Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä vuohenlahjoittaja!

Vierailija
27.11.2011 |

Hyväntekeväisyys on hieno juttu, mutta älä tee sitä minun nimissäni. Jos haluat lahjoittaa jotain hyväntekeväisyyteen, lahjoita. Jos et halua antaa minulle lahjaa, älä anna. Jos haluat asettua yläpuolelleni ja osoittaa, että minun pitäisi lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mieti toisen kerran. Et ole opettajani, etkä moraalinvartijani.

Lahjoitan säännöllisesti merkittävän määrän rahaa ja tavaraa hyväntekeväisyyteen, mutta en kuuluta sitä muille. Annan lahjoja heille, joille haluan lahjoja antaa. En pidä itseäni muita parempana, joten en näpäytä heitä ilmoittamalla, että en anna heille lahjaa, koska joku muu ansaitsee sen ennemmin.

Vuohilahjat ovat sädekehän kiillottajia varten. Oikea hyväntekijä ei kiitosta vonkaa eikä kerjää huomiota.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun vanhempainyhdistyksen tapahtumaan tai lahjoita lastesi kavereille tai naapurin mummulle. ap

Kuoressa oli tosin heijastimet koko perheelle - turvaksenne. Niitä tuskin kenelläkään on liikaa.

No meillä ne heijastimet on jo valmiiksi vaatteissa ommeltuina, ja kaikenmaailman mainosheijastimia pyörii laatikot väärällään. Että pieleen meni.

Vierailija
42/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko niitä joissa yksityiskohtaisesti kerrotaan koko perheen vuodesta, kuinka Minttu-Maarian koulu alkoi kivasti ja touhukkaasti ja Lassi-Tommi on ollut niin aktiivinen jalkapallossa ja huh, huh, kun on ollut antoisa vuosi ja kuinka hassua, että perheenisälläkin on ollut niin haastavaa työssään, mutta koko perheen tuella on jaksanut koko vuoden ja sinulla on mennyt aikaa jalkapallopuffettien leipomishommissa.

Lähettäkääpä joku sellainen, niin mulla on naurettavaa ukon kanssa vuodeksi. Viimeksi kun sellainen saatiin, naurettiin niin, että meinas tulla pissat housuun.

Mieluummin vaikka pussille vuohen lantaa kukille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti kertoo ainoastaan sen, että tällä kertaa vuohilahja on mennyt tasan tarkkaan oikeaan osoitteeseen. Lahjasta ei valiteta, jos ei tykkää voi myydä kirpparilla tai heittää roskiin. Tässä tapauksessa sitä ei tarvitse tehdä, eikä edes tulla nettiin purnaamaan tyhjästä. Jos ystäväsi on ihan eri tasolla kuin sinä henkisesti, niin älä pidä yhteyttä. Saat haluamaasi huomiota varmasti muualta.

Vierailija
44/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitten herkkähipiäisten olla ostamatta ja vastaanottamatta lahjoja?

Vierailija
45/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ovat riidanhaastajia.

Varsinainen keskustelukulttuuri-ihminen!

Riidanhaastaminen on typerää. Jos aihe jo kyllästyttää, jatka matkaa

Vierailija
46/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lahjan saaja ole siinä mitään saanut. Lahjan saajalle tulee vain tieto, että vuohimamma on antanut lahjoituksen afrikkalaisille. Mitä se lahjan saajalle kuuluu. Lahjan saajalle kuuluu lahja. Nyt lahja on mennyt jollekin afrikkaan.

Kyse on joko siitä, että antajaa nolottaa oma köyhyytensä ja on kateellinen toisen rikkaudesta tai siitä, että antaja on vaan laiska. Ei jaksa keksiä.

Otan mieluummin 30 käteisenä kuin vuohen, kiitos. Itse tuen Pelastusarmeijaa.

Vierailija
47/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Muut ovat riidanhaastajia. Varsinainen keskustelukulttuuri-ihminen!

Riidanhaastaminen on typerää. Jos aihe jo kyllästyttää, jatka matkaa

Vierailija
48/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat tänäkin vuonna lahjaksi toisenlaisen lahjan (ei kyllä vuohta). En anna rahaa (mikä poru siitä nousisi, kun open kirjekuoressa olisi kaksikymppinen), mutta kiva on muistaa ja samalla tukea hyväntekeväisyytä. En tiedä pomoni tai lasteni opettajien varallisuutta tai paljonko heillä on krääsää ja minkälaista krääsää. Tähän asti lahjoita on pidetty, mutta ehkä se on vain näyttelemistä, ainakin mikäli tätä palstaa uskoo.

Toisekseen hyväntekeväisyysjärjestöt ovat ihan innoissaan näistä toisenlaisista lahjoista, joulunaikaan rahaa tulee ovista ja ikkunoista, kun ihmiset ostavat vuohia yms.

