Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten meillä on ollut helposti varaa hoitaa lapset kotona?

Vierailija
28.11.2011 |

En ymmärrä, kun monesti joidenkin kommenteista tulee selväksi, että saletisti käydään sossussa tai on valtavat säästöt.

Miehen palkka on 3300e/kk ja sen lisäksi saa muita tuloja vuodessa n. 10 000e. Asumiskustannukset on 800e/kk+sähkö.

Ollaan tultu hyvin toimeen, tehdään perusruokaa, ei matkustella, ostetaan paljon kirpparilta vaatteita lapsille, harrastukset ilmaisia.

Kaksi lasta on näin hoidettu 3v asti kotona, eikä tässä ole mitään ihmeellistä.

Tiedän kyllä että on paljon pienituloisempiakin, mutta siis keskituloisille ei pitäisi olla niin ihme että pystyy olemaan kotona sen muutaman vuoden??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitajia palstalla!!!! Ja vielä tyytyväisiä!!!

Lisäisin vielä, että elämän tasonnekin on parempaa kuin....

Sama täällä!

Vierailija
22/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noilla tuloilla pystyy kuka vain olemaan kotona vuosia, eihän siinä mitään ihmeellistä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asuttiin ahtaasti. Muuten ei sitten pihisteltykään.

Kotona olemisen "kuluja" pienensi myös se, että oltiin miehen kanssa vuorotellen kotona. Tulomme ovat suurinpiirtein samat (minulla paremmat), joten verotus keveni huomattavasti, kun molemmat olivat parina vuonna puolet vuodesta kotona.

Vierailija
24/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapset hoidossa.

kaikki eivät hoida lapsiaan kotona, vaikka siihen olisi mahdollisuus.

se ei ole pakko.

joillekin se sopii, joillain on hirveä kunnianhiko kotiäitinä, joillain jonain muuna.

hyviä vanhempia kaikki.

Vierailija
25/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tienannut kuin 2000 kun lapset alle 3v. Olin ekan kanssa kotona 3v asti kun asuttiin vuokralla. Toka meni puolipäiväisenä tarhaan 1,5v. Harmittaa hirveästi.

Nyt mies tienaa 3300kk mutta rahat menee työmatkoihin. Lainaa lyhennetään 1000kk, itse teen 6h päiviä mikä kiva ettei tule pitkiä päiviä tarhassa kuopukselle. =) Mutta tiukkaa on!!

Vierailija
26/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osannut hoitaa meidän raha asiat.

Itse en ole työelämässä mukana. En ole työtöntyönhakija, en ole eläkkeellä enkä äitiysloalla tai kotihoidontuella.En ole myöskään perinyt tai tule perimään rahaa tai muuta omaisuutta: Tuloni on kolmen lapsen lapsilisä(vanhimman lapsilisä loppu juuuri)

itään meiltä ei puutu. Lapsilla on harrastuksia(sähly, tanssi, ratsastus) Esikoisen koulukirjat maksetaan yms.

Autoja on kaksi ja asumme isohkossa omakotitalossa.

Miehen tulot vaihtelevat, mutta ovat keskimäärin 2500-3000E/KK nettona

Vierailija
27/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on niin ihania nämä jeesustelijat, jotka ovat ilmeisesti ihan vilpittömästi hämmästyneitä, että kaikkien muiden elämä ei olekaan ihan samanlaista kuin heidän. Haluttaisi sanoa heille, että joskus vois sitä tynnyrinreikää vähän suurentaa, niin ei tarvitsisi ihan kaikkea ihmetellä. :)

Vierailija
28/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osannut hoitaa meidän raha asiat.

Itse en ole työelämässä mukana. En ole työtöntyönhakija, en ole eläkkeellä enkä äitiysloalla tai kotihoidontuella.En ole myöskään perinyt tai tule perimään rahaa tai muuta omaisuutta: Tuloni on kolmen lapsen lapsilisä(vanhimman lapsilisä loppu juuuri)

itään meiltä ei puutu. Lapsilla on harrastuksia(sähly, tanssi, ratsastus) Esikoisen koulukirjat maksetaan yms.

Autoja on kaksi ja asumme isohkossa omakotitalossa.

Miehen tulot vaihtelevat, mutta ovat keskimäärin 2500-3000E/KK nettona

Hieno homma, että olet tuollaisen talousneron löytänyt! Huomaat varmaan, että tulot ovat kuitenkin varsin kohtuulliset verrattuna moniin muihin.

Meillä on jokseenkin sama juttu, mutta tuloja puolet vähemmän, asumme maalla ja autot ovat pakollisia (rippikouluikäisiä nekin), talo vielä vanhempi ja lasten ratsastusharrastus asuu tuossa pihan perällä.

Sinä, minä ja muut kaltaisemme todistamme sen, että köyhä ei ole se, jolla on vähän vaan se, jolta vielä paljon puuttuu.

Vierailija
29/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla ap:n perheen tuloilla pitäisikin pystyä tulemaan toimeen, mutta monihan ei pysty, kun on saatava sitä ja tätä. Peruselintaso on muuttunut tarkoittamaan aika pröystäilevää elämänmenoa. Ei mun lapsuudessa olleet kodit täynnä sellaista elektroniikkaa mitä nykyisin, joka lapsella omaa puhelinta, maksullisia harrastuksia jne. En nyt ala noita paheksumaan, mutta jos oikeasti haluaa tinkiä (kaikkien ei ole pakko haluta), tinkimisen varaa yleensä on. Olen itse kotiäitinä pelkillä lapsilisillä, mies on ihan hyvätuloinen (no on tietty veroprosenttikin korkea) eikä kyllä ole pulaa mistään.

Vierailija
30/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeestänne?! Jos tulonne ovat lapsilisiä niin kai mies laittaa palkastaan teille eläkettä? Eihän kaikille tietty käy kurjasti mutta kuultu on valitettavasti näitä missä kotiäiti jää tyhjän päälle kun ei ole ollut työtuloja ja tulee ero, miehen sairastuminen tms.

Vierailija
31/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko miehesi nettotuloja? Jos kuussa jää miehellä KÄTEEN 4000 euroa niin totta kai pärjäätte. Mitä ihmeellistä siinä on? Valtavat tulot!

Yksi asia, mitä kukaan ei ole ottanut esille ovat monikulttuuriset perheet: Esimerkiksi meillä miehen vanhemmat eivät suostu tulemaan meille, joten jos haluamme, että lapsi näkee isovanhempiaan ja muita sukulaisia koskaan, meidän on pakko matkustaa sinne. Ja se vie rahaa. No, en olisi muutenkaan jäänyt hoitovapaalle, koska tykkään työnteosta, mutta tämä silti eräänä syynä, miksi joku ei ehkä voi jäädä vuosiksi kotiin.

Vierailija
32/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillähän on sikamaiset tulot! Lähes neljä tonnia kuussa pelkästään miehen tuloja. Tietysti te pärjäätte. Voisitte vuokran jälken syödä koko perhe ulkona kaikki ateriat vaikka joka päivä... Eiköhän ne sossussa kävijät ole reilusti teitä köyhempiä.

Vierailija
33/33 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkettä minulle :) Eikai nykyään kukaan ole niin tyhmä, ettei sitä vaatisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi