Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuuko kampaajani jos teen tukalleni jotain itsenäisesti? ov

Vierailija
26.11.2011 |

Käyn siis yhdellä ja ainoalla luottokampaajalla säännöllisesti. Äärettömän hyvä työssään on ja osaa katsoa minulle sopivat jutut aina.

Tänään kävin viimeksi ja pyysin yhtä väriä ja leikkausta.(Kuvittelin kerrankin mitä muka haluan)

Kampaajani sanoi ettei minulle tämä juttu käy, oikeastaan kieltäytyi laittamasta ja päädyttiin vähän kuin keskitielle.

Nyt peiliin katsoessa huomaaan kyllä ettei todellakaan käy tämä väri.

Loukkaantuuko kampaajani jos laitan marketeista saatavan kotivärin hiuksiini vai onko ok? Ei ole varaa maksaa uutta kampaamokäyntiä nyt saman tien..

Ilkeänkö siis vaihtaa hiusteni väriä itse marketin tuotteilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kampaaja tekee työtään asiakkaita varten. Asiakkaiden tarkoitus ei suinkaan ole miellyttää kampaajaansa, kosmetologiaan, gynekologiaan, opettajaansa jne vaikka monet naiset tuntevat vimmattua tarvetta miellyttää noita kaikkia.

Eikö sinun olisi pitänyt loukkaantua siitä, ettei kampaaja suostu tekemään niin kuin sinä pyysit? Sinähän se maksava asiakas olet.

Mutta jospa kampaajallasi ei sattunut nyt olemaan juuri sitä väriä, hän haluaa käyttää vähäistä valtaansa asiakkaisiinsa määräilemällä näiden hiusmallia (kun ei kotona pärjää miehelleen ja lapsilleen) tai monta muutakin syytä kieltäytymiseen voi olla.

Vierailija
2/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Mutta jospa kampaajallasi ei sattunut nyt olemaan juuri sitä väriä, hän haluaa käyttää vähäistä valtaansa asiakkaisiinsa määräilemällä näiden hiusmallia (kun ei kotona pärjää miehelleen ja lapsilleen) tai monta muutakin syytä kieltäytymiseen voi olla.

...näin entisenä kampaajana tälläiset ajatukset naurattavat. Ihanko oikeasti luulette että ammattitaitoinen kampaaja ilkeyttään tai vallanhaluaan yrittää estää asiakasta tekemästä vääriä valintoja hiusvärinsä suhteen?

Hirveän usein ihmisillä on itsestään jotenkin vääristynyt kuva, ja he kuvittelevat että heidän hiuksistaan saa samanlaiset kuin jollain julkkiksella tai mallilla, jolla lähtökohta on aivan erilainen. Kunnon kampaaja pyrkii vain siihen että hiukset ovat kantajalleen sopivat ja mahdollisimman hyvin teknisesti toteutetut.

AP:lle sanoisin että ei kampaajasi loukkaannu, mutta jos teet jotain "tyhmää" saatat saada pienen saarnan siitä että vaikeutat entisestään hänen työtään ja mahdollisuuksiaan pelastaa hiuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin usein kampaajalla käy, mutta olen ymmärtänyt että tällaisessa tilanteessa on täysin asiallista mennä sanomaan kampaajalle että ei nyt tällä kertaa ole niin tyytyväinen, ja että voiko asialle jotain tehdä?

Käsittääkseni usein tällaisissa tilanteissa ei oteta ainakaan toista täyttä maksua. Lopputuloskin lienee parempi kuin markettitavaralla sohiessa: ei ole sanottua miten tukassa nyt oleva väriaine ja muun valmistajan kemikaalit keskenään reagoivat.

Vierailija
4/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet vain yksi heistä, et hänen elämänsä keskipiste.

Sinä saat tehdä omalle tukallesi ihan mitä haluat ja kannustan sinua tekemään niin.Se voi olla ensimmäinen askel itsenäistymisen tiellä.

Vierailija
5/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja on ymmärtänyt ammattinsa aivan väärin, jos kokee asiakseen "pelastaa asiakkaan vääriltä valinnoilta" ja kieltäytyy tekemästä jotain pyydettyä.

Ymmärrän sellaiset tilanteet, joissa asiakas on jotakuinkin selvästi "sekaisin" eikä aivan oma itsensä, tai jos toimenpiteestä olisi oikeasti vakavampia seurauksia -mitähän ne hiusten kohdalla voisivat olla? Asiakkaalla siitä kuitenkin on vastuu ja minun käsittääkseni tuollaisissa työssä olisi oikeus kieltäytyä vain siinä tapauksessa, että vähintään kampaajan maine osaavana työntekijänä olisi suuressa vaarassa.

Mutta asiakkaalla on oikeus myös "vääriin" valintoihin, jopa luottokampaajalla

Vierailija
6/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin usein kampaajalla käy, mutta olen ymmärtänyt että tällaisessa tilanteessa on täysin asiallista mennä sanomaan kampaajalle että ei nyt tällä kertaa ole niin tyytyväinen, ja että voiko asialle jotain tehdä?

Käsittääkseni usein tällaisissa tilanteissa ei oteta ainakaan toista täyttä maksua. Lopputuloskin lienee parempi kuin markettitavaralla sohiessa: ei ole sanottua miten tukassa nyt oleva väriaine ja muun valmistajan kemikaalit keskenään reagoivat.

..Niin ei ole kampaajan asia sitä korjata.Joas et luota ammattilaiseen,tee ite kotiväreillä...just joo...Omasta kokemuksesta voin sanoa että nyt latvat pikimustat,pääliosa harmaitten takia tosi vaalea,kun uusi väri ei peittänytkään...Ensi viikolla kampaaja =))

Vierailija
7/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kasille:

Kampaaja ei tehnyt ap:n toiveiden mukaan vaan ehdotti ja teki muuta. Makueroja ihmisillä tietty on, mutta ap on se joka tuolla joutuu kulkemaan sen tukan kanssa, joten olisi ainakin kohtuullista keskustella asiasta kampaajan kanssa jotta tämä ensi kerralla tuntisi asiakkaansa toiveet paremmin.

Vierailija
8/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin käyn samalla kampaajalla, mutta rahatilanteesta johtuen värjään myös itse.

olen kampaajalle aina sitten kertonut että mitä olen laittanut kotona ja koska, jotta tietää sitten ottaa huomioon sen.

mun kampaaja on sanonut mulle että kampaamo värjäysten välissä voi aivan hyvin laittaa kevytväriä jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme