Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteydenpito puolison työmatkan aikana

Vierailija
29.11.2011 |

Oma puolisoni on usein työmatkalla, jolloin minä hoidan tietenkin lapset ja kodin yksin. Tällä kertaa tiedossa on viikon kestävä yksinhuoltajuus, joka on hieman aiempaa raskaampaakin, sillä lapset ja minä olemme vuorotellen sairastelleet. Nyt matkaa on kestänyt pari päivää ja kertaakaan puolisoni ei ole soittanut tai viestittänyt kysyäkseen meidän kuulumisiamme. Toki ymmärrän, että hän on matkalla töitä tekemässä ja kiirettä varmasti riittää, mutta silti olen hieman loukkaantunut.

Tilanne ei ole mitenkään uusi eikä ihmeellinen, monesti työmatkojen aikana saattaa mennä lähes viikko puhumatta, jos en itse soittele useammin. Minusta on hieman outoa, että hänelle ei samanlaista tarvetta kuulla toisen ääntä ja jutella. Onko tällainen yleistäkin? Kyse ei sinänsä ole mistään ongelmasta, mutta haluaisin kuulla muiden vastaavista tilanteista - eli kuinka usein olette yhteydessä työmatkojen aikana?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmillaan on ollut 120 matkapäivää vuodessa ja lisäksi isä on ollut kaksi puolen vuoden jaksoa valtameren tuolla puolen niin, että on sinä aikana pistäytynyt pari kertaa Suomessa.

Lasten ollessa pieniä soitettiin kotiin joka ilta. Myöhemmin ei sitten enää niin tiheästi muuten kuin jos oli erityistä asiaa. Nykyään pystyy yhteyttä pitämään muutenkin. Isän ollessa noita pidempiä jaksoja poissa käytimme skypeä ahkerasti. Oli paljon järjestettävää, kun perhekin muutti näiden jaksojen väliksi isän luo.

Ja teille, jotka puhutte väheksyvästi matkatyöstä ja sen rankkuudesta - teillä ei selvästikään ole mitään käsitystä, millaista se voi olla.

Vierailija
42/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no news is good news-periaate. Mies reissaa pitkin maailmaa, ja aikaerojenkin takia olisi hassua odottaa toisen soittoa ties mihin aikaan päivästä tai yöstä. En kaipaa toisen ääntä, tiedän että hän tulee kotiin kun tulee ja minulla on paljon muitakin ihmisiä ympärilläni.

Muutaman kerran mies on soittanut matkalta, ja olen säikähtänyt pahemman kerran, kun olen luullut että hänelle on sattunut jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti parisuhteissa on monenlaisia tapoja. Itse en lähtisi määrittelemään parisuhteen laatua tai sitä, kuinka hyvä vanhempi joku on, yhteydenpidon määrän perusteella. Puolisoni "muka-tärkeä" työ on kuitenkin ollut tiedossamme, kun lapsia hankimme. Perheensä takiahan mies noin raskasta työtä tekee, jotta meiltä ei puuttuisi mitään ja minä voisin olla pienten lasten kanssa kotona ilman minkäänlaisia taloudellisia huolia. Ongelmana ei mielestäni ole miehen työ, minua vain ihmetytti erilainen yhteydenpidon tarpeemme. Ilmeisesti kyse on juuri siitä, että matkapäivät ovat täynnä ohjelmaa alusta loppuun.

Meillä yritetään nyt viestitellä hieman aktiivisemmin, eiköhän sekin tuo jo sitä tunnetta, että toinen välittää, vaikka ei olekaan läsnä.

Ap

Vierailija
44/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jossain välissä muutama minuutti aikaa vaikka päivät ovatkin täynnä asiakastapaamisia, lounasta, illallista jne.

Joitain kertoja on soittanut kesken illallisen vessareissun yhteydessä tai jos muuten pääsee livahtamaan hetkeksi muiden seurasta. Tai sitten laittaa tekstaria missä kyselee meidän kuulumisia.

Yleensä reissaa euroopassa joten aikaero ei ole suuri joten soittelemme aina illalla ja yleensä aamullakin.

Vierailija
45/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millanen äiti sä oikein oot jos et niitten lastes kanssa yksin pärjää? ite oon oikea yh ja osaan hoitaa lapseni ilman exälle soittelua

Vierailija
46/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstaillaan päivittäin. Mies työmatkoilla paljon, yleenä ma-pe ja joka päivä viimeistään illalla kysellään päivän kuulumiset. Yleensä ei soitella viikon aikana.

Vierailija
47/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika luonnollista, että äitiä/isää kiinnostaa lasten ja kodin kuulumiset reissussakin. Kyllä matkatyö on hektistä jos ei löydy muutamaa minuuttia tekstiviestiin/puheluun. Matkustan itsekin, mutta aina olen jonkun minuutin löytänyt.