Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 35v pääsee mammografiaan?

Vierailija
19.11.2011 |

Minulla on jotain tuntemuksia rinnoissa etenkin vasemmassa, ja pelkään jo rintasyöpää.. yksityiselle ei olisi varaa mennä :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tutkii ja tunnustelee, tarvittaessa antaa lähetteen mammoon ja ultraan.

Vierailija
2/6 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerrot vaivasi. Saat lähetteen eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole löytänyt, kuuluvatko ne aina rintasyöpään?

ap

Vierailija
4/6 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen ja varaa aika lääkärille. Lääkäri tutkii rintasi ja kirjoittaa lähetteen mammografiaan.

Sanovat kyllä että rintoihin liittyvä kipu todennäköisesti ei liity syöpään. Mun kohdalla rintojen kipu liittyi johonkin täysin vaarattomaan erittäin yleiseen rintarauhasongelmaan, en muista mihin. Ja kyhmy kädessä oli rasvapatti.

Jos rinnast löytyy selvä kyhmy se kannattaa tietysti aina tutkia.

Tehokkain tapa tutkia on ottaa mammografia ja se lisäksi tutkia rinnat ja kainalot ultraäänellä.

Sitten on yksityisiä klinikoita esim Ultraröntgen elsingissä jotka tekevät molemmat tutkimukset ja tulokset näkee heti.

Kela korvauksen jälkeen kustannukset eivät olleet hirveän suuret. ehkä 605e kalliimpa kuin käydä terveyskeskuksessa..maksaahan sekin jotain ? En muista tarkkaan.

Vierailija
5/6 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen klinikan kustannukset olivat Kela korvauksen jälkeen siis ehkä 65-75e suuremmat kuin terveyskeskusmaksu.

Kannattaa tarkistaa hinnat.

Kyllähän se rauhoittaa kummasti kun kokenut lääkäri sanoo että nyt on vaan rintarauhaset vähän kipeät, eikä siellä mitään kasvainta ole.

Vierailija
6/6 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jotain tuntemuksia rinnoissa etenkin vasemmassa, ja pelkään jo rintasyöpää.. yksityiselle ei olisi varaa mennä :(

eli soitat vallan puhelimella yksityislääkäriasemalla, saat ajan samalle päivälle ja saat tietää tuloksetkin heti !

näin minä toimin joku vuosi sitten, onneksi ei syöpää ollut

olin kraakannut kainalokarvoja ja oli pikku tulehduspatti jäänyt nahan alle, meni pois ajallaan itekseen

jos olet rahaton, soitat tervariin ja odotat lääkäriaikaa kuukausitolkulla, pääset lääkäriin maksat tervari maksun ja odotat lähetteen kera toiset kuukaudet kuvauksiin ja taas tuloksi ties miten kauan

ja ikävintä, jos syöpä läytyy, niin ehtii leviämään kaiken tuon ajan, ja sinä ehdit odotelleessa tulla hulluksi

eli laita se noin 100e tutkimukseen ja säästyt pahaltamieleltä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän