Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitteleva meikkaaja kysyy - vihreät silmät, minkä värinen rajaus?

Vierailija
27.11.2011 |

Oon hiljalleen "opetellut" meikkaamaan ja nyt käytössä on ihan sujuvasti jo mineraalimeikkipohja, poskipuna ja ripsiväri. Seuraavana ajattelin otaa repertuaariin silmien rajauksen. Minulla on vihreät silmät ja haluaisin korostaa niiden väriä, joten minkä värinen rajaus olisi ok? En haua mustaa, se on liian kova. Olisiko violetti/luumun väri hyvä tai sitten ruskea tai harmaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan minkälaisen vihreät? (pojallani on esim. ruskehtavan vihreät, tyttärellä harmahtavan vihreät ja minulla vielä enemmän harmaata, sävyn takia aivan eri tyyliset)

Ja muukin värityksesi vaikuttaa varmaan, itse kalpea ja minulla on tummanruskeat hiukset, tuo tummanruskea rajaus toimii hyvin.

Vierailija
2/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

violettia ja toisinaan vihreää (vaaleita sävyjä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena käy tumma ruskeakin.

Vierailija
4/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos harjoittelet, niin voit treenata ihan vain luomivärillä rajaamista. Hommaa kapeakärkinen suti tai applikaattori ja piirrä sillä rajaus. Sitä voi helposti muokata ja siistiä ja on luonnollisen näköinen. Luumun sävyt popsauttavat silmien vihreän tosi hyvin esille ja ruskea on ihan vain perusvarma valinta.

Niin ja jos mustalla rajaa, voi jälkeä pehmentää päälle luomivärillä, vaikka sillä luumun sävyisellä.

Vierailija
5/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy hankkia seuraavalla ostosreissulla ruskea ja violetti/luumu rajauskynä tai -väri. Luomiväriä ei ole, sen vuoro on sitten seuraavaksi :) Siivosin viikko sitten ikivanhat (siis oikeasti vähintään 6 vuotta vanhat) meikit pois ja nyt kaapissa on vain ne mitä käytän.

Vierailija
6/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mikä tahansa rajausväri näyttää aika jyrkältä pelkän ripsivärin kanssa. Luomivärillä saat tasattua luomen väriä ja tosiaan pehmennettyä sitä rajauksen jälkeä. Toki rajauksen saa pehmennettyä myös esim. vanupuikolla tai kynän omalla vaahtomuovipäällä, mutta silti ilman luomiväriä voi jäljestä tulla aika terävä pelkän ripsarin kanssa. Sitäpaitsi kun ostaa molemmat setit kerralla, voi samalla jutella myyjän kanssa ja etsiä rimmaavat sävyt.

Vierailija
7/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin rajaus on musta!

Mitä ihme sirkussilmiä te harjoitatte? Lol.

Vierailija
8/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko suosituksia hyvitä merkeistä? Ei mitään maltaita maksavaa, mutta ei ihan halpistakaan. Sellainen laadukas ja hyvin kestävä.

Vierailija
9/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pysyisin noista luumuista sun muista todella kaukana. Ihan kasarimeikki tulee sellaisilla rajauskynillä.

Sen sijaan mustan lisäksi todella hyvä rajausväri on tummanruskea. Itse vihreäsilmäisenä ja vaaleatukkaisena tykkään käyttää tummanruskeaa. Mustalla tulee vaalealle liian "jyrkkä" väri, vaikka silmäni ovatkin aika tummat (ruskeanvihreät, aika lailla tumman sammalen väriset).

Punertavat sävyt kyllä korostavat silmien vihreyttä. Itse en kyllä mistään liian selkeän punaisista luomiväreistä tykkää. Niistä tulee vain sairaan näköiseksi, mutta joku luumunvärinen kyllä on ihan ok luomivärissä. Ja maanläheisen vihreä luomiväri näyttää ihan hyvältä.

Vierailija
10/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaaleanpunaista nestemäistä luomiväriä. Sammalenvihreät silmät näkyvät kyllä hyvin näillä.

Vierailija
11/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa paletit on jaoteltu silmien värien mukaan. (ja nimetty tunnettujen näyttelijöiden mukaan) Marketkamaa siis, mutta ainakin itselläni toimii. Pigmenttiä on runsaasti ja pysyvät hyvin. Yhdessä paletissa on neljä sävyä.

Vihreille silmille oli siinä sarjassa muistaakseni oliivin ja kullan sävyinen paletti, mutta sarjasta löytyy myös violettisävyinen setti, jos se miellyttää enemmän.

Vierailija
12/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt kaikkein halvinta halppismerkkiä, eli Rimmelin tummanruskeaa nestemäistä rajauskynää. En ole kalliimmilta merkeiltä löytänyt sellaista sivellintä, jolla saisi yhtä ohutta rajaa. Mielestäni kaunein rajaus on mahdollisimman ohut, n. 0,5 mm paksu. Tietysti joskus voi vähän paksummillakin leikitellä, mutta ohut kaunis viiva on mielestäni hienoin. Muita meikkejä en tosin Rimmeliltä ole ostanut, mutta tuo eye liner on ihan paras.

Sitten toinen, mitä välillä käytän on Lumenen kajal-kynää, jonka sävy on pähkinänruskea. Sillä saa vähän luonnollisemman rajauksen, jonka voi häivyttää nätisti.

Luomivärinä käytä päivämeikissä pelkkää vaaleaa luomiväriä. Silmiäni kehutaan todella usein, sillä ne ovat todella luonnollisen kauniin näköiset näillä meikeillä. Tietysti taivutetut ripset ja ripsiväri vielä rajauksen ja luomivärin lisäksi.

Alaluomia en meikkaa juuri koskaan. Juhliin saatan laittaa kajalilla himmeän viivan alaripsien yläpuolelle. Silmäni ovat sen malliset, että alaripsien meikki ei sovi.

Vierailija
13/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreille silmille. Musta käy iltameikkiin, mutta tummanruskea saattaa olla päivällä parempi ja pehmeämpi. Sen sijaan nuo luumun sävyiset rajausvärit saattavat saada näyttämään itkettyneeltä, samoin luumunväristen luomivärien kanssa kannattaa olla maltillinen, vaikka vihreyttä korostavatkin.

Vierailija
14/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimmelin tummanruskeaa nestemäistä rajauskynää. En ole kalliimmilta merkeiltä löytänyt sellaista sivellintä, jolla saisi yhtä ohutta rajaa. Muita meikkejä en tosin Rimmeliltä ole ostanut, mutta tuo eye liner on ihan paras.

Vierailija
15/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomivärillä. Oonko ihan outo?

Mulla vihreät silmät ja teen rajauksen tummanruskealla luomivärillä ja häivytän vaaleamman ruskealla. Ripsiväri sit mustaa.

Alaripsiin en laita ollenkaan ripsiväriä, näyttää ihan urpolta, ja tummanruskeaa luomiväriä laitan alaluomen kulmaan ihan vähän ja häivytän silmän keskikohtaan.

Vierailija
16/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taasen sopiva väri oikein merensinisiin silmiin? (;;

Vierailija
17/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen rajauksen vihreällä

Vierailija
18/28 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä mustaa, ostan aina saman tuotteen uudelleen.

T: vihreäsilmäinen, jolla myös vaaleanpunainen, nestemäinen luomiväri

Vierailija
19/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lisävinkeistä! Tuollaista nestamäistä eyelineriä en edes muistanut, olin automaattisesta ajatellut ostavani joko kynän tai sellaisen kiinteän rajausvärin. Kaverilla on joku Make up storen kiinteä rajaus luomivärin näköisessä rasiassa ja kehuu sitä kovasti. Ehkä marssin Sokokselle tai Stockalle ja pyydän myymään mulle jotain. Täytyy varata hiljainen aika että ehtii kysyä kaikki tyhmät kysymykset :)

Vierailija
20/28 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tosin joskus juhlameikissä. Yleensä käytän tummanruskeaa, se on luonnollisempi ja silti sopivan "tehokas". Niin ja itselläni on vihreät silmät, silmäterän ympärillä kullanruskea "rengas".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi