APUVA: ALV-lasku, Vistaprint ja Citydeal, nyt on kusetettu olo.
Tietääkö kukaan mahtaako tälläinen olla ok ja laillista touhua?
Ostin CityDealista lahjakortin Vistaprintille, lahjakortilla sai 2 valokuvakalenteria, en muista enää mitä se maksoi. Diilin ehdoissa oli maininta, että toimituskulut eivät sisälly hintaan. Tein tilauksen, sain laskun toimituskuluista (6,50€)ja maksoin sen. Nyt sain yllättäen sähköpostiini vielä laskun joka oli merkitty "ALV-laskuksi", summa oli myös 6,49€. Palailin takaisin saamiini maileihin ja löysin sähköpostin, jonka olin saanut tiluksen jälkeen (siis oikeastaan tämä oli tilausvahvistus). Siellä oli maininta "Mahdollinen vero lisätään tarjoushintoihin". MUTTA mahtaako nyt mennä näin?
Olen kuitenkin sitoutunut diilissä olleisiin ehtoihin ostaessani diilin, ja siinä ei ollut veroista mainintaa. Lisäksi tuosta veromaksusta on tiedotettu minulle vasta tilauksen jälkeen. Ja sitten vielä se, että maksoin TOIMITUSMAKSUN, en tuotteen hintaa tai osaa siitä, onko myös toimitusmaksuissa alv? Kiitos jos joku tietää!
Kommentit (22)
Eli maksat sen, mitä numeroita laskussa on. Yrityksille saa ilmoittaa alv0 hinnan, mutta ei yksityisille.
Siksi kannattaakin suosia suomalaisia kauppoja, jos aikoo tähän vedota.