Kaverini syyttää minua miehensä vokottelusta pikkujouluissa
Pikkujoulusaldoa kaveriporukasta..eilen pidettiin porukalla perinteinen sauna-bile-pikkujouluilta, joka yhden kaverini osalta päätyi riitelyyn sekä minu että miehensä kanssa. Itsekin siis olin mieheni kanssa liikenteessä. Tyhmä fiilis, koska itse en koe olevani millään tavalla syyllinen mihinkään, mutta kaveri ilmeisesti syyttää minua miehensä tyhmyydestä.
Kaverini on ollut nyt pari vuotta miehensä kanssa ja lihonut tänä aikana melkoisesti. Aiemmin kaverini oli tosi timmissä kunnossa ja sellainen tanssiva bilehirmu, joka veti kaikki miehet puoleensa. Häntä sanottiinkin pantteriksi tms., kun oli sellainen kissamainen bileprinsessa. Parisuhde ja ikä on sittemmin päässyt kai lihottamaan kaverini. Ja nyt aina kännissä kaverini alkaa avautua läskeistään ja siitä, kuinka niistä kärsii. Ja että miehensä valittaa kiloista.
No, eilen sitten pikkujouluissa oli kiva meininki, syötiin ja juotiin, oli musiikkia ja tuttu porukka viihtyi yhdessä. Sitten mentiin saunaan. Ollaan kaikki tunnettu kauan ja saunottu perinteisesti sekasaunassa. Nyt kaverini ei kuitenkaan halunnut sekasaunaa, vaan sanoi, että voidaanko mennä naiset ja miehet erikseen. Tämä oli jotain uutta ja jotain vitsiä siinä heitettiin, että mikäs nyt on. Kaverin mies sitten intoutui selittämään, että "Mirja" ei kestä enää yhteissaunoja, kun ei ole enää se hyväkroppaisin nainen meidän porukassa ja että pelkää miehen tuijottavan muita naisia liikaa. Kaverini pillastui ihan kauheasti ja lähti ulos bileistä. Soitin perään, mutta ei vastannut. Muut jäimme sitten saunomaan sekasaunakokoonpanolla, kun muita ei vanha käytäntö haitannut.
Kaverini tuli sitten myöhemmin takaisin bileisiin, oli ollut varmaan baarissa juomassa lisää. Hän haastoi riitaa miehensä kanssa ja vetäytyivät toiseen huoneeseen tappelemaan. Kaverin mies poistui huoneesta ja pyöritteli vaan päätään.
Sitten kaverini tuli hakemaan minua huoneeseen ja alkoi kovistelemaan minua siitä, että oltiin kuitenkin sekasaunottu, vaikka kaverini oli halunnut muuta. En nähnyt ongelmaa sekasaunassa, kun kaverini oli jo lähtenyt paikalta ja ketään muuta vanha käytäntö ei haitannut. Kaverini syyttää nyt minua siitä, että haluan tarkoituksellisesti esitellä kroppaani kaverin miehelle ja että haluan saada hänen miehensä ja muiden miesten huomiota (kutsui mm. huomiohuoraksi). Hulluinta tässä on se, että kaverini on itse ollut aiemmin megaflirtti, joka on kännissä vongannut minun miestäni silmieni edessä! Tämän olen kuitannut huumorilla, kun tiedän mieheni olevan uskollinen ja kaverini olleen kännissä. Ja oman mieheni kanssa siis olin saunassa nyt eilen.
Meni jotenkin maku koko kaverista, kun näyttää olevan niin epävarma ja epäluuloinen, että syyttää minua jostain, mihin itse on ollut syyllinen ennen lihomistaan. On kuitenkin kaveri jo vuosien takaa ja samaa kaveriporukkaa, joten en haluaisi että välimme jäävät näin tyhmän asian takia hiertämään. Enkä tajua, miksi juuri minun olisi pitänyt kieltää muita sekasaunomasta, kun paikalla oli parikymmentä muutakin ihmistä. Harmittaa. Toisaalta voi olla, että kun kaverini toipuu krapulastaan, hän itse tajuaa olleensa väärässä ja pyytää anteeksi. Katsotaan.
Kommentit (69)
sekasaunaa ja kaikkee.. En haluaisi nähdä sekasaunassa mitään seksuaalista (Onko teillä?) Jos siinä ei ole, ei sitä pitäisi nähdän minään "itsensä esittely/vonkaus" paikkana...Samat asiat kyllä onnistuu vaatteet päälläkin, jos joku haluaa vikitellä...
Todella huono itsetunto kaverillas...
saunoo keskenään. Ei meillä ole koskaan mitään ihme sekasaunoja ollut, ihan naiset on aina menny keskenään. Eikä ole koskaan tarvinnut riidellä mistään tuollaisesta.
sekasaunaa ja kaikkee.. En haluaisi nähdä sekasaunassa mitään seksuaalista (Onko teillä?) Jos siinä ei ole, ei sitä pitäisi nähdän minään "itsensä esittely/vonkaus" paikkana...Samat asiat kyllä onnistuu vaatteet päälläkin, jos joku haluaa vikitellä... Todella huono itsetunto kaverillas...
Suuri osa on asunut yhdessä kimppakämpässä ja on vuosien varrella kyllä nähty toisemme saunassa, uimassa ja aurinkoa ottamassa. Ei siis mitenkään ihmeellistä, ettei ole koettu saunavuoroja tarpeelliseksi. Tämä kaverin mustasukkaisuus on tullut vasta nyt lihomisen myötä esiin, ennen ollut tosiaan itse oikea showgirl, jonka hommat on kuitattu huumorilla. Ilmeisesti on itseluottamus kovilla.
Onkohan tämä jotain lopun alkua noiden suhteelle vai mikähän mättää? Kaverin mieskin on samaa porukkaa, joskin vasta myöhemmin liittynyt joukkoon. Minä en kyllä ymmärrä, miksi juuri minä olisin missään vastuussa tästä mielipahasta.
ap
jos kerran on ollut tapana sekasaunoa, niin ei siinä oo mitään taivastelemista. Taitaa olla kaverilla tosiaan nyt itsetunto-ongelmia ja kun siihen yhdistää viinan, niin lopputulos voi hyvinkin olla just tuommoinen.
Sinuna juttelisin kaverisi kanssa, kun tilanne on rauhoittunut ja hän on selvinpäin.
että yksi kaveripiirissä ei halua sekasaunaa aika ilmeisestä syystä, niin muut sitten hämmästelevät ja ihmettelevät (vaikka takuulla tajuavat syyn) ja laittavat toisen noloon asemaan. Vielä ikävämpää on, että kun kaverin mies sitten avautuu ja suoraan sanoo, että kaveri pelkää miehen tuijottelevan muita naisia ja kaveri ymmärrettävästi tästä suuttuu, niin te muut jatkatte bileitä kuin ei mitään. Yhtä teistä on juuri loukattu! Aika ikävällä tavalla. Ja teille on juuri kerrottu, että kaverin mies mahdollisesti katselee teitä "sillä silmällä", mutta kaikista on tämän jälkeen ihan ok jatkaa niini kuin ei mitään. Minkälaisia kavereita te olette?
Jos yksikin minun kavereistani nolattaisiin tuolla tavalla, laittaisin kaverin miehen soittamaan perään ja pyytämään anteeksi tai soittaisin itse perään ja maanittelisin takaisin lupaamalla mm. että tällä kertaa saunotaan naiset ja miehet erikseen. Sen lisäksi en takuulla haluaisi saunoa tuon yhden miehen kanssa, kun tietää, että tuijottelee naisten kurveja seksuaalisessa mielessä.
Se, mitä kaverisi on kännissä tehnyt ennen kilojaan, ei mielestäni kuulu tähän muuten kuin että ilmiselvästi et pidä häntä kaverinasi ja koet, että voit vahingoniloisesti nolata häntä miehensä kanssa ihan kuinka vaan. Miltä itsestäsi tuntuisi tuossa tilanteessa? Toivottavasti joudut sen vielä kokemaan esim. raskauden jälkeen ja toivottavasti ns. kaverisi osaavat olla tasan yhtä empaattisia kilojasi, raskausarpiasi ja muuttunutta kroppaasi kohtaan kuin sinäkin.
missäpäin suomea pidätte noita swingers pippaloitanne? olisin kiinnostunut tulemaan mukaan...
