Mies haluaa vain nämä 2 lasta, ei lisää :(
Itse olen halunnut vähintään kolme. Mies vaikuttaa ehdottomalta, haluaa kuulemma sitten joskus omaa aikaakin enemmän jne...
miten olette päässeet yli tämmöisestä? Toisaalta, onhan kai kaksi tervettä lasta jo paljon?
Kommentit (25)
(2 v. ja 5 v.) äitinä en ihmettele miehesi mielipidettä. Välillä olen tosi väsynyt, vielä väsyneempi olin vuosi sitten kun kuopus nukkui vieläkin huonosti (ekat puolitoista vuotta). Tuntuu, että omaa aikaa ei juuri ole ja nyt on molemmilla lapsilla joku uhma/kiukkukausi menossa.
Aiemmin halusin kolme lasta (olen itse kolmilapsisen perheen nuorin), mutta nyt tuntuu, että en vain enää jaksa yhtäkään vauva-aikaa yöheräilyineen jne. Miten jaksaisin antaa huomiota kahdelle vanhemmalle lapselle jne? Saa nyt nähdä, ehkä parin vuoden päästä alkaa tehdä vielä vauvaa mieli, mutta toisaalta ikääkin jo on (34 v), että ei tässä ikuisuuksia ole aikaa.
Mutta siis älä ala ainakaan painostamaan miestäsi, vaan nauti kahdesta lapsestasi ja siitä, että parisuhteellekin jää vielä jonkun verran ehkä aikaa.
haluaisi vielä ainakin sen kolmannen, mutta mä en kyllä jaksa aloittaa enää sitä rumbaa alusta. Meillä on miehellä isompi palkka kuin mulla ja meillä on niin paljon lainaa, että mies ei voisi taloudellisista syistä jäädä hoitovapaalle. Mä taas en jaksa enää olla kotiäitinä yhdellekään lapselle, se näivettää mut henkisesti. Joten meille kaksi riittää. Mulla on myös mielestäni siksi enemmän sananvaltaa tässä asiassa, koska mä joutuisin luonnollisesti myös olemaan raskaana, synnyttämään, imettämään ja elämään vauvan kanssa sen raskaan symbioosin.
Tästä puhutaan ihan liian vähän. Miehillä ei ole sananvaltaa lapsiasioihin monessakaan perheessä.
Olen miesvaltaisessa työssä. Arvatkaapa kuinka monta kymmentä kertaa olen vuosien varrella kuullut ankeita tarinoita siitä, miten vaimot määräävät lapsiluvun. VALTAOSA miehistä haluaisi maksimissaan kaksi lasta. Mutta vaimot sitten enemmän. Mikä tästä muuta seuraa kuin ongelmia parisuhteessa.
TOTTAKAI 2 on ideaali. Molemmille riittää syli ja aikaa, saavat huomiota tasaisesti, kasvavat suurinpiirtein yhtäaikaa vaippaiän ohi ja sitten jää vanhemmille omaakin aikaa olla yhdessä ja harrastaa edes vähän.
Jos teet kolmannen, alkaa sama alusta. On pieni perheessä joka ei oikein mahdu kenenkään kuviooihin. Isot eivät oikein jaksa leikkiä, kaverikylään eivät kaikki kolme voi mennä, hotellissa otatte ylimääräisen huoneen, auto pitää olla isompi jne....
KUUNTELE miestäsi. Olet muutaman vuoden päästä onnellinen. Ja se hormonipökkyrä kun menee ohi, huomaa että teki viisaan valinnan.
T: 2 lapsinen perhe ja lisää emme tee, menen sterilisaatioon ja varmistan!
Tästä puhutaan ihan liian vähän. Miehillä ei ole sananvaltaa lapsiasioihin monessakaan perheessä.
Olen miesvaltaisessa työssä. Arvatkaapa kuinka monta kymmentä kertaa olen vuosien varrella kuullut ankeita tarinoita siitä, miten vaimot määräävät lapsiluvun. VALTAOSA miehistä haluaisi maksimissaan kaksi lasta. Mutta vaimot sitten enemmän. Mikä tästä muuta seuraa kuin ongelmia parisuhteessa.
TOTTAKAI 2 on ideaali. Molemmille riittää syli ja aikaa, saavat huomiota tasaisesti, kasvavat suurinpiirtein yhtäaikaa vaippaiän ohi ja sitten jää vanhemmille omaakin aikaa olla yhdessä ja harrastaa edes vähän.
Jos teet kolmannen, alkaa sama alusta. On pieni perheessä joka ei oikein mahdu kenenkään kuviooihin. Isot eivät oikein jaksa leikkiä, kaverikylään eivät kaikki kolme voi mennä, hotellissa otatte ylimääräisen huoneen, auto pitää olla isompi jne....
KUUNTELE miestäsi. Olet muutaman vuoden päästä onnellinen. Ja se hormonipökkyrä kun menee ohi, huomaa että teki viisaan valinnan.
T: 2 lapsinen perhe ja lisää emme tee, menen sterilisaatioon ja varmistan!
Tässä lisää hyviä syitä miksi mekään siis emme kolmatta hanki (ellei sitten kierukka petä). Tuo on hyvä pointti, että jos kolmas on isolla ikäerolla edellisiin niin hänelle ei ole omanikäistä leikkikaveria vaan toinen vanhemmista (yleensä äiti) on kiinni kuopuksessa eikä koko perhe voi tehdä yhdessä juttuja, joita isompien lasten kanssa voisi. Me olemme lisäksi niin liikkuvaista sorttia (matkustelemme jne emmekä vaan kyhjötä kotona) joten tuo hotellihuone-pointtikin on hyvä.
t. 24
Miehen mielestä perhe oli koossa, kun lapsia oli kaksi. Minä halusin vielä kolmannen. Aikani siitä puhuin, ja lopulta miehenkin mieli muuttui. Kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tuli viisi vuotta.
Sitten kun kuopus oli kuuden, hänen isänsä rupesi kuumeilemaan neljättä lasta! Sitä tässä nyt odotellaan :)
Ehkä sinunkin miehesi mieli vielä muuttuu.