Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LTO opiskelusta tietävät

Vierailija
29.11.2011 |

Harkitsen vaihtavani alaa ja hakevani yliopistoon. Olen ymmärtänyt että lukujärjestys on aika tarkkaan suunniteltu ja luennoilla on yleensä läsnäolopakko. Kuinka pitkiä opiskelupäivät ovat ja kuinka paljon pitää vielä kotona tehdä opiskeluhommia lisäksi?

Kiitti vastauksista jo etukäteen :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoitteluita on nykyisten tutkarien mukaan 2: eheyttävä (8op, 2 vsk. syksy) ja syventävä (7op, 3vsk. kevät). Vaihdolle ei sinänsä kai ns. hyvää aikaa, mut vähän ku järkkää kurssei/aikatauluu, ni kyl sen johonki väliin saa. Ite oon lähössä nyt kolmannen keväällä vaihtoon.

Kiitos vastauksesta! Montako viikkoa nuo harjoittelut kestää?

Oletko tykännyt opinnoistasi? Olen menossa lto:n pääsykokeeseen keväällä. VAKAVA ei pelota, mutta soveltuvuuskoe kylläkin (soveltuvuuskokeessa on ilmoitettu olevan ryhmätilanne/ryhmätilanteita, eli periaatteessa ihan mitä vaan).

Vierailija
22/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsykokeet ovat kaksiosaisia LTO:n koulutuksessa (paitsi ehkä jos haet avoimen väylän kautta) - 1.vaihe on VAKAVA-osuus, eli kirjallinen pääsykoe (etukäteen luettava aineisto + kokeessa annettava), johon kaikki hakijat osallistuu, ja johon ei siis tule erillistä kutsua. Toinen vaihe on soveltuvuuskoe, johon kutsutaan 1.vaiheen parhaiten menestyneet (määrät vaihtelee yliopistoittain). Soveltuvuuskokeen tyyli vaihtelee yliopistoittain, mutta esim. Helsingissä oli tänä keväänä ryhmätilanne + yksilöhaastattelu. Suosittelen tutustumaan Opintopolussa eri LTO-kohteisiin, sieltä löytyy tietoa eri yliopistojen LTO-koulutuksista ja niiden pääsykokeista.

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/vakava/vakava-koe

https://opintopolku.fi/app/#!/haku/lastentarhanopettaja?page=1&articleP…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkoteja on Helsingissä, Espoossa ja VAntaalla, joten todennäköisesti pääset jonnekin Kirkkonummea lähelle. Etenkin perheellisille yritetään järjestää päiväkodit siten, että niihin pääsee mahdollisimman kätevästi Ja se harjoitteluaikahan on aika lyhyt, ensimmäisenä vuotena 2 viikkoa, seuraavana kait vähän pidempi, olisikohan 4? Ensimmäisenä vuonna päivittäinen työaika päiväkodissa on 6 tuntia, minkä lisäksi on kotityönä oppimispäiväkirjan tekoa yms.

Tuon huomaa muuten vastavalmistuneista yliopistolastentarhanopettajista hyvin. Käytännön työ on olemattomien harjoitteluiden takia aika lailla hepreaa eikä edes vaipanvaihto välttämättä ole tuttua.

Vierailija
24/24 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harjoitteluita on nykyisten tutkarien mukaan 2: eheyttävä (8op, 2 vsk. syksy) ja syventävä (7op, 3vsk. kevät). Vaihdolle ei sinänsä kai ns. hyvää aikaa, mut vähän ku järkkää kurssei/aikatauluu, ni kyl sen johonki väliin saa. Ite oon lähössä nyt kolmannen keväällä vaihtoon.

Kiitos vastauksesta! Montako viikkoa nuo harjoittelut kestää?

Oletko tykännyt opinnoistasi? Olen menossa lto:n pääsykokeeseen keväällä. VAKAVA ei pelota, mutta soveltuvuuskoe kylläkin (soveltuvuuskokeessa on ilmoitettu olevan ryhmätilanne/ryhmätilanteita, eli periaatteessa ihan mitä vaan).

Eheyttävä on viis viikkoa ja syventävä on joko viis kans tai neljä. En oo ihan varma 🙈

Ja kyllä mä oon tykänny! Onhan toki jotain tylsempiä kursseja, mut yleisesti ihan kivaa. Mukavasti vaihtelee teoreettisemmat jutut ja kurssit, joissa pääsee tekemään jotain (musiikki, liikka, kuvis, yms). Okei, nyt on ollu aika paljon säätöä ja epäselvyyttä koska Iso Pyörä, mut kyllä neki varmaan suhteellisen pian saadaan selvitettyä.

Ja kuten mainittu, pääsykokeen toinen osa vaihtelee yliopistoittain. Ite opiskelen Helsingissä ja kun ite hain (kevät 2016), ni täällä oli ryhmätilanne ja yksilöhaastattelu. Jossain, oiskohan ollu Oulussa, oli joku taitonäytejuttu 😁