Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Teinien seurustelusta...

Vierailija
30.11.2011 |

Okei... Eli päätin tehä tällasen gallupin. Eli tyttö on 13-vuotias. Eli tässä kysymykset:

a) Minkäikäisen pojan kanssa tyttö saisi seurustella? Mikä menee yli? - No ehkä maksimi 13-vuotiaalle olisi 17-vuotta tai jotain sinne päin.

b) Miten reagoisit, jos tyttösi olisi lesbo tai biseksuaali? - Hyväksyisin hänet sellaisena, kuin on.

c) Entä seksi? - No sillon, kun itse haluaa. En kylläkään halua mitään huoraamista ym. mutta se ei kuulu minulle yhtään.

d) Miten auttaisit sydänsuruissa? - No varmasti lohduttaisin ja olisin ymmärtävä. Itsehän olinkin myös joskus teini. Tiedän, että tuossa iässä mm. ulkonäköpaineet ovat suuret. Ja pojat arvostelevat tyttöjä etenkin tuossa iässä (13) todella paljon. Ainakin täällä päin. Yksi poika (josta tyttöni pitää) haukkui rumaksi, läskiksi ym. Ja kyllä minullekin tuli kyyneleet silmiin ja soitin koulun rehtorille ja tytön luokanvalvojalle. Uusi koulu, kun meni juuri yläasteelle.

Entä te? Miten te vastaatte näihin kysymyksiin. Kaikilla on oma mielipide. :D:D

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Minkäikäisen pojan kanssa tyttö saisi seurustella? Mikä menee yli?

-Sanoisin, että 16-vuotias olisi vielä hyväksyttävissä helposti. Eli seiskalla ja ysillä olevat olisivat ihan normaali pari. Tuo on se ikä jolloin iällä on eniten merkitystä. 18-vuotias käy jo baareissa ja siihen verratttuna 13-vuotias on ihan pikkulapsi. Ei sitä seurustelua kuitenkaan voisi kieltää mutten innostakaan hyppisi. Tietty se 18-vuotias voi olla todella fiksu mutta silti miettisin mitä sellainen näkee lapsessa.

b) Miten reagoisit, jos tyttösi olisi lesbo tai biseksuaali?

-Minulle asia olisi ihan ok. Arvostaisin paljon mikäli hän kertoisi siitä minulle.

c) Entä seksi?

-Toivoisin hänen odottavan vähintäänkin peruskoulun loppupuolelle mutta tärkeintä on, että hän itse tietää mihin ryhtyy ja tuntee vastuun. Henkikökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos on kypsä harrastamaan seksiä, on oltava kypsä myös kantamaan vastuu jos tapahtuu vahinko. Mitään jakorasiaa en lapsestani toivo (kukapa toivoisi) mutta luotan hänen arvostelukykyynsä.

d) Miten auttaisit sydänsuruissa?

-Riippuisi tytön luonteesta. Juttelisin, voitaisiin pitää vaikka tyttöjen ilta. Halittaisiin ja itkettäisiin vaikka yhdessä. Voisin myös kertoa oma kohtaisen kokemuksen mutta tärkeintä olisi olla läsnä. Olen itse kyllä maailman huonoin lohduttaja mutta syliini mahtuu aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän