Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteydenpito puolison työmatkan aikana

Vierailija
29.11.2011 |

Oma puolisoni on usein työmatkalla, jolloin minä hoidan tietenkin lapset ja kodin yksin. Tällä kertaa tiedossa on viikon kestävä yksinhuoltajuus, joka on hieman aiempaa raskaampaakin, sillä lapset ja minä olemme vuorotellen sairastelleet. Nyt matkaa on kestänyt pari päivää ja kertaakaan puolisoni ei ole soittanut tai viestittänyt kysyäkseen meidän kuulumisiamme. Toki ymmärrän, että hän on matkalla töitä tekemässä ja kiirettä varmasti riittää, mutta silti olen hieman loukkaantunut.

Tilanne ei ole mitenkään uusi eikä ihmeellinen, monesti työmatkojen aikana saattaa mennä lähes viikko puhumatta, jos en itse soittele useammin. Minusta on hieman outoa, että hänelle ei samanlaista tarvetta kuulla toisen ääntä ja jutella. Onko tällainen yleistäkin? Kyse ei sinänsä ole mistään ongelmasta, mutta haluaisin kuulla muiden vastaavista tilanteista - eli kuinka usein olette yhteydessä työmatkojen aikana?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva saada vaikka tsemppiviestejä. Meillä mies kyllä oli yhteydessä joka päivä ainakin tekstiviestillä, kun oli työssä, jossa joutui paljon matkustamaan. Jälkeenpäin ajatellen en tajua, miten jaksoin nuo ajat. Kaksi lapsistamme olen hoitanut vauvana suureksi osaksi yksin tuon tilanteen takia. Se on raskasta - ja olen ollut niin paljon työelämässä, että voin sanoa, että taatusti raskaampaa kuin matkatyössä oleminen. Ei niin, että kilpailua olisi. Mutta pyydä miestäsi olemaan yhteydessä useammin.

Vierailija
2/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä toinen nainen siellä matkalla mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kodistani työmatkoille lähtee nainen, eikä sieltäkään viestiä kuulu. Työmatkoilla - ja matkoilla ylipäätään - on muuta ajateltavaa.

Mustasukkainen ei kuitenkaan voi olla, koska se tekisi elämästä helvettiä. Loppujen lopuksi ei voi kuin luottaa.

Minun ehdotukseni on, että sovitte, että joka yö lähetetään hyvänyöntoivotus, missä tahansa maailmalla ollaankin. Sillä se kotiin jäävä selviää jo pitkälle.

Vierailija
4/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on matkatöissä, tosin vain kotimaassa. Hän soittaa aamulla mulle, kun olen ajamassa töihin, ja sitten lapsille kotiin, kun he ovat lähdössä kouluun. Lapset ovat 7- ja 10v.

Päivällä soitetaan tai tekstaillaan vain, jos tulee jokin tärkeä asia mieleen, mutta illalla hän soittaa parikin kertaa, tai lapset soittavat omilla kännyköillään, kun tulee ikävä tai haluavat sanoa hyvää yötä.

Vierailija
5/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on matkatöissä, tosin vain kotimaassa. Hän soittaa aamulla mulle, kun olen ajamassa töihin, ja sitten lapsille kotiin, kun he ovat lähdössä kouluun. Lapset ovat 7- ja 10v.

Päivällä soitetaan tai tekstaillaan vain, jos tulee jokin tärkeä asia mieleen, mutta illalla hän soittaa parikin kertaa, tai lapset soittavat omilla kännyköillään, kun tulee ikävä tai haluavat sanoa hyvää yötä.

Niin, ehkä silläkin on vaikutuksensa meidän tilanteessa, että työmatkat useimmiten suuntautuvat ulkomaille. On tietty hankalampi pitää yhteyttä, kun joutuu aina ensin miettimään, että mitäs se kello sillä toisella osapuolella olikaan. Sellainen kymmenen tunnin aikaero hankaloittaa helposti: silloin kun itsellä olisi aikaa jutella, toinen onkin jo nukkumassa tms.

Mutta aion kyllä ehdottaa, josko voisi edes viestiä laittaa kerran päivässä.

Ap

Vierailija
6/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla kun on herätty ja illalla siinä välissä kun käydään vaihtamassa työvaatteet pois ja lähdössä illalliselle. Hyvin harvoin tuo iltapuhelu jää väliin mutta silloin laitetaan sms.

Eikä kyse ole hirveästä ikävästä edes vaan siitä että on kiva tarkistaa että kotona on kaikki ok.

Vierailija
7/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vielä useamman kerran päivässä. Hän soittaa, lähettää tekstareita ja jos on pidempään ulkomailla, olemme käyttäneet nettipuhelua.

En voisi kuvitellakaan tuollaista kuin teillä, ap. Kokisin sen hyvin loukkaavana enkä voi edes kuvitella, että miehenikään haluaisi olla ilman tietoja kuinka kaikki sujuu kotona.

Ja rankkaa on minullakin: talo ja 4 lasta hoidettavana niin että kyllä ne puolison puhelut kummasti piristävät päivää.

Vierailija
8/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni puolinja toisin.

Tänään soittanut kerran ja varmasti soittaa ainakin kerran.

Yleensä soittaa vähintään aamulla ennen toimistolle menoa ja illalla ennenkuin menee nukkumaan.

Aikaerot tietysti vaikuttaa soittoaikoihin.

Mä en soita koskaan, paitsi jos on hätätilanne, tekstareita laittelen jos on jotain pikkuasiaa.

Mä ala iltaisin aika pian toivotteleen hyvää yötä kun haluan katsoa rauhassa jonkun tv ohjelman tai tehä jotain muuta kun oon saanu lapset nukkumaan.

Vierailija
9/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli ulkomaan komennuksella yli vuoden.soittelimme kaikki illat skypellä,myös ruokatunnilla ja tekstiviestit lensivät joka päivä

Kuulostaa tosi oudolta!!!!Kyllä perhettään rakastava mies lähettää viestin,kännykällä siinä ei ole mitään outoa,vaikka ite niin aattelitkin ""kun on ihan ulkomailla"".Voi hyvää päivää!!Onko miehesi johtoporrasta??Ne on sairaan lapsellisia,huorissa käydään ja ollaan niin olevinaan...ja entäs niitten vaimot..hahahaaaaa...sitte oli ukot ihan paskat housussa kun muijat tuli sinne paikalle.Pelkäs että respat paljastaa ne!

Niin ETTÄ EI OLE NORMAALIA ETTÄ MIES EI SOITA /TXT KOTIIN JOS VAIMO JA LAPSET!!JOKU MÄTTÄÄ-PAHASTI!!

Vierailija
10/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä kummempia, mutta vähintään kerran kysyy päivän aikana, että miten menee, onko lapset nukkuneet jo unet ja syöneet tai mitä ootte tehny... ihan vaan osoittaakseen, että ajattelee meitä ja on kiinnostunut munkin "työpäivästä".

Vierailija
11/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kertoi, ettei ole viitsinyt soitella, kun ajatteli että sairaana saatamme olla vaikka nukkumassa. Toisaalta ihan kiva, mutta voisihan sitä edes viestiä laittaa. Selitti myös, että työpäivät ovat niin hektisiä, monesti illalliset ja muut vievät myöhäisiltaan asti, että ei sitten enää jaksa. Sitä kuulemma jää aina odottamaan parempaa hetkeä soittaa, eikä sitä sitten välttämättä tule pitkään aikaan.

Lupasi nyt kuitenkin kunnostautua tuossa viestittelemisessä. Toivotaan, että pitää lupauksensa. Kyllä tuo puhelu kuitenkin piristi jo huimasti mieltä, kun koko päivän on passannut kolmea kuumeista lasta.

Ap

Vierailija
12/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma että on missään työ matkalla? ehkä sillä on toinen perhe jossain. mä varmaan seuraisin sitä joskus sinne hotelliin. miksei ota perhettä mukaan

Vierailija
13/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilen vahvasti, että joku naikkonen on kuvioissa, ja/tai miehes on täydellinen kusipää!

Vierailija
14/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arjet poissa kotimaassa. Soitellaan kun on asiaa, minä useammin kuin hän. Välillä voi olla että sunnuntai-illan jälkeen jutellaan vasta keskiviikkona. meillä on yhteinen elämämme mutta myös omaa elämää kummallakin - enkä tarkoita mitään syrjähyppyjä (miehen työ on niin liikkuvaa ettei matkassa mikään vaki-nainen pysyisikään). Lapset on vielä aika pieniä puhumaan puhelimessa mutta saavat toki soittaa isille kun haluavat tai itsekin sitä heille välillä ehdotan jos tuntuu että ikävä vaivaa (eikä juuri vaivaa kun ovat koko elämänsä tähän järjestelyyn tottuneet).

Vierailija
15/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan, jos on paluupäivä siirtynyt, niin voi tulla tekstiviesti.

Vierailija
16/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä epäilen vahvasti, että joku naikkonen on kuvioissa, ja/tai miehes on täydellinen kusipää!

No on kyllä todella valikoivasti sitten kusipää. Kotona ollessaan tämä samainen mies on täysipainoisesti lapsiinsa panostava, kotitöitä tekevä, joskus jopa romanttinen mies. En todellakaan usko, että hänellä riittäisi aikaa, energiaa tai kiinnostustakaan toiselle naiselle.

Ap

Vierailija
17/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei. muuten en.

Vierailija
18/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä todella valikoivasti sitten kusipää. Kotona ollessaan tämä samainen mies on täysipainoisesti lapsiinsa panostava, kotitöitä tekevä, joskus jopa romanttinen mies. En todellakaan usko, että hänellä riittäisi aikaa, energiaa tai kiinnostustakaan toiselle naiselle. Ap

Vierailija
19/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on mies, voi olla ihan kyse siitä ettei tule ajatelleeksi :), tai sitten juuri noin kuten sanoi - odottaa aina parempaa hetkeä.

Ihmettelisin, jos suoraan sanomalla asiat ei muutu. Mutta ilmeisesti parannusta on jo tapahtunut :)

Aikaerot on välillä hankalia ja tuntuu, ettei sopivaa yhteistä aikaa löydy. Tekstiviestit onneksi kuitenkin kulkee :)

Vierailija
20/47 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meidän perheestä se, joka matkustaa työkseen. Olen siis mies.

Kun olen työreissulla, on kalenteri aamusta iltaan täynnä palavereita ja asiakastapaamisia. Yksinkertaisesti vuorovaikutusta ihmisten kanssa kertyy niin paljon että henkiset voimavarat on 110% käytetty siinä vaiheessa kun lyhyt vapaa-aika alkaa.

Tietysti vaimo odottaa että sitten kun olen ensimmäisen kerran 12-14 tuntiin "vapaalla", niin pitää jaksaa jutella puhelimessa ainakin tunti. Usein takana on ensin kymmenen tuntia lentämistä, tosi lyhyt hotelliyö, piiiitkä työpäivä. Ruokaa saatu ehkä joskus lounasaikaan. Ehkä päivän ensimmäinen hetki, ruoka jäähtyy lautasella ja vaimo kovasti ikävissään puhelimessa. Ja huomenna sama rumba jatkuu. Aamuseiskalta ensimmäinen premeetinkin ja siitä mennää pysähtymättä ja melkein syömättä reilu kellonympärys, ja sama vaatimus siellä odottamassa, että vaimon kanssa pitäisi jaksaa keskustella ainakin tunti.