Alakouluikäiset yöllä keskenään, onko teidän mielestä ok?
Mentiin viikonloppuna miehen kanssa pikkujouluihin ja vietiin lapset (7v ja 10v) hoitoon kaveripariskunnalle, jonka lapset ovat 10v ja 12v. Sinne oli tulossa isovanhemmat hoitamaan, koskapa tämä kaveripariskunta oli myös menossa joihinkin juhliin.
Seuraavana päivänä sain tietää, että isovanhemmat olivat poistuneet paikalta noin klo 22. Kaverit tulivat kotiin juhlistaan yhden ja kahden välillä.
Olin niin pöyristynyt asiasta, etten ole edes kyennyt siitä puhumaan heidän kanssaan.
Ylireagoinko vai onko tämä teistä ihan ok toimintaa?
Kommentit (16)
Lapsesi ovat kuitenkin kunnossa.
Oppisit tästä jotain, mutta jos puhut asiasta tuttavallesi niin varmasti suuttuvat.
Eivät oikein huomioineet teidän kuopusta, joka on porukasta se nuorin.
heidän olisi pitänyt ainakin kertoa, että isovanhemmat poistuvat paikalta. En olisi tykännyt minäkään moisesta!
Kaikesta te jaksatte aina vouhkata..
Ei tulisi mieleen jättää omaa muksua yksin tuossa iässä ja se että lisää paloa sillä että ottaa kotiinsa jokun vieraan lapsen eikä ilmoita hänen vanhemmille ettei siellä kotona ole aikuisia niin sanoisin ja pahasti!
Yökyläilyt on jees muttei teavia ole kenelläkään noin jättää keskenään.
Hävytöntä että joku kehtaa edes toimia noin.
Lähdet kännäämään ja hylkäät lapsesi.
Lähdet kännäämään ja hylkäät lapsesi.
alkoholia koko iltana. t. ap
kaverini jättävän 4 ja 6 vuotiaat lapset päivittäin yksin lähes kahdeksi tunniksi.
Olin niin järkyttynyt, etten löytänyt edes oikeita sanoja sillä hetkellä.
ala-astetta ja yläastetta ei ole käytetty vuosikausiin, vaan koulu-uudistuksen mukana nimitykset muuttuivat.
ala-asteen tiedän ja ylä-asteen.
Olet sysäsännyt nyt vastuun toiselle perheelle. Olisit jättänyt juhlat väliin, jos olisit oikeasti huolissasi lapsista. Nyt sinua harmittaa, kun kaikki ei mennyt suunnitelmiesi mukaan. Minä olisin ottanut selkoa ennakkoon, miten lasten hoito tullaan suorittamaan.
tuota kovin pahana. Riippuu tietenkin lapsista, mutta kysymys oli loppupeleistä muutamasta tunnista. Mutta olisihan se ollut parempi kysyä teidän mielipidettä etukäteen.
Olet sysäsännyt nyt vastuun toiselle perheelle. Olisit jättänyt juhlat väliin, jos olisit oikeasti huolissasi lapsista. Nyt sinua harmittaa, kun kaikki ei mennyt suunnitelmiesi mukaan. Minä olisin ottanut selkoa ennakkoon, miten lasten hoito tullaan suorittamaan.
Lisäksi lapset olivat innoissaan yökyläilyä odottaneet, ovat hyviä kavereita keskenään. Ap
Koulu on jaettu jo kauan ala- ja yläkouluun
Peruskoulu jakautuu kuusivuotiseen ala-asteeseen ja kolmevuotiseen yläasteeseen koululainsäädännössä. Epävirallisesti jakoa peruskoulun luokkiin 1-6 ja 7-9 kutsutaan ala- ja yläkouluiksi, mutta missään peruskoulua koskevissa koululaeissa (esim. perusopetuslaissa ja -asetuksessa 628/1998, 852/1998) eivät nämä termit sanoina esiinny.
Meillä muuttui koulujen nimet vuosi sitten.
Ton ikäisethän kimpassa keksii ihan mitä vaan, kun huono tuuri käy ja heidän perheensä otti teidänkin piltit kontolleen, kertomatta asiasta etukäteen eli he pettivät luottamuksenne.
Mä vetäisin kerrostalon nenään.
Meillä suunnilleen samanikäiset ovat yökylässä keksineet mahtavia konsteja näyttää nukahtavansa illalla ja yöllä aletaankin pelaaman tai kokkaamaan (kyllä!) tai lähetään pihalle leikkimään salapoliisia. Kaikki tietysti ovat onnistuneet herättämään ja joutuneet takaisin petiin.
Ei todellakaan oikein!
Ei maailman törkeintä, mutta eihän tuon ikäisiin voi täysin luottaa. Vaikka vanhin onkin 12v, ei se saa nuorempia välttämättä kuriin jos keksivät jotain tyhmää ja saattaa itsekin saada tyhmiä ideoita. Tai mitä jos olisi tapahtunut jotain ilman, että lapsilla olisi tahallista osuutta asiaan?