Ennen olit kateellinen ja nyt pääsit kostamaan. Onnea.
kolmikymppinen Hgin kantakaupungissa elävä porukka on wt-sakkia täällä AVlla, niin olisipa mukava kuulla teidän koulutustasostanne, varallisuudestanne ja muusta, millä ilmeisesti tätä wt-astetta mittaatte =D
ap
sekasaunaa ja kaikkee.. En haluaisi nähdä sekasaunassa mitään seksuaalista (Onko teillä?) Jos siinä ei ole, ei sitä pitäisi nähdän minään "itsensä esittely/vonkaus" paikkana...Samat asiat kyllä onnistuu vaatteet päälläkin, jos joku haluaa vikitellä... Todella huono itsetunto kaverillas...
Suuri osa on asunut yhdessä kimppakämpässä ja on vuosien varrella kyllä nähty toisemme saunassa, uimassa ja aurinkoa ottamassa. Ei siis mitenkään ihmeellistä, ettei ole koettu saunavuoroja tarpeelliseksi. Tämä kaverin mustasukkaisuus on tullut vasta nyt lihomisen myötä esiin, ennen ollut tosiaan itse oikea showgirl, jonka hommat on kuitattu huumorilla. Ilmeisesti on itseluottamus kovilla.
Onkohan tämä jotain lopun alkua noiden suhteelle vai mikähän mättää? Kaverin mieskin on samaa porukkaa, joskin vasta myöhemmin liittynyt joukkoon. Minä en kyllä ymmärrä, miksi juuri minä olisin missään vastuussa tästä mielipahasta.
ap
tai tuskin siellä käytte tanssimassa toistenne edessä ja hinkkaatte perseitänne vastakkain.
Mutta entä tämä kaverisi, onko se ollut showgirl muita kaverijoukkoonne kuuluvia miehiä kohtaan vai muita miehiä kohtaan tai yleensäkin..Minusta kaveruudusta menee jokin pohja pois, jos liian avoimesti yrittää vikitellä (eli en itse ainakaan tuttava/kaveriporukan miehiä yrittäisi vikitellä...)
Siis jotenkin tuntuu että hänellä on joku muu idea hommassa kuin sinulla/muilla (ymmärrätkö mitä tarkoitan?)
sama
Noihan on just sitä katkerinta sakkia nuo teinikaunottaret, jotka iän mukana rupsahtavat eikä enää samat valttikortit päde kuin ennen. Ei kestä sitä, että ei ole enää se pikku prinsessa vaan aikuinen nainen, joka näyttää samalta kuin muutkin.
että yksi kaveripiirissä ei halua sekasaunaa aika ilmeisestä syystä, niin muut sitten hämmästelevät ja ihmettelevät (vaikka takuulla tajuavat syyn) ja laittavat toisen noloon asemaan. Vielä ikävämpää on, että kun kaverin mies sitten avautuu ja suoraan sanoo, että kaveri pelkää miehen tuijottelevan muita naisia ja kaveri ymmärrettävästi tästä suuttuu, niin te muut jatkatte bileitä kuin ei mitään. Yhtä teistä on juuri loukattu! Aika ikävällä tavalla. Ja teille on juuri kerrottu, että kaverin mies mahdollisesti katselee teitä "sillä silmällä", mutta kaikista on tämän jälkeen ihan ok jatkaa niini kuin ei mitään. Minkälaisia kavereita te olette?
"sillä silmällä" kun hän on sanonut, että se mimmi pelkää moista.
eikö tossa iässä ole jo ohitettu teinivaihe ja opiskeluvaihe ja voisi jo alkaa käyttäytyä huomioonottavaisemmin ?
jos itse olet se miehien ihailujen kohde, niinkuin annat ymmärtää ettei SINULLA ole mitää ongelmia saunoa miesten kanssa ja kaikkien kanssa pärjäät, niin älysi taso ei ole samaa luokaa kuitenkaan.
Nautit kaverisi ja miehensä riitelystä ja syytät kaveriasi.En ymmärrä tollaista itsensä kehuskelemista !
Ja onko sen kaverin mies oikeasti ollut kiinnostunut teistä muista naisista?
Se on kyllä ihan totta, että jos pienestä asti tunnetaan ja aina on sekasaunottu, niin kai se voi ihmetyttää, että miksi asioista pitää tehdä monimutkaisia. Ja tuskin kolmikymppisenä enää muutkaan naiset ovat niin kiinteässä kuosissa, ettäkö tuo apn kaveri sieltä saunasta kauheasti erottuisi. Sillä on varmaan vähän oma itsetuntoprosessi kesken.
Siis kuinka monta kertaa tää kaverisi mies on saunonut teidän kanssa? Tuskin kovin montaa kertaa. On aivan satavarmaa, että hän on tuijotellut, arvioinut ja vertaillut. Miltä se olisi tyttöystävästä tuntunut jos hän olisi ollut paikalla? On erittäin todennäköistä, että känninen poikaystävä ois heittänyt siellä jotain todella typerää. Kännisillä miehillä kun on sellainen taipumus, kun pääsevät naisten kanssa saunomaan.
Ap, jos tämä ei ole provo niin lakkaa olemasta naivi. Minä olen asunut miesten kanssa opsikelijasoluissa vuosikausia ja väitän, että vain hyvin pieni osa ihmisistä pystyy oikeasti saunomaan sekasaunassa ilman suurta jännitettä tai paineita siitä, että katsotaanko heitä. Se ei ole neutraali tilanne ollenkaan. Se, että te leikitte, että olette niin "tuttua porukkaa" että ihmisten välille ei voi syntyä eroottisia jännitteitä tuossa tilanteessa, on hyvin liian läpinäkyvää ja hyvin epäreilua niitä kohtaan, jotka siitä sekasaunomisesta eivät nauti. Ystävyys ei ole kovin reilua silloin, kun ihmisiä painostetaan asioihin, joita he eivät ole valmiita tekemään.
olla mitään mannekiinejä! Ei todellakaan erotu tämä kaverini millään tavalla negatiivisesti, on siellä mukana paljon pulleampiakin naisia! Siis meistä valtaosalla on jo lapsiakin (tällä kaverillani ei vielä ole), joten ei mikään supermalliporukka siellä lauteilla istu. Ja ei kukaan muukaan ulkonäköä siellä saunassa ajattele. Eikä kyllä mitään seksijuttuja ole harrastettu varmaan teini-iän jälkeen kun yhdessä ollaan, joten ei ole tullut tarpeelliseksi miettiä osaako ihmiset käyttäytyä.
ap (ihan normaalivartaloinen nainen)
On aivan satavarmaa, että hän on tuijotellut, arvioinut ja vertaillut.
Samanlailla (ne miehet) tuijottaa, arvioi ja vertailee työpaikoillaakin, esim. Ei sillekään vaan voi mitään eikä kannata moisesta stressata.
Kai se porukka kuuli tuon kaverinaisen kannan, vai tekikö ap ihan itse ja yksin valinnan, että saunotaan yhdessä tuon kaverin mielipiteestä huolimatta? Ehkä kukaan ei ottanut tosissaan sitä ajatusta erikseen saunomisesta, jos se ei koskaan vuosien varrella ole ollut ongelma.
On selvää että kaverillasi on huono itsetunto, ja suuttui sinulle täysin turhasta. Mutta minun mielestä kaverisi mies on täysi idiootti ja kuspää. Ei kai kukaan tuolla tavalla ala puhumaan isolle porukalle oman rakkaansa itsetunto-ongelmista? Jos minä ajattelisin tuolla tavalla, niin tietäisin ettei mieheni todellakaan toimisi noin, vaan ehdottaisi kaikesssa rauhassa että kävisimme miehen kanssa vaikkapa kahden saunassa.
Osoita jonku verran myötätuntoa kaverillesi, ainakin siitä että hänen ukkonsa on idiootti. Kaiken idioottiuden tuossa kruunaa kyllä se että mies meni siltikin sekasaunaan muiden kanssa, vaikka se omaa naistaan selvästi loukkasi. Eikä oletettavasti peräänkään pyrkinyt lähtemään, kun omilla sanoillaan ja ajattelemattomuudellaan loukkasi toista.
Ymmärrän kyllä että sinä olet loukkaantunut ystävällesi, ja siihen sinulla on täysi oikeus. Mutta jos sinun mielestä tuo kaverisi mies ei tehnyt mitään väärää ja kyse on pelkästään naisen itsetunnosta ja vain hänen syytään, niin pidän kyllä outona koko tilannetta.
oletteko aivan idiootteja, tottakai aikuisilla ihmisillä tulee mieleen muitakin ajatuksia tuossa jos vieras nainen pyörii alasti ympärillä. Ei ihme että loukkasi jos on oma liitto muutenkin vähän tiukoilla.