Eihän se lahjan saaja ole siinä mitään saanut. Lahjan saajalle tulee vain tieto, että vuohimamma on antanut lahjoituksen afrikkalaisille. Mitä se lahjan saajalle kuuluu. Lahjan saajalle kuuluu lahja. Nyt lahja on mennyt jollekin afrikkaan.

Kyse on joko siitä, että antajaa nolottaa oma köyhyytensä ja on kateellinen toisen rikkaudesta tai siitä, että antaja on vaan laiska. Ei jaksa keksiä.

Otan mieluummin 30 käteisenä kuin vuohen, kiitos. Itse tuen Pelastusarmeijaa.

Vierailija
49/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen esim lapsesi kummi ja mielestäni lapsillanne on jo ihan liikaa tavaraa ja taatusti saavat jouluna ns oikeitakin lahjoja. Miksen siis antaisi yhtä toisenlaista lahjaa. Mutta voinhan toki olla antamatta mitään, jos se on parempi.

Minä tiedän, että meillä on kaikkea. Ei tarvitse kertoa ei kirjeen eikä vuohilahjan muodossa. Jos jonkun mielestä lapseni saavatkin liikaa lahjoja, ei ole hänen asiansa sitä ilmoittaa. Saman tiedon varassa minä ratkaisuni teen. Turha kuvitella olevansa jotenkin tiedostavampi ja viisaampi. ap

Niinpä, kun tuo lahjoitus ei ole lahja lainkaan sille kenelle se lahja on muka tarkoitettu, niin miksi sitä lahjaksi kutsutaan. Eihän tuolla lahjoituksella olen sen oikean lahjan saajan kanssa yhtään mitään tekemistä. Sinä vain kerrot heille, että ette saa lahjaa. Annoin sen rahan jonnekin muualle.

Vierailija
50/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin.

Vierailija
51/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kätevää :D

Tai sitten rahalahjan saaja loukkaantuu, kun häntä luullaan köyhäksi tms.

Vierailija
52/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kätevää :D Tai sitten rahalahjan saaja loukkaantuu, kun häntä luullaan köyhäksi tms.

Vierailija
53/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset stressaa mitä antaa toisille. Joku loukkaantuu lahjasta tai lahjan saamatta jäämisestä. Ja kaikilla on niin hyvä mieli. Haluaisin skipata koko joulun. Rahaa menee kymmeniin lahjoihin ja sitten tammikuussa pitää elellä tiukasti, kun rahat on pitänyt laittaa joululahjoihin.

Aivan älytön markkinamiesten keksintö koko joulu. Olisipa se jo ohi.

Vierailija
54/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset stressaa mitä antaa toisille. Joku loukkaantuu lahjasta tai lahjan saamatta jäämisestä. Ja kaikilla on niin hyvä mieli. Haluaisin skipata koko joulun. Rahaa menee kymmeniin lahjoihin ja sitten tammikuussa pitää elellä tiukasti, kun rahat on pitänyt laittaa joululahjoihin.

Aivan älytön markkinamiesten keksintö koko joulu. Olisipa se jo ohi.

Emme anna lahjoja kuin lapsille (eli omille 2kpl ja minun siskoni muksuille 2kpl).

Eipä tartte stressata lahjoja tai kituutella tammikuuta.

Vierailija
55/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotias poika sai 14-vuotiaalta sisareltaan joululahjaksi juuri tällaisen "vuohilahjan". Tyttö otti paketin, jonka avulla saatiin joku syntyvä lapsi kirjattua niin, että hänellä oli henkilöllisyys.

Poika itse ehdotti tuota, ei tosin juuri tuota kyseistä pakettia. Eli hänelle oli ihan mieluisa lahja.

Eikä tytär tuolla kiillottanut sädekehäänsä, otti mitä veikka toivoi. Samoin ei sädekehän kiillottamista ollut havaittavissa pojallakaan.

Ihan "tavallinen" 19-vuotias espoolaispoika kyseessä.

Vierailija
56/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitan vuohia niille, jotka niitä minulta PYYTÄVÄT.

Vierailija
57/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin vuohen, olisin iki onnellinen ja se olisi todella hyvä lahja, varsinkin jos olisi valmiiksi paloiteltu. Kaikki tarvitsevat ruokaa, myös ne joilla on jo kaikkea,jatkuvat kanan ja porsaan mussuttaminen alkaa jo kyllästyttämään.

Mutta jos minulle ilmoitetaan että saan vuohen mutta se on annettu minun nimissäni pois, nostaisin ison metelin ja vaatisin vuoheni takaisin sillä minun nimissäni kenelläkään ei ole oikeutta lahjoitella mitään.

Lahjoitukset tulee tehdä omissa nimissä ja tämä on mielestäni typerin lahja ikinä. Tekopyhää ja jos joku minulle tuollaisen kehtaisi tuoda, saisi kuulla siitä kyllä melko kova sanaisesti. En todellakaan kiittelisi muodollisuuden vuoksi sillä tuo on tekopyhyyden huippu.

