Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit tilanteessani?!

Vierailija
30.11.2011 |

Menin lääkäriin runsaiden ja kivuliaiden kuukautisteni takia. Kaikki tuntui olvan ultrassa kohdallaan. Sain kuitenkin lähetteen verikokeisiin, jotka olivat muilta osin normaalit, mutta hb oli todella matala. Olen ollut pitkään todella väsynyt ja "itkuherkkä". Tänään lääkäri soitti ja kertoi tuloksista, jotka siis muulta osin olivat normaalit. Hän kuitenkin sanoi, että väsymys johtuu hyvin suurella todennäkoisyydellä runsaiden kuukautisteni aiheuttamasta hormonivajeesta, mihin voisi auttaa hormonikierukka. Pelästyin ajatusta, sillä vakaumukseni ei salli ehkäisyä. Tiedän, että on oman terveyteni takia välttämätöntä, että saan asianmukaista hoitoa, mutta jollakin tasolla ajattelen, etten tee oikein. Yllätyin, kun lääkäri sanoi, että huomasi heti että olen uupunut. En tiedä ehdottiko sen vuoksi tuota hormonikierukkaa vai oikeasti hormonivajeen tasaamiseen. Minulla on siis ennestään lapsia ja todella uuvuin edellisen syntymän jälkeen, enkä päässyt aloittamaan terapiaa, vaikka se minulle luvattiin.

Mieheni on sitä mieltä, että ehdottomasti kuunnellaan lääkäriä ja otetaan hoito vastaan, mutta pelottaa tuo ehkäisyasia. Olen aina ajatellut, että sallin kyllä ehkäisyn lääketieteelliseen syyhyn perustuvana, mutta nyt kun asia on omalla kohdalla niin ajatus hirvittää. Teenkö niin kuin järki sanoo, vai mitä teen? Ehkä pohjimmiltaan ajattelen, mitä ihmiset sanovat, kun meille ei ala uutta lasta kuulua.. :( En edes tiedä onko tuo kierukka ainoa vaihtoehto.

Haluaisin kuulla asiallisia kommentteja ja ehkä kokemuksiakin asiasta. :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin olevinani, niin en usko edes miettiväni tai itkeväni tätä tilannetta. Tänne on anonyyminä helppo purkaa. Jos luette ketjua taakse päin niin huomaatte, että olen kyllä ottamassa kiitollisena vastaan sen avun, mitä lääketiede pystyy tilanteessani tarjoamaan. Jos se on hormonikierukka, hyväksyn sen. Jos jokin muu, hyväksyn senkin. Kysyn vain mielipiteitä teiltä muilta asiasta, mitä ITSE tekisit tilanteessani. Pääasia on itselleni ainakin, että tulen kuntoon, olisin uskossa tai en.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla