Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies väittää olevansa köyhä

Vierailija
19.05.2023 |

Kun ei ole omistusasuntoa eikä kuulemma isommin säästöjäkään (muutaman kymppitonnin osakesalkku on kuitenkin ja viisi tonnia pankkitileillä, ja asuu hyvällä paikalla).

Kuulemma vasta nyt saa säästettyä 500-600 euroa/kk kun sai paremmin palkatun työn.

Ollaan vajaa nelikymppisiä.

Olen itse ollut aina pienituloinen ja olen köyhästä perheestä, niin alkoi ärsyttämään kun minulle keskiluokkaisuus on muka köyhyyttä. Ei mies pahaa tarkoittanut, mutta silti.

Olenko ihan väärässä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
2/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä on melko vastaava tilanne. Ikää yli 40, ei omistusasuntoa ja säästöjä alle 50 000 euroa. Todellakin pidän itseäni köyhänä. Palkkatulot n. 40k/vuosi.

M43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
4/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu näkökulmasta.

Virallisesti miehesi ei ole köyhä, mutta jos hänellä on keskiluokkainen tausta niin ymmärrän jos tuntuu siltä kun muilla alkaa olemaan kämpät maksettuina jne.

Vierailija
5/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itsellä on melko vastaava tilanne. Ikää yli 40, ei omistusasuntoa ja säästöjä alle 50 000 euroa. Todellakin pidän itseäni köyhänä. Palkkatulot n. 40k/vuosi.

M43

Tuo kuulostaa aika tavalliselta. Isolla osalla ei mene niin että 25-vuotiaana koulutusta vastaavaan työhön ja sitten joka kuukausi se 500-1000 lainan lyhennyksiin tai säästöihin.

Vierailija
6/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset tulevat kertomaan seurustelukumppaninsa henk.koht asioita tälläisille sivuille. Itselleni ei tulisi mieleenkään. Omista asioista voi kertoa ihan vapaasti, mutta ei toisen. Asiat ovat vielä usein sellaisia, että niistä tunnistaa.

Vierailija
7/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset tulevat kertomaan seurustelukumppaninsa henk.koht asioita tälläisille sivuille. Itselleni ei tulisi mieleenkään. Omista asioista voi kertoa ihan vapaasti, mutta ei toisen. Asiat ovat vielä usein sellaisia, että niistä tunnistaa.

No minä kerroin olevani 43v.

Palkkatulot n. 40 000 euroa/vuosi, säästössä alle 50 000 euroa/vuosi.

Voin myös kertoa että pankkitilillä on nyt 1 592,63 euroa ja kakkostilillä 2 523,12 euroa.

Kengännumeroni on 41 ja minulla on just nyt vihreä kylpytakki päällä.

Mitäpä luulet, tunnistaako joku?

Vierailija
8/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerron. Tilille n. 2400 netto kk ja säästöön nolla. Huom! perheellinen. Tilillä satanen pari.

Vierailija
9/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kerron. Tilille n. 2400 netto kk ja säästöön nolla. Huom! perheellinen. Tilillä satanen pari.

Kengännumero 39, pituus 169, paino tuntematon. Tunnistitko.

Vierailija
10/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette eri yhteiskuntaluokkaa, teillä on eri tavoitteet ja arvot ainakin varallisuuden ja tulojen suhteen.

Mulle oli tärkeää saada omistusasunto ja sainkin sen lopulta hommattua samana vuonna, kun täytin 40 ja sain vielä ensiasunnon. Tätä ennen ei millään ollut käteistä tarpeeksi tai edes paikkaa mihin asettua.

Vanhemmillani oli korkeakoulututkinnot, omakotitalo ja perhe alle 30 v Helsingissä. Mä join kaljaa Kalliossa 30 v ja ihmettelin, miksi ei vieläkään ole rahaa muuhun, saati uskallusta perustaa perhettä? Tein siis väitöskirjaa, mutta tulot ollut tiskarin tasoa koko aikuisiän.

Vierailija
11/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeisellä paikalla asuminen vaikuttaa tietysti siihenkin paljonko säästöön voi jäädä. Juuri juttelin ulkomaalaisen työkaverin kanssa, hän mietti muuttoa nykyiseltä asuinalueeltaan (jossa asunnot maksavat noin miljoonan) puolen tunnin ajomatkan päähän, jossa voi saada 3 huoneen asunnon jo puolella miljoonalla. Vuokratkin on siellä edullisempia, niin helpompi säästää se 'vain' puoli miljoonaa.

Vierailija
12/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kengännumero 39, pituus 169, paino tuntematon. Tunnistitko.

Tunnistin heti!

Vierailija
13/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeisellä paikalla asuminen vaikuttaa tietysti siihenkin paljonko säästöön voi jäädä. Juuri juttelin ulkomaalaisen työkaverin kanssa, hän mietti muuttoa nykyiseltä asuinalueeltaan (jossa asunnot maksavat noin miljoonan) puolen tunnin ajomatkan päähän, jossa voi saada 3 huoneen asunnon jo puolella miljoonalla. Vuokratkin on siellä edullisempia, niin helpompi säästää se 'vain' puoli miljoonaa.

Tuossa on paljonkin perää.

Hassu juttu on siinä että asuntojen hinnoissa on paljon enemmän eroa kuin vuokrissa.

Mä asuin ennen pikkutaajamassa. Maksoin vuokraa 530 euroa/kk ja sitten ostin vastaavan kämpäin hintaan 70 000 euroa.

Sitten muutin isoon kaupunkiin. Vuokra 720 euroa/kk mutta vastaavan asunnon hinta 250 000 euroa.

Ja toki asumisessa piti silti tyytyä vähempään. Tuolla 530 eurolla sai asunnon josta joutuisi ison kaupungin alueella maksamaan 1100-1200 euroa/kk, ja ostohinta olisi 350 000 euroa tai enemmän.

Kun ajattelet että maksat pikkutaajamassa pois 50 000 euron asuntolainan ja sitten pelkän yhtiövastikkeen, niin säästöön alkaa kummasti jäämään. Palkan pitää olla olennaisesti parempi ennen kuin muutto kannattaa, ellei sitten erityisesti halua lähiöön asumaan kovalla hinnalla.

Vierailija
14/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Ap väärässä.

Sitäpaitsi antamasi tietojen perusteella olet ehkä löytänyt ihan kelvollisen miehen.

Vaikuttaa realistilta ja pitäisin todennäköisenä, että hänen varallisuustilanteensa paranee vanhetessa. Jonkin verran.

Vierailija
15/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko hakemassa yrityskumppania? Aika karua lähteä deittailemaan pelkkä omaisuus mielessä. Parempia jatkoja tuolle miehelle.

Vierailija
16/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

Jätä se kapitalistisika.

Vierailija
17/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole köyhä, muttei tosiaan mikään rikas. Ikäisteni kavereiden nettovarallisuus on yli 200 000 euron luokkaa kaikilla. Varmaan aika perus neljäkymppisillä. Oma on kyllä alle 7 000.

M42

Vierailija
18/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta olen seurustellut miesystäväni kanssa eikä ole raha-asioita noin tarkkaan setvitty.

Vierailija
19/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä kerroin olevani 43v.

Palkkatulot n. 40 000 euroa/vuosi, säästössä alle 50 000 euroa/vuosi.

Voin myös kertoa että pankkitilillä on nyt 1 592,63 euroa ja kakkostilillä 2 523,12 euroa.

Kengännumeroni on 41 ja minulla on just nyt vihreä kylpytakki päällä.

Mitäpä luulet, tunnistaako joku?

Olet J.M. Jyväskylästä. Tunnistin kylpytakista, olit mun yhdenillan juttu n. 3 kk sitten. Tinderissä kylläkin väitit olevasi 38v.

No ei nyt sentään. XD

Vierailija
20/22 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin jo alussa ulkomaalaiselle miehelle, joka osoitti kiinnostusta, että mulla ei ole rahaa. Oikeasti tilillä on jokunen kymppitonni säästössä, mutta parempi olla kaukaa viisas.

Exä osasi kuluttaa minunkin varat aikoinaan. Nyt pidän huolen omistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän