Milloin olette siirtäneet lapsen tav. sänkyyn
pinnasängystä? Sitten kun ei enää pinnikseen sovi vai aikaisemmin ja miksi?
Kommentit (11)
poikamme 2v 11kk siirtyi pinnasängystä jatkettavaan lastensänkyyn. Pinnis alkoi olla pieni ja koska ylimääräistä rahaa kerrankin oli päätin sijoittaa lastenhuoneen kalusteisiin. Lasten sängyt ovat muuten yllättävän kalliita.
Eipä meillä sitten vielä kiire ole kun lapsi vasta vuoden =) Katsellaan sitten vuoden päästä uudelleen.
siirryttiin 1 v 1 kk iässä. Yritti kiipeillä laidan yli.
enemmän pehmolelujaan (eli kaikkia niitä) unikaverikseen kuin äitiä ja isiä viereisessä sängyssä. Tämä tapahtui tasan 2-vuotiaana. Lapsi halusi kaikki pehmolelut pinnasänkyyn, jonne ne eivät tietenkään mahtuneet. Ostimme oikean lastensängyn ja siirsimme omaan huoneeseen nukkumaan. Sänkyyn mahtui (ja mahtuu edelleen) kaikki pehmolelut, myös aika valtava Ihaa. Lapsi viihtyi heti alusta pitäen omassa sängyssään, kun saa olla kaikkien pehmojensa kanssa.
Lapsi nyt 2 v ja niin kauan kuin mahtuu sänkyynsä eikä yritä kiivetä sieltä niin en aio vaihtaa. Meillä kaikki nukkumismuutokset ovat aina olleet vaikeita ja nyt ollaan vihdoin saatu opetettua että nukahtaa itsekseen pinnikseen. En tod keikuta tätä venettä vaihtamalla sänkyyn josta voi juosta sata kertaa illassa pois.
Ja kun laitaa ei saanut alas niin ei ollut muita vaihtoehtoja.
Kuopus 1½v. nukkuu edelleen pinnasängyssä ja tulee varmaan nukkumaan niin kauan kuin sinne mahtuu eikä yritä tulla laidan yli.
Ja kun laitaa ei saanut alas niin ei ollut muita vaihtoehtoja.
Kuopus 1½v. nukkuu edelleen pinnasängyssä ja tulee varmaan nukkumaan niin kauan kuin sinne mahtuu eikä yritä tulla laidan yli.
lainapinnis lähtee alta! :D
Lasten sänky tosin on jo valmiina, mutta en mä nyt tiiä, miks pitäis siirtää. 2v 2kk on lapsi. Kiva kuulla, että muillakin on yli 2-vuotiaita pidetty pinnasängyssä. Pelkäsin, että se on jotenkin outoa, mutta onhan se nyt helpompaa ja turvallisempaa.
En mä nyt kuitenkaan niin kauan ajatellut pitää, kun lapsi sinne mahtuu, meillä ainakin on aika iso toi (ja mun mielestä normaalikokoinen). Ainakin joku metrinen mahtuu, eli 4-5-vuotias? Tuskin sen ikäinen enää suostuis siellä olemaan ja ei siinä olis mitään järkeäkään :D Ehkä alle 3-vuotiaalle vielä ok.
Mutta johonkin kolmeen vuoteen ehkä ok.... toivon ainakin.
lainapinnis lähtee alta! :D Lasten sänky tosin on jo valmiina, mutta en mä nyt tiiä, miks pitäis siirtää. 2v 2kk on lapsi. Kiva kuulla, että muillakin on yli 2-vuotiaita pidetty pinnasängyssä. Pelkäsin, että se on jotenkin outoa, mutta onhan se nyt helpompaa ja turvallisempaa. En mä nyt kuitenkaan niin kauan ajatellut pitää, kun lapsi sinne mahtuu, meillä ainakin on aika iso toi (ja mun mielestä normaalikokoinen). Ainakin joku metrinen mahtuu, eli 4-5-vuotias? Tuskin sen ikäinen enää suostuis siellä olemaan ja ei siinä olis mitään järkeäkään :D Ehkä alle 3-vuotiaalle vielä ok.
osin pinnasänkyä ei oo meillä ollut yhdelläkään neljästä lapsesta.