G: Näteimmät englantilaisten tyttöjen nimet?
Niin... Eli nätit tyttöjen nimet :)
Omasta mielestäni nättejä englanninkielisiä tyttöjen nimiä ovat mm:
Jessica
Catherine
Madeline
Ruby
Angela
Amanda
Amy
Sirena
Selene
Marilyn
Joan
Heather
Katie
Tina
Ophelia
Mindy
Pamela
Sharon
Danielle
Kimberly
Christine
June
Mildred
Evelyn
Lillian
Bonnie
Juanita
Carrie
Lucille
Jane
Debbie
Kaitlin
Rowena
Phoebe
... on niitä muitakin, mutta henkilökohtainen mielipiteeni on, että monet amerikkalaiset ja englantilaiset tyttöjen nimet ovat nätimpiä, kuin suomalaiset. Kyllä monet suomalaisetkin tyttöjen nimet ovat nättejä, kuten esim. Janella ja Lumi. :) Entä teidän mielipiteenne?
Kommentit (195)
Paljon löytyy listoiltanne englantilaisia keski-ikäisten tai vanhempien naisten nimiä :D
Alice, Louise/Lou, Maisie, Morgan
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 15:37"]
Paljon löytyy listoiltanne englantilaisia keski-ikäisten tai vanhempien naisten nimiä :D
[/quote]
Nii? Kysyttiin kauneimpia, ei muodikkaimpia.
Charlotte olisi tullut meidän tyttärestämme (½ britti) jos olisi tyttö saatu.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 15:48"]
Alice, Louise/Lou, Maisie, Morgan
[/quote]
Morgan on poika
Tykkään itse nimestä Cynthia
ja miksei Charlotte, sekin on kiva.
Mietittekö kirjoitusasua vai ääntämystä näissä? Siis mietin vaan, että jos Pearl kirjotettais Pööl, niin oisko se oikeesti tosi nätti nimi? Mun mielestä ä ja ö ei oo kovin kauniita äänteitä, eikä ne muutu sen nätimmiks vaikka ne kirjotettais toisella lailla. Käri, Ruubi, hmm...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 16:43"]
Mietittekö kirjoitusasua vai ääntämystä näissä? Siis mietin vaan, että jos Pearl kirjotettais Pööl, niin oisko se oikeesti tosi nätti nimi? Mun mielestä ä ja ö ei oo kovin kauniita äänteitä, eikä ne muutu sen nätimmiks vaikka ne kirjotettais toisella lailla. Käri, Ruubi, hmm...
[/quote]
Ehkä joku Ruby tai Pearl miellyttääkin merkityksensä takia? Onhan se kaunis ajatus että tyttö on kuin helmi tai jalokivi. Itse en näistä nimistä välitä mutta tuli vain mieleen.
Joo, ymmärrän toki, että nimien merkitykset voi olla kivoja, suomeksi tykkäänkin kauniista luontonimistä jne. Lähinnä mietin vaan sitä, että vaikka monet englanninkieliset nimet vaikuttaa ajatuksena kauniilta, niin ei niiden äänneasu sitten yleensä olekaan kovin kaunis. Oikeestaan on aika vaikea keksiä englanninkielistä nimeä, joka olis ääntämykseltään kovin kaunis mun mielestä. Pitääkin miettiä. Zoë miellyttää siksi, kun tykkään tosta zetasta (siis ei suomalaisittain lausuttuna), mut ei sekään sit niin houkuta, jos kirjottaa Zoui.
hope on mun mielestä kaunis nimi:)
Lillian, Lily, Vivian, Hope, Tara, Elisabeth
Poppy, Pippa, Philippa, Penny, Polly, Chelsea, Ruby, Rowan, Minnie, Willow, Clementine, Hyacinth.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2013 klo 23:40"]
Fanny
[/quote]
Fanny on suomeksi englannista käännettynä häpy, joten minusta ei olisi hirveän mukavaa antaa lapselleni tuollaista nimeä...
[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 15:37"]
Elsie on mielestäni kaunein:)
[/quote] Elsie the Cow. Ei vissiin tata mainosta ole Suomessa nakynyt?
Catherine
Elisabeth
Pidän pitkistä nimistä. Omanikin on, mutta omille lapsille en ole keksinyt kaunista pitkää nimeä, paitsi toiseksi nimeksi Eveliina. toisinaan harmittaa, ettei laitettu sitä kutsumanimeksi. Englantilaista nimeä en viitsisi laittaa, koska ollaan supisuomalaisia.
Grace (tulee mieleen laulu Amazing Grace ja sellainen muhkea afroamerikkalainen naislaulaja-äiti, jolla kaunis pehmeä ja surullinen ääni)
Daisy
Margaret
Melody
Felicity
Gae
Daisy
Margaret
Melody
Felicity
Gae
Minulla itsellä on brittiläinen mies, ja minulla on 3 tyttöä, nimeltään he ovat Bonnie Molly, Lily Rose ja Luna Pamela.