Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2300€/kk paska palkka miehelle? Kokopäivätyö.

Vierailija
01.12.2011 |

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei puhuta mistään Aasian hikipajasta, joissa oikeasti palkat sitten onkin jo p***a.

Mutta onhan tuo alhainen palkka, sitä ei käy kieltäminen. Mä olen mieltänyt, että mä tuon tärkeää ns. lisärahaa perheeseen, kun saan osa-aikatöistä 2000 eur/kk, varsinainen toimeentulo siis tulee miehen palkasta... Eli mun näkökulmasta on alhainen palkka.

Vierailija
42/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA mitä arvon naiset on tehneet jotta hoitsut tienaisi enemmän. -Ette mitään, koska sehän on naiselle ihan hyvä palkka!

-että näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen, jos mies saisi vakipaikan tuolla palkalla.

Vierailija
44/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paska palkka, jos vaimo odottaa mieheltä enemmän. Muuten sillä tulee toimeen.

Vierailija
45/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työn sisällöstä.

Vierailija
46/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksimääräinen mies saa 3000€ kuussa ja nainen 2500€.

Vierailija
47/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä miinus verot.

Itselläni 1900 e ja tyytyväisiä ollaan molemmat palkkoihimme.

Lisäksi on hyvä ja kattava työterveyshuolto, miehellä eläkesäästö systeemi työnantajan puolesta, puhelinetu ja muita etuuksia molemmilla. Hyvin pärjätään, omakotitalo juuri rakennettu ja etelän matkoja tehdään kerran vuodessa..

Vierailija
48/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutama vuosi sitten mekin molemmat saimme tuollaista palkkaa. Nyt molemmat noin 1000€ enemmän, mutta silti aina tiukkaa. Toisaalta mitä isommat tulot sitä isommat menot, joten uskon että sillä pärjää jos toinenkin tienaa samanverran tänäkin päivänä. Me emme pärjäisi, sen verran on velkoja nykyään!

Vierailija
49/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaudessa bruttona n. 2500€ tuntityöläisenä. Ei tosin tee koskaan ylitöitä eikä aina ihan täyttä päivääkään kun on lasten lääkärimenoja.

Vierailija
50/74 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän, mutta silti korpesi tuo vitosen vastaus.

Miten niin "haastava" työ = isompi palkka. Itse olen huomannut, että aika moni TODELLA JA MONELLA MITTAPUULLA HAASTAVAA työtä tekevä saa ihan paskapalkkaa. Vai mitä sanot lähihoitajasta, joka hoivaa viimeisiään veteleviä vanhuksia ja saattelee heidät ajasta ikuisuuteen ja jonka työ on täten helvetillisen haasteellista sekä fyysisesti että henkisesti? Tai esim. sosiaalityöntekijästä, joka on erikoistunut lastensuojeluun? Lastentarhanhoitajasta? Ala-asteen opettajasta? Lasten osasto kympin sairaanhoitajasta?

Onhan se joo jollain It-lafkan toimitusjohtajalla paljon vastuuta, kun tehdään monensadantuhannen euron diilejä prokkiksista, mutta kyllä minusta tuntuu, että hakattuja vauvoja, syöpäsairaita lapsia, kuolevia vanhuksia ym. fyysisesti hoitavilla ja henkisesti tukevilla vois noin niinku olla se työ HAASTAVAMPAA 2000 euron liksallaan kuin sillä 7000 euroa nettoavalla IT-nörtillä. Ja kyllä minä ainakin arvostan enemmän sitä vastuuta, jota vaikkapa lastenhoitajat, poliisit, palomiehet, sairaanhoitajat tai opettajat ottavat päivittäin (vastuuta ihmisten, lasten ja nuorten, kehityksestä ja jopa hengestä) kuin sitä vastuuta, mitä moni isoliksainen ottaa (vastuuta rahasta ja tietokoneohjelmista).

Vitonenkin kai tarkoittaa, että hän on miehineen nyky-yhteiskunnan enemmän arvostamassa ammatissa: ei HAASTEELLISEMMASSA ammatissa kuin moni pienpalkkainen.

Vierailija
51/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä koskaan ole pulaa rahasta vaikka ostetaan mitä halutaan. En ymmärrä miten te ihmiset oikein elätte?

Vierailija
52/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuosta jäisi käteen verojen jälkeen? Jotain 1900 euroa/kk? Itse olen nyt hoitovapaalla, joten omat tulot ovat erittäin pienet. Palkan huonoksi tekee se, että sillä pitäisi elää 5 hengen perhe, jolla menee asumiseen 930 euroa/kk, lääkkeisiin/lääkärikäynteihin/sairaalamaksuihin 245 euroa/kk, autoon 200 euroa/kk ja opintolainoihin 170 euroa/kk.

Vierailija
53/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin kokopäivätyöstä

se on paska palkka kyllä naisellekin, ei sen puoleen

Vierailija
54/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies tienaa tuon. Eikä meillä koskaan ole pulaa rahasta vaikka ostetaan mitä halutaan. En ymmärrä miten te ihmiset oikein elätte?"

Oletko itse töissä? Montako lasta? Onko omaisuutta (esim. omistusasunto)? Opintovelkoja? Oletteko terveitä? Meillä 5 hengen terveysmenot 245 euroa/kk keskimäärin.

Vierailija
55/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 hengen perhe

lääkkeisiin/lääkärikäynteihin/sairaalamaksuihin 245 euroa/kk,

Pitääkö vielä lisääntyä, jos on noin tautinen?

Vierailija
56/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies tienaa tuon. Eikä meillä koskaan ole pulaa rahasta vaikka ostetaan mitä halutaan. En ymmärrä miten te ihmiset oikein elätte?"

Oletko itse töissä? Montako lasta? Onko omaisuutta (esim. omistusasunto)? Opintovelkoja? Oletteko terveitä? Meillä 5 hengen terveysmenot 245 euroa/kk keskimäärin.

Vaan se, että eletään tulojen mukaan. Omaisuutta ei ole mikään pakko haalia.

Vierailija
57/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti tilastollisesti paska palkka ole, vaan alle keskitason. Paska olisi ehkä 1800 kuussa brutto (jos haluaa tuollaista asteikkoa käyttää).

Keksimääräinen mies saa 3000€ kuussa ja nainen 2500€.

Vierailija
58/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaan se, että eletään tulojen mukaan. Omaisuutta ei ole mikään pakko haalia."

Ei ole, mutta halvemmalla elää jos on omaisuutta (esim. omistusasunto). Tämä on oleellinen tieto, kun vertaa millä tuloilla kukakin pärjää. Ei voi verrata vuokralla asumiseen tyyliin "meillä asumiskulut vain 180 euroa/kk 5 hengelle, miten teillä on niin kallis asunto" (vertailu välillä omistusasunto vastaan vuokra-asunto).

Mitä tarkoitat tulojen mukaan elämisellä? Sitä, että ei lyhennetä opintolainoja, vaan annetaan valtion kuitata ne? Sitä, että jätetään vuokrat maksamatta, ja mennään sossuun nurisemaan? Sitä, että ei hoideta sairauksia lääkärin ohjeen mukaan?

Vierailija
59/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitääkö vielä lisääntyä, jos on noin tautinen?"

Valtaosa näistä kuluista on yhden vammaisen lapsen kuluja. Lapsi vammautui hoitovirheen seurauksena.

Vierailija
60/74 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin pk-seudulla olisi aika kehnoa yrittää esim ostaa asuntoa järkevältä alueelta. Itse tienaan 3750 euroa kuussa, ja sekin on alallani ihan alakanttiin. En kyllä valita, vaikka maksan tuosta neljänneksen verojakin. Tulemme erittäin hyvin toimeen, mies tienaa vähän vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi