G: Paras jouluelokuva?
Joulun aikaan on mukava katsella lasten kanssa elokuvia. Mikä on teidän perheen suosikki? Meillä on tykätty Mikin joululeffoista mutta vaihtelu virkistäisi..
Kommentit (21)
Sopivat varmaan ainakin kouluikäisille.
Lisää lempparielokuvia saa listata ;)
Hyllystä löytyvät:
Joulupukki vaarassa (The night they saved christmas)
Mutta mitä tapahtui joulupukille 1,2&3
Yksin kotona 1&2
Christmas whit the Kranks eli Skipataan joulu(tulee muuten muistaakseni vitoselta tänä sunnuntaina. Tosi hauska Tim Allen ja Jamie Lee Curtis)
I saw mommy kissing santa clause
Ja tietenkin, vaikkei olekaan leffa niin The Joulukalenteri! :)
Minä olen katsonut beethovenin jouluelokuvan
Rare Exports on niin paras :-). Ei sovellu perheen pienimmille.
Ja vaikkei nyt ihan varsinainen jouluelokuva, niin talvisissa tunnelmissa digipoksia metsästämässä: Napapiirin sankarit
Ap, olen jo 56 mutta Joulupukki ja noitarumpu on se joka puree edelleen. Katson sen aina tuossa marras-joulukuun taitteessa ja uudelleen aaton aattona. Etenkin se kylän bändin harjoittelupätkä on mainio. Siinä vilahtelee rockin kuuluisia nimiä muutama.
Ihana elokuva! Meillä lapsetkin tykkäävät ja se on katottu moneen kertaan. Toinen on Niko lentäjän poika.
Grinch:iä (12-v haluaa katsoa). Itsekin kyllä tykkään siitä! Varmaankin katsotaan myös Saiturin joulu, mutta se ei varmaan ihan pienimmille sovi.
lempijoulufilmi on Joulupuu on kärvennetty.
Fletch perheen mahtava joulukuvaelma kasarityyliin.
Kaikkien aikojen joulukomedioiden klassikko.
Miehen kanssa katsottavaksi paras on Rakkautta vain (Love Actually).
Viirun ja Pesosen joulu (tai joulupuuhat..?)
Mikki Hiiren kerhotalon Joulupukki pulassa
Utelias Vili (joku joulu senkin nimessä oli, en muista)
Nämä siis lasten jouluaiheisia katseltavia, lapset nyt 3 ja 7 v.
Lisäksi ostin nyt Mr Beanin joulu-dvd:n, se käy varmaan koko perheelle. Lapset ovat ainakin tykänneet Mr Beanista muuten, kun ovat joskus nähneet.
Kaivoin juuri joululevyt ja dvd:t kaapista, pakko piilottaa ettei niitä tarvitse kuunnella koko vuotta ;-D
Tämä ei ihan pienimmille sovi, mutta "Päivä ilman sotaa" on todella kaunis jouluelokuva. Alkuperäinen nimi on "Merry Christmas/Joyeux Noel".
Tositapahtumiin perustuva elokuva, joka sijoittuu ensimmäisen maailmansodan ensimmäiseen jouluun länsirintamalla. Etulinjassa molempien puolien sotilaat päättävät keskenään, ilman sodanjohdon valtuutusta tietenkin, että lasketaan aseet jouluksi. Elokuvassa on kolmea eri kansalaisuutta, skotit ja ranskalaiset liittoutuneiden puolella ja saksalaiset toisella puolella. Se on eurooppalainen elokuva ja kaikki puhuvat omaa kieltään. Todella koskettava ja sodanvastainen elokuva, jossa on myös hieman huumoria. Voin suositella.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2011 klo 13:41"]
Miehen kanssa katsottavaksi paras on Rakkautta vain (Love Actually).
[/quote]
Mun lempparit <3
Siis Lumiukko ja Rakkautta vain t. 21
Norjalainen leffa Elling, joka tietenkin on muutakin kuin vain jouluelokuva tai no, joku voisi sanoa, ettei se ole edes jouluelokuva. Mutta on se, siinä joulunvietto on yksinkertaista ja liikuttavaa. Muutenkin tuo elokuva sopii jouluun, ei ole liian siirappinen ja siinä on sellainen toiveikas pohjavire.
Muita minun itseni mieleen olevia ovat:
Joulutarina
Joulua pakoon
Lapseni on vielä sen ikäinen että en voi vastata mistä hän tykkää, mutta Joulupukki ja noitarumpu nyt varmasti käy pienemmillekkin katsojille.