Korvien soiminen/tinnitus! APUA!!!!!!
Tänään toisessa korvassa " huilukonsertti" aamusta alkaen. Ei lopu ja hullukshan tässä kohta tulee :-( Mistä voi johtua näin yhtäkkiä? Viime aikoina ei järin kovia ääniä tms. mikä ois voinut aiheuttaa... Miten sen saa loppumaan.
terv. Pipipää(kö)?
Kommentit (27)
Olen katsonut läheiseni tinnitusta, ja siksi käyn ottamassa kaikki rokotteet, joita tarjotaan. En halua jälkitauteja.
Myös silätulehdusta esiintyy virustautien jälkeen, mutta se ei jää pysyväksi haitaksi.
Kyllähän sitä on hyvä käydä näyttämässä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä on hyvä käydä näyttämässä lääkärissä.
Omaiseltatani otettiin kuvia ja tutkittiin niitä korvia aikoinaan, kun meni tinnitusta valittamaan. Mutta ei löytynyt mitään vakavampaa, ja tinnitus jäi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tinnitusta jo 6-7 vuotta. Eivät ole tehneet työterveydessä asialle mitään. Ai juu, kerran ovat kuulon tarkistaneet.
Minulla on ollut pitkään jatkunut tinnitus ja ilmeni jonkin verran jo kuulon alenemaakin ja sain kuulokojeet eikä tinnutus enää vaivaa läheskenkään niin paljon kuin ennen. Sain myös erilaisia ohjeita ja rentoutusharjoituksia mistä myös apua tinnitukseen.
Sama. Korvatulppia vielä pakko käyttää kerrostalossa. Joka pahentaa asiaa. Verenpainetta mittaillut. Lihasjumeja miettinyt. Ja videoita pitää karsia jos huono materiaali. Ruokia ja juomia tutkinut pahentaako joku sitä. Syke kuuluu.
Tuntuu siltä että sain noin 16 tunnin pätkäpaastolla lievän tinnituksen vähenemään olennaisehkosti. Kenties mahdolliset ketonit (pienimolekyyliset rasvahapot, jotka läpäisevät veriaivoesteen) olivat syypää vaimenemiseen?
Käsittääkseni esim. aspiriini voi muuten aiheuttaa tinnitusta, samoin runsas kofeiinin joutuminen systeemiin...
Joku huuhaa-eukkohan mediasa äskettäin julisti löytäneensä avun tinnitukseen. No se apu oli sitten itsensä hypnotisoimista uskomaan, että ei tuo vinkuna haittaa hiukkaakaan. Ehkä siitäkin voi olla apua.