Kysymys lasten sairastumisista niille, joilla hoitolapsi omien ohessa:
Miten olette toimineet sairastumisen kohdalla? Jos oma lapsi kipeä, jos hoitolapsi kipeä? Missä kohta kulkee teillä raja voiko hoitoon tulla vai ei?
Minulla on hoidossa yksi lapsi ja kaksi omaa pientä kotona. Nyt tuntuu, että koko ajan joku kuumeessa. Olen ottanut hoitolapsen meille aina tähän mennessä, mutta miten te toimitte?
Taas yöllä nousi kaksivuotiaalleni kuume, ja itse nukuin aivan toivottoman vähän. En tänään ajatellut kyllä kieltää hoitolasta tulemasta, koska kuumetta ei ollut mitenkään tajuttoman paljon. Emme vain mene ulos. Mietin vain.
Kommentit (27)
Hoitolapseni vanhemmat ovat ihania, viisaita ja kivoja ihmisiä, joiden kanssa yhteistyö sujuu hyvin. Mutta haluan toki tehdä oman osuuteni, ja siksi mietin miten homman hoitaisin. Ilman, että lapseni joutuvat kovasti kärsimään, ilman että hoitolapsi vanhempineen joutuu kärsimään.
Lapsellani ei olla todettu vielä astmaa, mutta siltä alkaa näyttää.
ap
Mutta ota omaan kuntaan yhteyttä ja kysy tuosta varahoitopaikasta jos sen olet pois jättänyt sopimuksesta. Muista ettet ole orja jota vanhemmat saa kyykyttää. Vaikka täälä asenne onkin sellainen että hoitajalla ei ole omaa elämää ja lapset voi olla kipeen hoidossa ja eikä hoitaja voi ikinä sairastua.
ei ole ottanut asioista selvää ja hoitanut hommiaan. Nyt sitten vinkuu, kun on vaikeeta.
vyörytetään tunteellista potaskaa "kärsimyksistä" jne. Voi jösses sentään.
vyörytetään tunteellista potaskaa "kärsimyksistä" jne. Voi jösses sentään.
Mikä sua oikein riivaa?
Kamala millä asenteella vanhemmat ovat hoitajia kohtaan!
Itse hoidan hoitolapsia hyvin ja ei se minusta tee huonompaa kun en ota hoitoon heitä kipeenä. Lapsen paikkaon kipeenä vanhempien tykönä.
Ja jos tuo lapsensa hoitoon meil kun ollaan kipeenä ja saa tartunnan en ota siltikään tätä sairastunutta hoitolasta hoitooni kun edelleen paikka on kotona kipeenä.
Mutta tehän voitte vääntää tästä vaikka mitä .
Ap. Tee sopimukset selviksi. Kirjaa kaikki sopimukseen. IHAN KAIKKI!
hoitoaika ja sakkomaksu jos ei hae ajoissa. Mahdoliset lomat, sairastumiset, vaatetus ja kuka sen huoltaa, ruoka-ajat, nukkumisajat, kuljetukset kerhoihin ja kuka tekee sinne eväät, lapsen henkilökohtainen hygienia (kyllä! on vanhempia jotka kuvittelevat pph suihkuttavan lapset jos illalla johonkin meno) varavaate tarve, omien lelujen tuontihoitoon . Ja mitä veloitat oikeasti ylimääräisistä tunneista ja päivistä.Lapsen lääkitys (olethan tietoinen mitä saat antaa ja mitä et)
Kaikki kiva voi loppua vanhempien puolelta ja varsinkin jos kovin kaveeratte voit pian huomata vanhempien venuttavan hoitopäivää molemmista päästä.
Mutta kaikki voi jatkua ihan hyvinki!
oma poika yksityisellä pph:lla eikä hänellä ole varahoitopaikkaa. Eli jos hoitaja sairastuu, tulee vanhempien itse järjestää lapselle hoitjaa. Yksityisellä ei tarvitse olla varahoitopaikkaa. Hoitajan sairastuminen ei ole rinnastettavissa lapsen sairasuteen, eli töistä ei saa palkallista vapaata.
Jos hoitajalla on pidempi sairasus ja ennalta tiedetty (esim leikkaus), kannattaa ottaa yhteyttä kunnaliseen päivähoidontuottajaan ja kysellä varapaikkaa jostain. Meillä tämä järjesty näin kun hoitaja joutui leikkaukseen.
Itse en ottaisi terveitä lapsia hoitoon jos oma on sairas. Saavat tartunnan ja kierre on valmis. Myös oman lapsen terveys kärsii, varsinkin jos astmaa epäillään. Miten hoitolapsen hoitopäivät sujuvat jos oma lapsi sairaana? Pääsevätkö ulkoilemaan? Miten hoidon laatu ja taso on silloin? Itse noudattaisin tätä "yksi kuumeeton päivä"-sääntöä, niin omalla kuin hoitolapillakin.
Tsemppiä. Tiedän ettei ole hauskaa kun elää sairasteluikierteessä. Tällä hetkellä meidänkin perhe kierteessä, eikä mikään tunnu katkaisevan tätä. Kevättä odotellessa.
Eli nyt kun todellisuus alkaa paljastua, ei hän tiedäkään edes, milloin oma lapsensa on sairas jne.
Lähdetty soitellen sotaan.