Minusta hyväntekeväisyys on hieno asia ja tiukasta rahatilanteestamme huolimatta yritetään aina silloin tällöin tehdä lahjoituksia. Teemme sen kuitenkin aina omissa nimissä minkäänlaista numeroa tekemättä emmekä halua siitä mitään kunniakirjaa.

Kiitos ap hyvästä aloituksesta, puit ajatukseni sanoiksi.

Vierailija
58/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mua oikeesti harmitti kun 2 v sitten sain 2 tälläistä lahjaa. Meillä oli himassa ruokakaappi tyhjä, silloin ja edelleen parsin sukkia ja alusvaatteita, olen laihtunut lähes 20 kg sen takia ettei ole varaa ostaa ruokaa.

Olen aina rakastanut joulua ja vaikka näin köyhimpinä aikoina tykkään antaa ihmisille lahjoja. Valtaosa on yksipuolisia lahjoituksia. Teen paljon käsitöitä ja näen jatkuvasti niitä esille käydessäni kylässä.

En edes halunnut mennä katsomaan paljonko puolestani oli rahaa lahjoitettu. Ehkä kohdemaassa on akuutimpi pula, mutta siinä tilanteessa se 20 euroa olisi tuonut ruokaa pöytään, ehkä ehjät sukat. Minulle tuli tästä vain paha mieli.

Toinen korteista tuli kehystettynä eikä siinä ollut allekirjoitustakaan. Hyvä niin, sillä annoin sen ex-appiukolle syntymäpäivälahjaksi kun nähtiin seuraavan kerran.

Vierailija
59/76 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on henkilökohtainen muistaminen saajaa kohtaan. Miten joku afrikkaan lahjoitettu koulupuku on suomalaisen ystävän muistamista? Ei mitenkään. Olen täysin samaa mieltä ap:n kanssa. Sinä kiillotat sillä pelkästään sädekehääsi. Jos hyväntekeväisyys olisi sinulle tärkeää niin auttaisit ihmisiä ympärilläsi: veisit yksinäisiä vanhuksia lenkille, kävisit vanhainkodeilla lukemassa lehtiä mummoille, tarjoasit ruokakodin naapuruston köyhälle perheelle (senkin voi tehdä nimettömänä eleenä vaille oman kehän kiillotusta) ja monella muulla tapaa... Toisenlaisella lahjalla halutaan ylentää itseä muita alentamalla. Jos saan lahjan, haluan, että se on vilpittömästi annettu. Sinun "vuohesi" on pelkkä itsekkyyden perikuva. Yöks. Ekolahjoja voi antaa monenlaisia: itsetehty ruisleipä, vasullinen koristeltuja pipareita, sylillinen halkoja, yrteistä tehtyjä tuoksusytykkeitä takkaan, kaunis kynttilä, villasukat.. Silloin saaja tietää sinun edes ajatelleen häntä, etkä vain ittees.

Lahja on henkilökohtainen muistaminen saajaa kohtaan. Miten joku afrikkaan lahjoitettu koulupuku on suomalaisen ystävän muistamista? Ei mitenkään. Olen täysin samaa mieltä ap:n kanssa. Sinä kiillotat sillä pelkästään sädekehääsi. Jos hyväntekeväisyys olisi sinulle tärkeää niin auttaisit ihmisiä ympärilläsi: veisit yksinäisiä vanhuksia lenkille, kävisit vanhainkodeilla lukemassa lehtiä mummoille, tarjoasit ruokakodin naapuruston köyhälle perheelle (senkin voi tehdä nimettömänä eleenä vaille oman kehän kiillotusta) ja monella muulla tapaa... Toisenlaisella lahjalla halutaan ylentää itseä muita alentamalla. Jos saan lahjan, haluan, että se on vilpittömästi annettu. Sinun "vuohesi" on pelkkä itsekkyyden perikuva. Yöks. Ekolahjoja voi antaa monenlaisia: itsetehty ruisleipä, vasullinen koristeltuja pipareita, sylillinen halkoja, yrteistä tehtyjä tuoksusytykkeitä takkaan, kaunis kynttilä, villasukat.. Silloin saaja tietää sinun edes ajatelleen häntä, etkä vain ittees.

ja annan itsetehtyjä, ajateltuja lahjoja, lahjoitan pelastusarmeijalle, Joulupuukeräykseen SEKÄ ostan vuohia. Eivät ne ole toisiaan poissulkevia asioita.

Vierailija
60/76 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi nousta sen yläpuolelle että ärsyttää ja ajatella että hyvään tarkoitukseenhan se lopulta menee, ei, vaan pitää marista kun ärsyttään niin perkeleesti ja mainostaa sitä että hän kyllä hyväntekeväisyyttä harjoittaa ja pikkasen enemmälti kuin yhden vuohen verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan