Te, jotka valitatte, että joulu pilalla kun anoppi/miehen sisko/oma äiti jne. tuppaa kylään...
Onko vaikea sanoa ko. hlö(i)lle, että EI ONNISTU. Ei oo reilua välttämättä, mutta ei sekään, että oman perheen joulu epäonnistuu huonon fiiliksen takia!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (26)
vieraat (lue:anoppi) kutsuvat itse itsensä jouluksi kylään.
Ja näin sitten miniä passaa ja häärää keittiössä
koko päivän ja illan....
Vierailija:
miesten ei tarvitsekkaan häärätä keittiössä koko iltaa.
Jospa sanoisit miehellesi niin että jos aikoo kutsua
vieraita jouluksi (anopin) hän myös näinollen hoitaa
tarjoilun ym. passaamisen!!!!Tepsi ainakin meillä....
Vierailija:
Mutta kun siitä seuraa sitten monen kuukauden marttyyrius, huokailu, valitus ja mustamaalaus. Vähemmällä pääsee, kun kärsii sen aattoillan. Ärrh.
voi asennoitua viettämään joulua niin, että menettää hermonsa appivanhemmat nähdessään.
Miten ajattelitte itse aikananne viettää joulun, kun lapsenne ovat aikuisia?
Kannattaa varmaan sopia joku käytäntö, että hyvien välimatkojen päässä olevat appivanhemmatkin mahtuvat kuvioon.
Mun mielestä on kauhean itsekästä ajatella omistavansa puoliso ja lapset niin, ettei toisen puolen sukulaisia voitaisi jouluna nähdä. Jos se vaan on muuten mahdollista.
Kannattaa pistää ne omat negatiiviset ajatukset koppaan ja ajatella muitakin ihmisiä. Tai vuorovuosin tavata isovanhempia, jos molempia tai kumpaakaan ei voi samana jouluna tavata.
Ja passaako joku appivanhempiaan? Tai omiaan? Käsittääkseni nämä nykyiset sukupolvet ovat olleet itse enemmän passattavina.
Kandee sopia ihan reilusti pelisäännöt.
Mielestäni nämä kirjoitukset kertovat paljon kirjoittajistaan.
maa on pullollaan vuokramökkejä, hotelleja jne...