Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehen saa muuttamaan pois kotoa (ero)?

Vierailija
26.11.2011 |

En viitsi eritellä enempää syitä, mutta usean vuoden harkinnan jälkeen olen päättänyt ottaa eron miehestä. Meillä on yksi nelivuotias lapsi ja asumme lähellä lapsen ihanaa päiväkotia, isovanhempia ja työpaikkaani. Tämä koti on ostettu sukulaisiltani, eli paikkaan liittyy myös muistoja.

Mies ei ota ilmoitustani erosta vakavasti vaan lähinnä naureskelee, että niin varmaan. Olen kuitenkin tätä asiaa pohtinut myös ammattiauttajien ja ystävien kanssa pitkään.

Miten ero käytännössä tapahtuu? Helpoin olisi pakata omat ja lapsen tavarat ja lähteä, mutta tämä koti kuuluu meille! Mitä voin tehdä? Mies ei tästä muuta eikä usko, ennen kuin lähden. Pelottaa kaikki.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet avioeroa. Eiköhän se sillä valkene. Myös asumuseroa voi hakea, siis tavallaan määräystä miehelle muuttaa pois.

Vierailija
2/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä missä järjestyksessä noitehdään),mutta omaisuushan pitää jakaa. Kysy oikeusaputoimistosta tms, kuinka tollanen juttu hoidetaan. Googleta avioero, ja ositus, netissähän on kaikki tieto, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisissa ja mies on hyvä isä lapsellemme. Eli ilmeisesti pitää siis avioeroa virallisesti? Mutta mitä sitten: neuvottelu jossain, miten omaisuus jaetaan mitä tapahtuu?

Vierailija
4/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet avioeroa. Eiköhän se sillä valkene. Myös asumuseroa voi hakea, siis tavallaan määräystä miehelle muuttaa pois.

Jos mies omistaa puolet eikä ole väkivaltainen ei ole olemassakaan mitään "määräystä muuttaa pois"

Päinvastoin,mikäli mies haluaa jatkaa liittoa ja pitää lapsen kodin ehjänä se olet sinä joka joudut sieltä lähtemään ellette voi sovussa elää saman katon alla.

Vierailija
5/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lukot, jos kerta oma kämppä on.

Vierailija
6/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos vain minä haluan eroa ja koti on puoliksi ostettu, minä muutan pois? Kuka sen päättää? Työmatka, se että tämä talo on vanha mummolani, minun lyhyt työmatkani ajokortittomana, lapsen päiväkoti... Eli muka eron hakija on se, joka lähtee? Eihän se voi niin olla. Mutta kuka asian ratkaisee, jos sopuun ei päästä?

Vierailija
7/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kotinne on ? Sinun, miehen vai yhteinen ?

Jos eroat niin kykenetkö ostamaan miehesi ulos talostanne (jos siis yhteinen) ? Jos et niin sittenhän joko mies ostaa talon puolikkaan sinulta tai sitten myytte talon jollekkin muulle ja jaatte rahat sen mukaan mikä talon omistusosuudet on.

Ala puhua miehelle että mitä teette talolle ja kerro haluaisitko olla lapsen lähivanhempi tai miten sinun mielestäsi voitaisiin sopia lapsen asuminen ja huoltajuus ? Eli siirry sopimaan käytännön asioista. Ehkä sitten tajuaa että olet tosissasi.

Vierailija
8/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa et lähde mihinkää, vaan pysyt siellä. (Kai täällä joku on saanut miehensä muuttamaan pois, joka nyt voi neuvoa, jos haluat tietää). Jossainhan päätetään kenelle lapsi jää, ja minne. Ota maanantaina selvää, ja googleta.

Vierailija
9/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumuseroa voi kuitenkin hakea. Kyllä se varmasti viestii miehelle, että tässä ollaan tosissaan. Siis vaikka miestä ei poistumaan määrättäisikään.

Vierailija
10/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden asian tiedän faktaksi.

Jos mies omistaa puolet hänellä on oikeus myydä osuus kenelle hyvänsä jos sinä et pysty ostamaan häntä ulos.Käytännössä jotta sellaista tilannetta ei syntyisi oikeus saattaa jopa määrätä pakkomyynnin.Tämä siis ihan pahimmissa riitatilanteissa.

Mieti ja osta selvää ennen kuin suututat miehen.Hänellähän on oikeus hakea myös yksinhuoltajuutta yms.

Jotkut venyttää oikeudenkäyntejä vuosia katkeruuttaan.

Vierailija
11/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos talo on teidän molempien nimissä, olette molemmat maksaneet lainaa ja lainaa on vielä jäljellä, se, että sinä voit jäädä yksin taloon edellyttää, että

1)maksat miehelle puolet jo maksetusta lainasta

2)jäljellä oleva laina siirretään kokonaan sinun maksettavaksesi

3)mies suostuu tähän järjestelyyn

Mieti ensin, onko sulla varaa pitää koko taloa yksin.

Vierailija
12/13 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on yhteinen ja meillä molemmilla on taloudellisesti mahdollista ostaa toinen ulos. Tästä kaikesta olen puhunut: kumpi lähtisi, kumpi olisi lähivanhempi jne. Ongelma on se, ettei mies ota asiaa tosissaan vaan kuvittelee, että vain "uhoan".

Eniten surettaa lapsi. En näe oikein muuta mahdollisuuta kuin muuttaa itse pois, jotta mies ymmärtää asian vakavuuden. Tätä en lapselle soisi, enkä myöskään sitä, että otan hänet mukaan johonkin tilapäiskämppään.

Tai sitten tosiaan joku "avioerohaaste" ja siellä (missä? ja entä jos minun käsketäänkin lähteä!) ratkotaan asia. En koskaan kuvitellut tähän joutuvani.

Vierailija
13/13 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta tämä koti kuuluu meille! Mitä voin tehdä? Mies ei tästä muuta eikä usko, ennen kuin lähden. Pelottaa kaikki.

"Muttakun minun! KAIKKI!"

Se kuuluu sille miehelle ihan yhtä paljon, jos naimisissa olette, eikä avioehtoa ole. Hae vain se ero ja katsotte sitten, mihinkä kukakin lähtee ja kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi