Blääh. Olipa TURHA käynti diabeteshoitajalla :/ Apuja
Mulla siis ollut toistuvasti kohonneita paastosokereita ja niitä nyt sitten seurataan seuraavat 3kk. Hoitaja lykkäs hiilaritaulukoita ja ihan tavallisia ruokavalio ohjeita eli lautasmallia pitäisi noudattaa.
Kysyin sitten kuinka paljon niitä hiilareita sitten pitäisi/saa syödä, niin ei osannut sanoa mitään muuta kuin että se on niin yksilöllistä. Kysyin sitten, että pitäisikö tässä siis alkaa karppaamaan, kun antoi sen hiilarivihon, niin ei sitäkään.
Miten muilla joilla 2. tyypin diabetes, lasketteko hiilareita ja kuinka paljon syötte niitä/pvä?
Kommentit (22)
mulla on alemmat lukemat kuin normaalina työpäivänä. Iloinen mieli ja ehkä niitä askelia tulee huomaamatta.
Kerran kylässä söin lasagnea ja huh aterian jälkeen arvo oli 11.
mulla 8kg ylipainoa, muuten hoikka mutta vatsa pömpöttää eli vyötärölle se kaikki kertyy.
Yksi kysymys tuli myös mieleen, kun katselin tuota seurantavihkoa.
Eli viikonloppuna tuli illalla otettua punaviiniä ja syötiin juustoja. Söin kuitenkin juustojen kanssa 4 piparia ja lisäksi muutaman viinirypäleen ja viikunan. Eli olisi luullut, että aamusokeri olisi ollut minulle normaalia luokkaa eli siinä 9 pintaan, mutta EI. Se olikin sitten "vain" 6.2. Mitä ihmettä?