Kamppanja kamppanjan vuoksi vai tuleeko tuloksia...
... meillä on yhteiskunnassamme tapana järjestää kampanjoita ja projekteja ihan niiden itsensä vuoksi. Minulle tässä Unisefin kampanjassa särähtää korvaan jokaiseen keskusteluketjuun ilmestynyt teksti, jossa Unisefin edustaja kiittää keskusteluun osallistuneita ja hihkuu kuinka paljon kampanja on herättänyt keskustelua. Poliittinen kannanotto...suu kyllä paukkuu, mutta teot puuttuu. Lässyn lässyn läätä riittää kyllä maailman tappiin, kun on kampanja joka maksaa, tulisi laittaa viivan alle mitä se tuottaa, jos siellä lukee vain että keskustelua niin aika tappiolle on jääty. t: yrittäjä
Kommentit (8)
Otamme kaiken palautteen vastaan mielellämme, jotta työmme olisi mahdollisimman tehokasta!
Olet aivan oikeassa, että keskustelu ei sinänsä ole tulos. Tavoitteenamme on, että ihmiset välittäisivät toisilleen konkreettisia neuvoja vanhemmuuteen. Lisäksi haluamme tämän kampanjan myötä saada aikaan tunteen siitä, että kukin yksilö voi omalla pienellä panoksellaan (vaikka jakamalla täällä kasvatusvinkin) muuttaa maailmaa.
Jos yhdenkään lapsen elämä muuttuu turvalliseksi kampanjamme takia, kampanjamme on tehnyt tehtävänsä.
joissa aikuinen kurittaa toista aikuista saattaa toimia myös toisinkin päin...teette kurituksesta vitsin, jotkut aikuiset omaavat kieron huumorintajun. Väkivaltainen yksilö saa ko. videoista vain kiksejä. Normaali aikuinen ymmärtää muutenkin.
Halusimme tehdä humoristiset videot, jotta asia jäisi mieleen. Olisi todella ikävää, jos käy niin, että videomme ymmärretään vitsiksi. Oletko puhunut henkilöiden kanssa, jotka ovat ymmärtäneet videot väärin? Tämä palaute olisi meille todella tärkeää!
... meillä on yhteiskunnassamme tapana järjestää kampanjoita ja projekteja ihan niiden itsensä vuoksi. Minulle tässä Unisefin kampanjassa särähtää korvaan jokaiseen keskusteluketjuun ilmestynyt teksti, jossa Unisefin edustaja kiittää keskusteluun osallistuneita ja hihkuu kuinka paljon kampanja on herättänyt keskustelua. Poliittinen kannanotto...suu kyllä paukkuu, mutta teot puuttuu. Lässyn lässyn läätä riittää kyllä maailman tappiin, kun on kampanja joka maksaa, tulisi laittaa viivan alle mitä se tuottaa, jos siellä lukee vain että keskustelua niin aika tappiolle on jääty. t: yrittäjä
Nyt käynnissä oleva kampanja on vain yksi osa lapsiin kohdistuvan väkivallan vastaista työtämme. Sen tavoitteena oli herättää keskustelua, ja etenkin kuritusväkivaltaa vastaan. Tavoitteen asettelu perustui mm. siihen, että nyt kouluissa käynnissä oleva KiVa -ohjelma kiusaamista vastaan (ei UNICEFIn kampanja) on ollut erittäin menestyksekäs siksi, että siinä kohderyhmänä on ollut ei niinkään kiusaajat tai kiusatut, vaan se harmaa massa, joka ei hyväksy kiusaamista, mutta ei ole noussut ääneen. Tämän hiljaisen enemmistön saaminen ääneen on ollut tämän UNICEFinkin kampanjan tavoite, ja siksi olemme olleet iloisia syntyneestä keskustelusta. Muu kuritusväkivallan työ on yhteistyötä viranomaisten kanssa, poliittisiin ohjelmiin vaikuttamista (mm. 2010 syntyi Kansallinen kuritusväkivallan vähentämisen toimintaohjelma, jossa olimme mukana) ja näiden asenteiden mittaamista. Niissähän Suomessa ollaan onneksi menty positiiviiseen suuntaan. Asenteita tullaan taas mittamaan ensi vuonna, jolloin toivomme kamapanjamme omalta osaltaan vieneen sanomaa eteenpäin.
Humoristinen video joka kiertää kohta huumorina ihmisten sähköposteissa facebookissa yms. sosiaalisessa mediassa. Kampanjan päätyttyä. Kaikkia videoita pystyy muokkaamaan ja jättämään esim loppu scenen pois. Sosiaalisen median käänteisiä puolia. Oletteko oikeasti jättäneet tämän näkökulman miettimättä.
Lantilla on aina kaksi puolta. Kyllä herätti keskustelua kun pyysin katsomaan videoklippejä. Joidenkin, mielestä hauskoja ja "sika hyvää huumoria" ko. ihmisiä lainatakseni. Sairasta!
Eli meissä löytyy joka lähtöön.
Huumori sopii tiettyihin asioihin, mutta karrikoidusti ethän veisi viestiä huumorilla pahoimpitelystä joka johtaa kuolemaan esim. nuorison välistä tappelua ja riehumistakaan edes valistustarkoituksessa.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! Vielä päivä aikaa osallistua keskusteluun ”Kuritus ei kasvata” -palstalla!
Humorististen videoiden tekeminen oli harkittu liike. Halusimme lähestyä aihetta poikkeuksellisella tavalla, jotta herättäisimme mahdollisimman paljon keskustelua. Maailma on ikävä kyllä täynnä opetuksellisia videoita, joita ihmiset eivät jaksa katsoa.
Kampanjanne ei kestä kritiikkiä?