelimiä yhteen. Leikkauksessa yritettiin puhdistusta, turhaan. Munatorvet tukossa. Kolme IVF-lasta silti. Tosin polilla lääkäri väitti, että ei se tukkeutunut munatorvi estä munasolua löytämästä kohtuun. En oikein tiedä, mitä kautta...