Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin 6v lapsi (normaali) istuu vielä äidin pyörän lastenistuimessa. Muita?

Vierailija
02.10.2011 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5v. ei ikinä mahtuis. 122cm pitkä ja 22kg.

Vierailija
2/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vein aikanaan poikaa ekalle pyörän istuimessa.Oli pikkunen sintti...nyt 6.lk ja 160 cm ja 50 kiloo..niin ne kasvaa =)!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tarvittu penkkejä ei.

Vierailija
4/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla taas lähdetään 6.30 ja lapsi on niin väsyksissä, ettei jaksa itse polkea. Päivisin kyllä polkee itse pitkiäkin matkoja.

Vierailija
5/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla naapureilla ei ole lapsia ja yksillä on parivuotias, jota kuljetellaan autolla.

Vierailija
6/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus. Muuten en olisi päässyt koskaan lenkille kun en saanut lapsenvahtia. Joten poika istuimeen ja minä pyörälenkille.

Poika on muistellut nyt teininä joskus niitä reissuja, että kuulemma alamäessä oli joskus pelottanut:)

Vierailija
7/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pienikokoinen ja hento, eli mahtui vielä.

Nyt on peräpyörä, joka hankittiin keväällä. Kas kun meidän pyörämatkamme ovat vähän pidempiä, mm. tänään pyöräilimme 20 km. Sitä matkaa ei 7-vuotias jaksa ihan yksinään polkea.

Vierailija
8/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vein aikanaan poikaa ekalle pyörän istuimessa.Oli pikkunen sintti...nyt 6.lk ja 160 cm ja 50 kiloo..niin ne kasvaa =)!!

että liian vanhaksi passiivisesti kuskatusta kakarasta uhkaa tulla lihava?

Vierailija
9/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mm äidin juoksulenkit (5-7 km) on pyöräillyt itse melko pienestä pitäen. Mutta 10-20 km matkat tai matkat, joissa ajetaan liikenteen seassa kulki pitkään istuimessa ja sittemmin tosiaan peräpyörällä.

Vierailija
10/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liian vanhaksi passiivisesti kuskatusta kakarasta uhkaa tulla lihava?

Eikä pyörän istuimessa kuljettaminen kerro _sitten niin mitään_ lapsen aktiivisuudesta. Matkan pituudesta ennemminkin ;-)

Vierailija
11/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

124 cm nyt, painoa tosin vähemmän kuin teillä, eli 20,5 kg.

Vierailija
12/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten on hieman huonosti valittu asuinpaikka.

Vierailija
13/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun iso lapsi istuu istuimessa takana?

Muuten mun puolesta on ihan sama vaikka joku kuskaa 16 vuotiasta, jos se hyvältä tuntuu... =)

Vierailija
14/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö on?

Vierailija
15/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raskas polkea.

Vierailija
16/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oli 6-vuotiaana vajaa 110 cm ja paino vajaa 17 kg. On lisäksi erittäin rauhallinen ja tarkka luonteeltaan :), eli uskoi kun selitin, ettei voi heilahtaa sivulta toiselle äkkisesti.

Isompia sisaruksiaan ei ole pystynyt vastaavassa iässä lastenistuimessa kuskaamaan.

Minä kuljen paljon pyörällä pidempiä matkoja. Lapsi tosiaan ajoi ja ajaa itse aina lyhyemmät matkat, mutta mm. matkan lapsen omiin harkkoihin (10 km, melkein tasan) ajettiin vielä 6-vuotiaana minun pyörälläni, lapsi istuimessa.

Yleensä ne, jotka itsekin pyöräilevät pidempiä matkoja ihan vaan päästäkseen paikasta a paikkaan b, ymmärtävät aika hyvin, miksi 6-7 -vuotias ei voi ajaa 10 kilsaa suuntaansa :-). Ne, jotka pyöräilevät lähinnä huvikseen ja pieniä matkoja, eivät.

Ja joo: varmaan peräkärry olisi ollut näppärämpi vaihtoehto, vaan ei tullut yhtä lasta varten, kerran viikossa olleen tarpeen vuoksi hankittua. Peräpyöränkin olisi voinut hankkia esim. pari vuotta aikaisemmin kuin hankittiin :-).

Vierailija
17/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ellei voi luukkia edes koulumatkaansa, ei ole oletettavaa, että muutenkaan liikkuisi kovin innokkaasti.

Vierailija
18/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ellei voi luukkia edes koulumatkaansa, ei ole oletettavaa, että muutenkaan liikkuisi kovin innokkaasti.

Vierailija
19/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tietenkään ei päivän mittaan liiku muutenkaan lainkaan. Tosin tietty myös esim. syynä tuohon järjestelyyn on voinut olla se, että äiti saattoi lapsen aamusta (meni itse pyörällä töihin) ja kotiin päin ei ekaluokkalainen saa yksinään pyörällä palata (ainakaan meidän koulustamme eivät 1-2 luokkalaiset saa ajaa pyörällä kouluun/kotiin itse).

Mutta ainahan sitä tarkkasilmäinen löytää v*ttuilun aiheen, kun vähän hakee ;)

Vierailija
20/23 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos se 6-vuotias viedään autolla kouluun?

Todennäköisempää kuitenkin on, että se jopparilla istuja joutuu seuraavana vuonna viimeistään itse polkemaan, kun sitä autoa ei ole.