Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompelukoneasiaa neuvoja kyselen

Vierailija
30.11.2011 |

Hei

12 v tyttöni on kiinnostunut kovasti ompelemaan ompelukoneella ja ajattelinkin hankkia joululahjaksi hänelle sellaisen. Onko kellään suositella merkkiä/malli mikä olisi hyvä ja kestävä ja ei vaikeakäyttöinen. Mitä asioita pitäisi valinnassa ottaa huomioon? Itse en käsitöitä osaa tehdä joten ompelukoneasiat on vieraita.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä Rovaniemellä on noin 70 kpl Brother nv-30 koulukäytössä. Oppilaat pitävät niitä hyvinä ja helppoina käyttää.

Vierailija
2/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä Rovaniemellä on noin 70 kpl Brother nv-30 koulukäytössä. Oppilaat pitävät niitä hyvinä ja helppoina käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Kestävä ja laadukas kone, suosittelen. Mihin merkkiin päädytkin, kannattaa satsata laatuun, jos vaan raha riittää.

Vierailija
4/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liian paksua ompelee, niin sitten runko vääntyy pilalle. (Mun kaverille kävi niin. Se on artesaani. Niin sille selitettiin Singer-liikkeessä. Ei voi korjata.)

Nykykoneet surkean heppoisia, niin kuin kaikki muukin nykytavara. Muovia

Vierailija
5/9 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa nykyään myynnissä olevissa koneissa on metallirunko, mutta päällä muovikuori.

Ainut muovirunkoinen kone löytyy Singerin mallistosta.

Vierailija
6/9 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Bernina 1008 jo 15 vuotta. Toimii vieläkin kuin enkeli. Meillä oli noita silloin koulussa ja ostettiin kotiin samanlainen. Taitavat nykyään vain olla aika kalliita.

Vierailija
7/9 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä näyttää pian olevan hyvä kone myynnissä. Sukulaiselleni kerran ostin koneen sieltä ja se on ollut ihan hyvä ja toimiva.

Ja jos rahasta ei ole kiinni, niin silloin Singer tai Husqvarna.

Tuon ikäinen varmaankin haluaa ommella muunkinlaista ommelta kuin vain suoraa ja siksakkia, joten koneessa voisi olla eri ompelemahdollisuuksia, kuten esim. tuossa Lidlin koneessa.

Vierailija
8/9 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berninaa tai Pfaffia. Ja niistä niitä mekaanisia malleja. Hinta vaan on aika kova, mutta siinähän tytöllä on sitten konetta loppuiäkseen.

Vierailija
9/9 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on koulussa käytössä. Olisi tytölle sitten helpompaa, kun kotona ja koulussa on sama kone.

Jos tyttäresi on minun oppilaani, meidän koulussamme käytetään ihan perusmallia Berninasta ja tätä suosittelen kestävyyden ja helppokäyttöisyyden vuoksi. Vaikka on peruskone kyseessä, sen käyttöominaisuuksia voi laajentaa ostamalla lisävarusteita (kuten erityispaininjalkoja jne).

Terv. kässänope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän